Kaptan Köşküne Uyku Alarmı!...

Köprüüstü vardiya personelinin seyir esnasında uyumasını engellemek için, gemilerin kaptan köşklerine harekete duyarlı alarm sistemlerinin yerleştirilmesi gündemde..

banner217

Kaptan Köşküne Uyku Alarmı!...

Köprüüstü vardiya personelinin seyir esnasında uyumasını engellemek için, gemilerin kaptan köşklerine harekete duyarlı alarm sistemlerinin yerleştirilmesi gündemde..

26 Temmuz 2007 Perşembe 14:02
2250 Okunma
Kaptan Köşküne Uyku Alarmı!...

Kaptan Köşküne Alarm Koyacaklar

Köprüüstü vardiya personelinin seyir esnasında uyumasını engellemek için, gemilerin kaptan köşklerine harekete duyarlı alarm sistemlerinin yerleştirilmesi gündemde..

Bu konudaki öneri, Londra'da devam etmekte olan Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün Seyir Güvenliği Alt Komitesi (NAV) 53. Dönem Toplantılarında dün Danimarka tarafından yapıldı.

Danimarka, Denizde Can Güvenliği Uluslararası Sözleşmesi'nin (SOLAS) 5. Kısım 19.Maddesi 2.2.3 bendinin eklenerek 2009 yılından sonra inşa edilecek 150 gross tonajdan büyük  bütün yük gemileri ile her tonajdaki yolcu gemilerinin köprüüstü vardiya alarm sistemi'ni bulundurmalarının zorunlu tutulmasını öneren bir kağıt sundu.

Sistemin yeni gemilere kurulmasının 1500 USD maliyetinin olacağı, eski gemilere yerleştirilmesi halinde maliyetinin biraz daha artabileceği tahmin ediliyor.

NAV Alt Komitesi, köprüüstü vardiya alarm sistemi ile ilgili performans standartlarını daha önce belirlemişti. Gemilere bu sistemle ilgili zorunluluk getirilmesi ile ilgili çalışmaların ise 2008 yılına kadar bitirilmesi hedeflendi.

Japonya, konuyla ilgili yaptığı ve NAV alt komitesi'ne sunduğu bir raporda kıyılarında meydana gelen 335 kazanın vadiya personelinin uyumasından kaynaklandığını belirtti.

Vardiya personelinin uyumasının karaya oturmalarda %61, çatışma türü kazalarda %26 oranında kaza nedeni olduğu belirlendi. Kazalarda balıkçı gemilerinin payı %55, tankerler dışındaki yük gemilerinin payı ise %31.

Dün yapılan tartışmalarda söz alan ülkeler genelde köprüüstü vardiya alarm sistemi'ni desteklerken, bu konuya ihtiyatlı yaklaşan çeşitli ülkeler ve  danışman kuruluşlar da yorgunluğun nedenlerinin ayrıca ele alınması gerektiğini veuyku sorununun sadece alarm sistemi taktırılarak çözülebilecek bir sorun olmadığı konusunda  NAV alt komitesini uyardılar.

Sistem, harekete duyarlı olarak çalışıyor. Köprüüstünde bir süre hareket olmadığı takdirde sistem vardiya personelinin uykuya dalmış olabileceğini hesaplayarak alarmı devreye sokuyor.

DenizHaber.Com

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mümin rodoplu 2007-07-26 21:16:33

uyku alarmı konacakmış

bir tane yetmez iki tane hatta üç tane konulsun 1500 dolar maliyeti ikiye üçe katlayarak çare olacaksa olsun ama çare olamaz

Ben gemi kaptanıyım ve halen çalışıyorum

Eskiden gemi kaptanları vardiya tutmuyorlardı şimdi minimum safe manninge göre neredeyse ikinci zabiti dahi kaldırarak gemi kaptanına 6 saat vardiya tuturacaklar.

Bunun yanında evrak sistemi olabildiğince artırılmış durumdadır.

Limandaki yükleme ve boşaltmalardan sonra gece saat 0100 de hareket eden geminin zabiti zaten yorgun ve uykusuzdur.Birde bunun üstüne sabaha kadar köprüstünde hemde geceleyin duracak ve bunu alarmla uyumamasını sağlayarak kazaları önleyeceksiniz.Yok böyle birşey.

Limandan hareket ettikten sonra gemi kaptanı olarak ben her zaman ayakta kalıyorum zabitlerimi uyutuyorum uykularını alıyorlar ertesi günü turp gibi görevlerini yapıyorlar uyku alarmınada hiç gerek kalmıyor.

