TÜDEV Üniversitesi İTÜ'ye Gol Mü?

Denizgazetesi.com, Denizcilik Üniversitesi kurulmasının gerçek amacının rekabet değil, Denizcilik Fakültesi mezunlarının etkinliğini kırmak.

banner106

TÜDEV Üniversitesi İTÜ'ye Gol Mü?

Denizgazetesi.com, Denizcilik Üniversitesi kurulmasının gerçek amacının rekabet değil, Denizcilik Fakültesi mezunlarının etkinliğini kırmak.

08 Ekim 2007 Pazartesi 15:17
2270 Okunma
TÜDEV Üniversitesi İTÜ'ye Gol Mü?

TÜDEV Üniversitesi İTÜ'ye Gol Mü?

Denigazetesi.com Türkiye’nin en iyi fakültesini desteklemek dururken TÜDEV  Üniversitesi kurulması hakkında ilginç iddialarda bulundu.

Denizgazetesi.com da çıkan haberi okumak için aşağıdaki linki tıklayınız:

http://www.denizgazetesi.com/sub.asp?icerik=315

DenizHaber.Com

DenizHaber'in notu: DenizHaber.Com un DenizGazetesi ile herhangi bir bağlantısı yoktur. Bizi sitelere sahiplerine göre değil içeriklerine göre muamele yapıyoruz. İçeriği kişileri küçük düşüren, hakaret eden, rencide eden hiç bir habere link vermiyoruz, vermeyeceğiz.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
salih yapar 2007-10-08 22:03:59

uzun etin yahnisi yavan olmasın sonra metin bey ,yücel bey. bizim yolumuza taş koyup önümüzü kesmeye çalışıyorsunuz rekabet adı altında şuna kısacası kese daha fazla doldurma çabası desenize açıkca yüreklice. denizcilik sadece üniversite eğitimiyle olmuyor. tüdevli kardeşlerinize abilik yapabilecekmisiniz. yapabilecekseniz ne güzel. bugün üniformayı nasıl taşıyacakları bilmeyen adamlara milyon dolarlık makinayı emanet edebilecekseniz zaten konusmaya gerek yok. biz yine bir ve dir şekildeyiz yanlız dahi kalsak biz biriz. ufak hesaplarla kaybedecek olan siz olursunuz. allah sonumuzu hayır etsin.

Avatar
ERKUT - TÜDEV 2007-10-08 23:19:17

ÖNCELİKLE YENİ KURULACAK OLAN DENİZCİLİK ÜNİVERSİTEMİZİN TÜM DENİZCİLİK CAMİASINA HAYIRLI UĞURLU OLAMSINI TEMENNİ EDİYORUM.VE SONRADA SİZ SEVGİLİ TÜLÜLERİN YAPTIĞI YORUMLARA GELİNCE TÜDEV OLARAK BİZ BUNLARI ÇOKTAN AŞMIŞ BULUNUYORUZ.YILLLARDIR BÖYLE ASILSIZ İDDİA VE KONUŞMALARLA ÇOK ŞEYİN ÖNÜNE GEÇMEYE ÇALIŞTINIZ AMA BUNUN ÖNÜNE GEÇEMEDİNİZ TAMAM BELKİ BAZI ÖĞRENCİLERİMİZ ÜNİFORMANIN NASIL TAŞINACAĞINI BİLMİO OLABİLİR AMA EN AZINDAN SİZİN %70 İNİZİN YAPTIĞI GİBİ MEZUN OLUP KARAYA KAÇMIYOLAR.ONLAR GÖREVLERİNİN NE DEECE CİDDİ VE ZOR OLDUĞUNU BİLEREK BU YOLA BAŞ KOYUYORLAR.TÜDEV ÜNİVERSİTE OLMADAN ÖNCE ASIP KESTİNİZ REKABETTEN BAHSETTİNİZ TÜDEV ÜNİVERSİTE OLSUN O ZAMAN DEDİNİZ.HADİ ŞİMDİ TÜDEV ÜNİVERSİTE OLDU.NE DEĞİŞTİ Bİ SÖYLEYİN BANA?BAKALIM DAHA NELER DUYACAĞIZ SİZLERDEN....SAYGILAR

Avatar
özgür yıldırım 2007-10-09 00:45:34

Bir gün yolda yaya giden bir alimin önüne bir atlı çıktı: - Baba dedi, bir müşkülüm var. Beni aydınlatır mısın? Bektaşi yanıt verdi: - Elimden gelen bir şeyse, hay hay oğlum. - Şunu öğrenmek istiyorum: Şu anda Allah ne yapıyor? Sualin münasebetsizliğine içerleyen derviş, hiç belli etmemiş: - Yanıt veririm ama bir şartla, sen o attan in, ben bineyim. - Neden? - Böyle yüksek bir suale yüksekten yanıt vermek gerekir de ondan! Adam attan inmiş, Bektaşi binmiş. Adam: - Hadi demiş söyle bakalım. Allah şimdi ne yapiyor? Bektaşi: - Ne yapacak demiş, atı senin gibi bir budalanın elinden alıp, benim gibi bir akıllıya veriyor. Ve çalakamçı uzaklaşmış.



