Personelin Maaşını Kesti İki Gemi Aldı

Denizcilik çevrelerinde; çalışanların 1000 dolarını keserken "sektördeki krizi" neden gösteren  YASA Holding'in iki gemi birden alarak ters köşe yaptığı konuşuluyor.

banner217

Personelin Maaşını Kesti İki Gemi Aldı

Denizcilik çevrelerinde; çalışanların 1000 dolarını keserken "sektördeki krizi" neden gösteren  YASA Holding'in iki gemi birden alarak ters köşe yaptığı konuşuluyor.

20 Nisan 2016 Çarşamba 19:01
12411 Okunma
Personelin Maaşını Kesti İki Gemi Aldı
Geçtiğimiz günlerde YASA Denizciliğin  personel maaşlarında 1000 dolarlara yakın indirime gittiğini ve filosundaki gemilere mesaj gönderdiği bilgisi bir çok yerde yer almıştı.Bunun sebebi ise daralan piyasa ile global kriz olarak açıklanmıştı.

Ayrıca yine YASA Holding'in global kriz nedeniyle denizci öğrencilere verdiği bursları kestiği yönünde bilgiler vardı.

Ayrıca İMEK DENİZ Ticaret Odası Mart 2016 Meclisinde,  söz konusu ücret indirimi için armatörlerin toplantı yaptığı ve ücret indirimi konusunda ortak bir karar alınmasının konuşulduğu bilgisi KOSDER Başkanı Salih Zeki Çakır tarafından kürsüden dile getirilmişti.

Ancak yakın bir zamanda Genel Denizcilik tarafından işletilen 55 bin 340 DWT taşıma kapasitesine sahip M/V WORLD ve M/V SHARP isimli kuruyük gemileri, toplam 18 milyon 600 bin dolara, Yalçın Sabancı'nın başında olduğu YASA Holding'e satıldı.

Denizcilik çevrelerinde; çalışanların 1000 dolarını keserken "sektördeki krizi" neden gösteren  YASA Holding'in iki gemi birden alarak ters köşe yaptığı konuşuluyor.
Son Güncelleme: 08.05.2016 10:09
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
kumanyasız 2016-04-21 09:35:32

Sadece maaşlar dan kesmekle kalsa iyi.gemilerde açız.şu an kumanyalikta sadece un var.sabah öğle akşam hamur yiyerek hayatta kalmaya çalışıyoruz.

Misafir Avatar
Beyza 2016-08-18 01:30:02 @kumanyasız

Benim babam bunlarin gemisinin yuzunden vefat etti gemide yiyecek yok icecek su yok

Beğenmedim! (0)
Avatar
3rd eng 2016-04-22 23:39:59

Tam manasıyla rezillik..para kazandıklarında zerre koklatmiyanlar ,işler tersine dönünce masalarda indirim peşinde koşuyor.hayır kara zarara ortagiz sanki

Avatar
deniztarağı 2016-04-23 11:11:25

dolgun emekli maaslari yetmeyen asker eskilerine az bile.dahada dusursunler.calisacak adam var nasil olsa

Avatar
2016-04-21 16:31:30

Göz bu demek ki doymuyor.
Vaveyla !

Avatar
Karabatak 2016-04-26 05:20:11

Ne kadar güzel işte adamlar gemi almişlar iş imkani sağiliyolar piyasasa bu kadar kek varken az bile indirmişler bütün gemiler çalişiyor personel değişimleri aninda oluyor rahat bir şekilde personel buluyolar o yüzden kimse gocunmasin çalişan var arkadaşlar

Avatar
Fethi çelik 2016-04-23 10:10:51

Denizcilere verilen önem işte daraldın mı ilk onların boğazını sık

Avatar
Isim 2016-04-26 13:05:00

Yasa Denizcilik=Gölcük Spor resmi sponsoru gururla sunar

Avatar
ARMATOR 2016-04-27 15:12:58

Nasıl ki ''iyi navlun piyasası''nda gemi adamları kıymete biniyor, gemi adamını gemiye getirmek zorlaşıyor, dolayısıyla maaşlar da yükseliyorsa;

'düşük navlun piyasası''nda da maaşları düşer. Maaşı beyenmeyen iner gider. Ama Yasa'nın gemisinde çalışan personel de biliyor ki, gemiden inseler dahi, başka gemide daha iyi maaşla iş bulamayacaklar.