Benim ayakta durduğum o gece saatlerinde bazı olaylara tanık oluyorum ,herhalde başka gemiler bunu yapmıyorlar ki her on gemiden dokuzu kurallara aykırı seyir yapıyor.Ben çok iyi biliyorum bundan 20 sene önce 10 gemi ile karşılaşıyordum bir tanesi uygunsuz seyir yapıyordu şimdi 10 gemiden sadece bir tanesi gerçekten seyir kurallarına uymaktadır.Dolayısı ile kazalarda artış başlamıştır.Tabiki gemilerin çoğalmış olmasıda kazaların artmasına nedendir ama gerçek nedeni seyir kurallarına uyulmamasından kaynaklanmaktadır.Bu konuda gerek eğitim anlayışı gerekse yorgunluk belirtileri kazalara davetiye çıkarmaktadır.Uyku alarmın konulması düşünüleceğine gemilerin üç zbt ile donatılarak, emniyet ve iş açısından daha verimli olması sağlanmalıdır.Diğer tüm kaptan ve zabitlerinde aynı düşüncede olduklarını çok iyi biliyorum.İlgililere duyurulur

kpt mümin rodoplu

Avatar
deniz sahingoz 2007-07-27 15:58:29

COK GEC KALINMIS BIR KARAR BENIM CALISTIGIM GEMILERDE

DEADMAN ALARM VARDI BUNUN TURK ARMATORLERI ICIN GEREKLI OLACAGINI AMA ARMATORLER ISTEMESI BANA KUSKULANRIYO HERKESIN BILGISINE

Avatar
Ülkü Hünnap 2007-07-27 19:22:14

Yapmanız gereken tek şey NAP ALARM ı kulağınıza takmanız , başınız öne eğildiğinde ses çıkararak siz uyarıyor.

Eşiniz anne babanız oğlunuz yada kızınız kısacası çok sevdiğiniz bir yakınınız yolculuğa çıkıyorsa ona mutlaka NAP ALARM ı önerin.

Arkasından merak etmek zorunda kalmayın.Hem sizin içiniz hem trafikte seyreden bütün yolcular içi rahat olsun. Kafa, kulak yapısına uygun,çok hafif ve rahatsızlık vermeyecek düzeyde ortopedik olarak dizayn edilmiştir.Ağırlığı sadece 12 gr dır

4x1.5) 6 volt alkali saat pili Ağırlık 12 gr. On-Off Tuşu Amerikan modeli sağ ve sol kulağa takılabilir Alarm Sistemi

NAP ALARM Hayat kurtarır

köprüüstü vardiyalarında - Yolculukta - araba kullanırken - ders çalışırken - film seyrederken - nöbet tutarken ve daha başka uyumak istemediğiniz her yerde kullanabilirisiniz.

Her 100 km’de 5134 ölü veren bir ülkeyiz

En fazla trafik kazası olan 7. ülkeyiz

En fazla tanker kazası olan 10. ülkeyiz

30 binden fazla otobüs var

Günde 12 ölü ve 30 yaralı ile Avrupa’da trafik kazası şampiyonuyuz

186 milyon kişi otobuslerle uzun mesafe taşındı

477 kara nokta var

Trafik kazaları terörün 4 katı fazla can alıyor

Yolcuların %78’i kara yolu, %10.2’si demiryolu ve %1.1’i hava yolu ile taşınıyor

Trafik kazalarında yaralı sayısında (100 milyon araç/km) 47 ülke arasında 8. sıradayız

Avatar
Şenol Kaptan 2007-07-28 09:43:03

Soruna çözümü alarm sistemlerinde arayacaklarına personel sayısını azaltmaya bir son verseler daha iyi olacak. Modern gemilerin çoğunun Safe Manning sertifikasında 2.Zabite yer yok. Bunun neresinde SAFE var anlamıyorum.

Avatar
cumhur tekneci 2007-07-30 15:45:46

Herşey den öncedenizcilerin sorunlarını çözmek onların çalışma koşullarını iyileştirmek gereklidir.Hele türk gemilerindeki çalışma koşullarını gerçekten iyileştirmek gereklidir. Günümüzde hala 6 ile 10 ay arasında çalışma kontratları ile gemicilerimiz çalıştırılmakta. Çalışan personel maaşlarıda çok komiktir.

Dolayısıyla denizde kalite günden güne gerilemektedir.

Ben denize ilk başladığım yıllarda zabit iken bir milletvekilinden daha fazla maaş alıyordum. Ancak günümüzde evinizden aylarca uzak kalacaksınız ve hiç bir birikim yapamadan

geri döneceksiniz ki Hiç cazip değil. Yabancı limanlarda yetersiz maaş ve verilmeyen döviz nedeniyle en perişan Türk denizcileridir. Önce çalışma şartları düzeltilsin kalite ve emniyet peşinden gelecektir.Yoksa denizde çalışmaya başlayan gençlerin %50 si ilk 5-6 yılda denizi bırakmaktadır. Yani denizde çalışmak cazip hale getirilmelidir.Yoksa ben evimden ayrılıp aylarca uzaklarda kalmayı hiç bir paraya değişmem bugünkü koşullarda.Ayrıca dünyada kaç gemi uykusuzluk yüzünden

kaza yapmış ve istatistik değeri nedir.Eski denizciler alarmlar mı çalışmış.İki yılda insanları zabit kaptan yaparsanız ucuz personel çalıştırılırsa kalite ve emniyet düşer tabiki. Port state Controller çalışma şartlarını da denetlesin gemilerin bence.Ki Şartlar gelişmiş ülke denizcilerinin hakları ile aynı olmalıdır.Denizin ülkesi yoktur denizdek, şartlar herkes için

eşit ise her türlü çalışma şartlarıda eşit olmalıdır.