Avatar
Aybars Oruç 2007-10-09 01:42:40

Artık konuşulması gerekenin Tuzla Deniz Eğitim Merkezi değil, Piri Reis Üniversitesi olduğunu düşünüyorum. İTÜ-TÜDEV çekişmeleri yıllardır gündemde olan bir konuydu. Tahmin ediyorum ki artık yeni adı İTÜ-Piri Reis olacak. Aslında TÜDEV Tuzla Deniz Eğitim Merkezi'nin üniversite statüsüne kavuşması birçok denizcilik lisesi öğrencisini üzmüştür. Çünkü onlar için en güzel çözüm belki de TÜDEV'di. Aksi halde yurtdışında 2 yılda verilebilen Uzakyol Ehliyeti'ne 6 yıl okumalarına karşın sahip olmaları oldukça meşakatli. Ben bir TÜDEVliyim. Hani şu milyon dolarlık makinaların emanet edileceği ADAMLARDAN! birisiyim. Ortaköy Denizcilik Lisesi, Gemi Makinaları bölümünden üçüncülükle mezun oldum. Galatasaray Üniversitesi, Gemi Makinaları bölümü, 2. sınıf öğrencisiyim, TÜDEV, Gemi Makinaları bölümü, 1. sınıf öğrencisiyim. Yani gemi makinaları alanında 2010 senesine kadar toplam 10(4+2+4) yıl eğitim almış olacağım. Şuan da bir denizcilik fakültesinde eğitim süresi 5 yıldır. Bense bunun iki katı eğitimle gemiye çıkıyor olacağım. Sadece ben değil, benim gibi birçok arkadaşım var TÜDEV'de bu kadar yoğun bir eğitim alan. Dışardan bakıldığında TÜDEV'in ne şekilde gözüktüğünün farkındayım. Ancak daha nasıl gidileceğini bilmeden yorum yapılmasının da bir hata olduğunu düşünüyorum. Saygılarımla...



Aybars Oruç

TÜDEV - 12. Dönem

Avatar
2007-10-09 01:53:34

Eveet sonunda vatana mıllete hayırlı olsun bu 4 tarafı denızle cavrılı memleketı sadece kendınızın sandınız... Parayla okulu kurdurdunuzzz bakalım sonunda neler olacak şimdi bunun sonucunda neler olurr

BI YANDAN

1.İTÜ (YDO) artık tek olamaz ve pıyasada tudevın yoklugunu ınkar edemez

2.Çalışan ve çalıştının hakkını ısteyecek arkadaş kalamaz üç kurusa gemıye cıkarız

3.Ülkemıze yenı üniversite, Zengın babaların cocuklarına ufuk açarız.

4.Denızcılık camıası bölünür ki sonuçları görecegiz

5.Burs nıyetıne boş senetlerle ögrenciler kandırılır önce mühendis olur sonra köle

6.Gemilerimiz adamsız kalmaz,ama gemıde adamı mumla arasın

DİĞER YANDAN

1.Artık denızcılık lıselerınde kı denızcı kardeşlerımız de üniversiteli denizci olabilir.

UNUTULMAMALIDIR SADECE BUNUN İÇİN TÜDEV YILLARCA ÖGRENCİLER TARAFINDAN DESTEKLENMİŞTİR



SONUÇ:Anadolu denzıcılık meslek lısesınde ki yök magduru kardeşlerım gözünüz aydın (eee yök böle yaparsa para böle yapar) unutmayın artık önünüze kımse geçemezz 8 yıl bu eyıtımı almak sizi yenı nesil YDO YAPAR. Denizcilik camiası başımız saolsun (yök le para inatlaştı sonunda para kazandı ne wardı o cocuklarıda üniversiteye alsaydınızz kat puanları kay kat katlasaydınız)





ÜNİVERSİTE AÇAMAYAN BÜYÜKLER. BUNU YAPABILMEK İÇİN DE KATSAYILARI KATLAYAN ERLEYEN TOPLAYAN ÇIKARIP ÇARPAN SONUNDA DA 1 ÜNİVERSİTE DAHA KAZANAN SAYGIDEGER (bunu başarmak saydıya deger) BÜYÜKLERİMİZ GÖZÜNÜZ AYDIN NURYOPU GİBİ ÜNİVERSİTENİZ OLDU