O 55 bin tonluk genç gemiler 18 milyon dolara satılmış. Yani gemi başı 9 milyon dolar diyebileriz. O gemilerden birini bugün Kore'de inşa ettirmeye kalksan 30 milyon dolardan aşağı maliyeti olmaz.

Yani kriz var, Yasa'da da para var, parası olduğu için gemi alıyor. Ama kriz olduğundan dolayı da maaş skalası düşüyorsa, piyasa rakamlarından maaş ödemek Yasa'nın en doğal hakkıdır.

Ne yani, piyasada kaptan 10 liraya çalışırken, Yasa 12 lira vermek zorunda mı ?

İstemeyen insin gitsin. İnmiyorsan da konuşmayacaksın. Delikanlı gibi çalışacaksın.

Misafir Avatar
eskilerden 2016-07-07 08:37:05 @ARMATOR

İNMEK İSTİYORUZ DA ADAM YOK DİYE İNEMİYORUZ ARMATÖR BOZUNTUSU BİLİP BİLMEDEN ÖYLE MASA BAŞINDAN KONUŞMA HASTAM VAR ACİL İNMEM LAZIM LİMANDAYIZ KONTRATIM DA BİTMİŞ AMA ADAM BULAMADILAR DİYE İNEMİYORUZ PEKİ BUNA NE DİYECEKSİN BİLADER...!!!!!!!

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
burro benton 2016-05-01 13:11:44 @ARMATOR

1)siz 2008 öncesi navlun fiyatları tavan yaptığı zaman personelinizin maaşlarına bunu yansıttınız mı ?yoksa maaşı gününde ödemeyi büyük iş sayan armatör grubundan mısınız ?
2)kapalı kapılar ardında konsensüs yaparak çalışanın maaşlarını düşünüyorsunuz,üstelik Türk Denizcisi Mesai farkı almadığı halde,vicdanınız rahat mı ? MLC'bin tüm çalışma şartlarını delik deşik eden sizler krizi sadece fırsata çevirmeye çalışıyorsunuz.Buyrun 2008 öncesi yabancı fırmaların maaşlarına bakalım,birde Türk armatörünün verdiği maaşlara bakalım.
3)Sayın Zeki Salih Çakır kos-der toplantılarında armatörlere devletin destek vermesi gerektiğinden bahsedip duruyor.Devlet size niye destek versin ?hali hazırda armatörde para olduğu bu tip gemi alım haberlerinde ortaya çıkıyor.
4)Biz çok kere gemilerde armatör ayıbı kapatarak,kendimizi ortaya koyarak gemı bağlanmasın,patron kazansın diye 3 maymunu çok oynadık.hata etmişiz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
İTÜ' LÜ 2016-04-30 18:33:01 @ARMATOR

Sevgili armatör bozuntusu!
İnsanları iş yok diye korkutup seninle çalışmaya ikna etmeye ve düşük maaş almayı normalleştirmeye çalışmışsın. Fakat bu yaptığınla ancak cahil personelleri korkutabilirsin. Hadi ben seninle çalışmıyorum ve zorunda olmadığımı da biliyorum. Ama daha gözünü açamamış gariban kardeşlerimi neden açgözlülüğüne kurban etmeyi amaçlıyorsun?
Değerli ve emektar Gemi Adamları!
Emeğinizi ucuza satmayın. Dışarıda iş var ve evet evet! Daha fazla para da kazanabilirsiniz. Bırakın bu armatör kaliteli Türk denizcieri ile çalışmasın. Filipinliler ile çalışsın. Köleliği kabul eden insanlar çok var piyasada. Fakat bunlar benim Türk kardeşlerim olmamalı. Haydi kalın sağlıcakla(hırsız armatör hariç).

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
capt.ozgun 2016-04-30 15:33:42 @ARMATOR

sn. armator bey, ulkemizde ilerici, egitim seviyesi yuksek insanlarin beyin gocu olarak adlandirilan sekilde birer birer daha iyi ulkelere goctugu gibi kendini gelistirmis, yabanci dile hakim denizcilerde birer birer yabanci firmalara gitmektedir. geriye kalan asker eskisi veya ishanindan mezun denizcilerede istediginiz ucreti odeyebilirsiniz artik.

Beğenmedim! (0)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176