Saygılar.



Cumhur Tekneci

Kaptan

Avatar
Tolga Gülertan 2007-08-28 04:00:17

Tüm yorumlara katılıyorum ve birkaç ekleme yapmak istiyorum gözcümüzde yok artık, personel sayısındaki inanılmaz azaltmanın sonucu gözcü vardiyası ne yazık ki birçok gemide 0000-0400 vardiyası dışında tutulmamaktadır.Cumhur Tekneci kaptanın yorumuna ek olarak: 1.cisi)Vardiyada uyumanın 2 yıl okumakla veya 4 yıl okumakla bir alakası oldugunu düşünmüyorum denizci olmak yada olmamakla bir alakası olsa gerek...değil mi?? 2.cisi)6 ay içinde türk gemilerince yaşanmış 9 tane kaza raporu(karaya oturma,deniz dibi kablolarına hasar verme vb.) elimde var dersem bana hadi canım sen 2 yıllık mezunsun anlamazsın eski denizciler alarmla mı çalışmış mı diyeceksiniz?3.cüsü)Bu tür sataşmaları bırakmanızı terk etmenizi öneririm biz birbirimizle didişirken filipino monkey aya çıktı!!!4.üncüsü)Port state kontrol zaten çalışma şartlarını da denetliyor bunu kaptanın bilmesi gerekir.5.incisi)ben ucuza çalışmıyorum ama 2 yılda mezun oldum.6.cısı)3.zabit olmayan gemilerde kaptan vardiya tutmalı vardiyasını gv.stajerine tutturmamalıdır (bahsettiğim kazalardan birinde gv.stajerinin demir vardiyası tuttuğu saptanmıştır ve tüm filo gemilerine deadman alarm donatılmıştır.)Sürçü lisan eylediysem af ola...



Saygılarımla,

Tolga Gülertan

1.zbt

Avatar
Oktay YAYLA 2007-10-13 22:55:04

Sorunun 2 ya da 4 yıl olmadığı bir ortamda çokça boş laf ediyorsunuz. Ayrıca tabiki deadman alarmların faydası vardır ve hep olacaktır ama öncelikle denizci kardeşlerimizin vardiyalarında meslek ahlakı ve iş ciddiyetini benimseyerek hareket etmesi problemin sağlıklı çözümünde bir nebze yardımcı olacaktır.Port state kotroller limanlarda yaptıkları denetlemelerde resting hours cetvellerini kontrol etmekle birlikte avustralya ( AMSA ) ya da tokyo memo ya üye ülkelerde birebir personelle konuşmakta ve durumlarını takip etmektedirler. Siz sanırım denizden epey uzak kalmışsınız ki bu konulardan haberiniz yok.Ayrıca milletvekili maaşının 8500 ytl olduğu bir ülkede onlardan fazla maaş almak istiyorsanız lütfen siyasete girip bakan olun ve böyle ciddi ve resmi çalışan siteleri meşgul etmeyin.Ben 2 yıl okudum + 1 yıl hazırlık gördüm + 1 yıl staj yaptım + ekstradan 1 yıl eğitim daha aldım ve ayrıca japonyada 1 yıl daha denizcilikle ilgili eğitim aldım ve toplamda sizden daha fazla okudum ama bakın ben maaştan ve okul muhabbetinden ne bahsediyorum nede kendi arkadaşlarıma bahsettiriyorum. O yüzden artık bizi içinize sindirin yada bırakın bu işi biz yapalım.En azından 86 gemisi olan devlet şirketini batırmayız, kafatasçılık yapmayız,abi-kardeş ayağına bilgisize gemi teslim etmeyiz.



Tolga Kardeşim'e ithaf olunur.

Selametle...

Avatar
Emir Üstünay 2009-10-16 13:01:35

Kazalardaki artışın personel özellikle zabit sayısında azalma ve buna bağlı olarak çalışma saatlerinin artmasının birinci etken olduğu açıktır. Gelişen teknolojiyle gemilerin limanlarda kalma süreside azalmış ayrıca geminin limanda bulunduğu süre içinde PSC denetimleri vb işler dolayısıyla gemi personelinin istirahat imkanı kalmamıştır. Çözüm maaşları arttırmak değil personel sayısını arttırarak çalışma saatlerinde iyileştirme yapmaktır.