Avatar
bahri zal 2007-10-09 04:18:11

Niye gol olsun..ulkemıze bır unıverste daha kazandırılıyor.Bir takım rant endişelerimi sizi bu düşünceye surukluyor onu bılemem her yerde her konumda ITU lü mü olmak zorunda... Denizcilik Fakültesi mezunlarının etkinliğini kırmak olarak düşünüyorsanız ozaman TÜRKİYE de her mesleğe bir fakülte ayıralım ve diğerlerini kapatalım ne dersiniz..

Avatar
Nuri Taşçı 2007-10-09 12:48:06

a) Su anda var olan denizcilik eğitimi nitelik ve nicelik acısından yeterli değil midir? Neden?



b) YÖK 4 yıldır neden Denizcilik Üniversitesinin açılmasına yeşil ışık yakmamıştır? Nedenleri nedir? Yani argümanlar nelerdir? Bilen varsa lütfen yazsın.



c) Ülkemizin en büyük ekonomik ve sosyal problemi olan İŞSİZLİK konusuna ilişkin olarak Fakültelerin öğrenci sayılarını arttırırken ayni zamanda Denizcilik Meslek Liseleri açmak daha etkin, ucuz ve pratik bir yol değil midir?







i) Denizcilik Fakültesi mezunlarına zorunlu eğitim uygulaması getirilebilir mi? Bu uygulamanın yasal zemini var mıdır? Staj ve burs uygulaması bu konuda bir çözüm yolu mudur?



i)) Gene aynı bağlamda bugün itibari ile Denizcilik Fakültelerinden kaç öğrenci mezun olmalı ki ihtiyaca yanıt verebilsin ve bir mezunun ortalama denizde kaç yıl çalışması gerekmektedir ki denizde zabitan, kaptan, bas mühendis ihtiyacı olmasın. Bu konuda bir istatistiki çalışma yapılmış mıdır?



iii) Fakülte mezunlarına uygulanan ehliyet sınavı zorunluluğu zabitan istihdamında sorun yaratmakta mıdır?

Avatar
Onur Kallavi 2007-10-09 12:52:38





Deniz Ticaret Odası, kurulduğundan bu yana eğitime en çok destek veren meslek örgütlerinin başında gelmektedir. Ne değişmiştir de, 123 yıldır bu ülkeye zabit yetiştiren köklü bir eğitim kurumuna sırtını dönmüştür? Çünkü DTO, kendi zabitini kendi yetiştirecek bir üniversite kurma amacındadır. Bunu da, bünyesindeki Türk Deniz Eğitim Vakfı (piri reis üniversitesi) aracılığıyla gerçekleştirmek istemektedir. Üniversiteye en uygun alan olarak düşündükleri Tuzla’yı da bir eğitim üssü haline getirmek için, bulabildikleri tüm arsaları alıp, TÜDEV’e bağışlamışlardır.



İşte, iplerin kopma noktasına gelmesinin sırrı da, burada yatıyor. DTO, geçen yılki “Balık Günü”nde fakülteye kazandırmaya söz verdiği ve fakültenin genişlemesi için gerekli olan arsayı da, TÜDEV’e bağışladıklarının arasına katmıştır. Fakülte de, bu durumu engelleme çabası olarak algılamış ve kılıçlar çekilmiştir.



Tehlikenin farkında mısınız?



İTÜ Denizcilik Fakültesi’nde konuştuğum birkaç zabit adayından duyduklarım beni çok rahatsız etti. Genç zabitler gelecekte belki de, gemilerinde çalışacakları DTO üyelerini ‘karşı kamp’ gibi görüyorlar. Bundan Piri reis üniversitesi de nasibini alıyor. Özel kurs ve vakıflarla, fakülte ve meslek okullarında dalga dalga yükselen ‘bizden değilse, makbul değildir’ önyargısı gittikçe büyüyor. Zabit adayları, TÜDEV’den mezun olanların kendileri kadar donanımlı olamayacağı görüşündeler.



İki kurum yöneticileri de, tehlikeyi nasıl görmüyorlar anlamıyorum. Bu çocuklar belki de, yarın aynı gemide çalışacaklar. Daha okuldayken birbirine önyargılı yaklaşan bu gençler, sorunsuz görev yapabilir mi? O geminin sağlıklı seyri ne kadar mümkün olabilir. Üstünlük çabaları, gemi personeli ve gemiye zarar vermez mi?

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176