Allah Kuran’da Sadece Türkleri Övdü

Said-i Nursi diyor kiİ Allah Kuran'ı Kerim'de öyle bir kavim getireceğim ki diyerek sadece Türkleri övdü..

banner217

Allah Kuran’da Sadece Türkleri Övdü

Said-i Nursi diyor kiİ Allah Kuran'ı Kerim'de öyle bir kavim getireceğim ki diyerek sadece Türkleri övdü..

27 Ağustos 2009 Perşembe 01:15
2579 Okunma
Allah Kuran’da Sadece Türkleri Övdü

Allah Kuran’da Sadece Türkleri Övdü

Radikal gazetesinin Ülkücü yazarı Namık Kemal Zeybek bugünkü köşesinde "Bir insanın atalarının hangi millete mensup olduğuyla onun milliyetinin oranını tespit etmek ırkçılık olmuyor mu?" sorusunun cevabını tarihçilerden yaptığı alıntılarla destekledi.

Timur Türk mü

Timur yarı yarıya Türk yarı yarıya Moğol'muş... Yarı yarıya... Yani bir tarafı Türk bir tarafı Moğol... Nasıl oluyor dersiniz? Hani millet dil ve kültürle ilgili bir gerçeklik idi?.. Hani bir insan hangi dilin taşıdığı kültür birikimini benimsiyorsa o dili konuşan millete mensuptu?.. Bir insanın atalarının hangi millete mensup olduğuyla onun milliyetinin oranını tespit etmek ırkçılık olmuyor mu? Timur yarı yarıya Türk ise anası da babası da başka soylardan gelen Türklerin Türklüğü yüzde kaç olur dersiniz?
Diyorum ki: Timur'un atalarından birilerinin Moğol asıllı olması doğru olsa bile o Türk'tür.

Moğol değil, Türk

Görelim bakalım tarihçiler ne demişler: Rene Grousset'in Bozkır İmparatorluğu adlı kitabına bir bakalım, Dr. M. Reşat Özmen çevirdi ve Ötügen Yayınları'ndan çıktı. 366. sahifesinden: “Aslında kendisinin Moğollukla hiçbir alakası yoktu, çünkü Türk'tü. Mevaraünnehir'de Keş civarına hakim olan soylu Barlas aşiretinden geliyordu.” Bu arada, Emir Timur'a 'Han' adını layık gören kimi tarihçi geçinenlere de bir açıklamayı yine aynı eserden isteyelim. Sahife 391-392:

Soyu tartışmalı olsa da türklüğü tartışılmazdır

“Aslında, Tarih-i Raşidi'nin belirttiğine göre kendisini Han olarak kabul ettirmek istemiş, ancak Türkistan beğlerini itaat altına almak için otoritesini, meşruluğu tartışılmaz bir hükümdarın arkasına gizlemek ihtiyacını duymuştur. Böylece Kabil-Şahı öldürtüp, yerine kendisine tamamen bağlı Soyurgatmış adında bir Hanı tahta çıkarmıştı; bu Han Timur hakimiyetindeki Türkistan'da 1370-1388'e kadar tahtta kalmıştır. Soyurgatmış'ın ölümünden sonra yerine oğlu Mahmut Han'ı geçirmiş, o da 1402'ye kadar tahtı işgal etmiştir.” Emir Timur'un soyu tartışmalı olsa da kendisinin Türklüğü tartışılmazdır.

Ancak!.. Soyu tartışılmaz bir biçimde Cengiz Han'a kadar çıkan insanlar vardır ki onlar da Türk'tür ve Türklük için canla başla hizmet etmişlerdir.
Sözgelimi Kasım Han, sözgelimi Abılay Han...

Türklüğü sıradan sayanlara..

Bugün Ulu Türkistan'da TÖRE diye adlandırılan Cengiz Han neslinden insanlar vardır. Onlar 'aksüyek' yani 'asil' sayılır ve nesillerden beri Türklük ve Türkçülük konusunda çok duyarlı insanlardır. Türklüğü sıradan bir milliyet sananlara bir de Türkiye coğrafyasından üç örnek vermek isterim...

Türkler olmasa bugünkü manada islamiyet olmazdı

Birisi Abdülhakim Arvasi'den... Ahmet Kaplan'ın yazdığı 'İşte Necip Fazıl' adlı kitabın 23. sahifesinden: İşte efendi hazretlerinin sözleri:
“Ben bir seyyidim. Yani bu demektir ki Türk değilim. Ama yer yüzünde bütün Türkler silinse üç Türk kalsa biri ben olurdum. İki Türk kalsa gene biri ben olurdum. Son Türk kalsa da o gene ben olurdum. Çünkü Türkler olmasa bugünkü mânâda İslamiyet de olmazdı.”

Türk eriyiz sinsilemiz kahraman

Peki babası Arnavut olan Mehmet Akif'in şu mısralarına ne dersiniz?
“Türk eriyiz, silsilemiz kahraman
Müslamanız, Hakk'a tapan Müslüman.”

Allah Kuan-ı Kerim'de sadece Türkleri övdü

Ya Bediüzzaman Said-i Nursi:“Allahü Zülcelâl Hazretleri, Kuran'ı Kerim'de, öyle bir kavim getireceğim ki, onlar Allah'ı severler, Allah da onları sever buyurmuştur. Ben de bu beyân-ı İlahi karşısında düşündüm, bu kavmin bin yıldan beri âlem-i İslâm'ın bayraktarlığını yapan Türk milleti olduğunu anladım. Bu kahraman millete hizmet yerine 450 milyon hakiki Müslüman'ın kardeş bedeline, birkaç akılsız kavmiyetçi kimsenin peşinden gitmem.”

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Vehbi Kara 2009-08-28 11:27:50

Said Nursi'ye daha gençlik yıllarında takılan lakabı; Bediüzzaman'dı. "Bedii" şahane, güzel anlamındadır. Yani zamanın güzeli lakabı ile tanınan Bediüzzaman, Türkiye Cumhuriyetinin kurulmasında büyük yararları görülmüş İngiliz planlarının çökertilmesinde en önemli görev sahibi olmuştur. Bu yüzden Büyük Millet Meclisinde tören ile karşılanmış kendisine bizzat Atatürk tarafından büyük iltifatlarda bulunulmuştur.

Said Nursi makam mevki peşinde koşmadığı ve türk Milletinin eski şanlı günlerine kavuşmasının ancak dinle imanla olabileceğini düşündüğü için bazılarını rahatsız etmiştir. Onu gözden düşürmek isteyenler türlü iftiralarla üzerine gitmiş defalarca hapse düşmesine ve haksızlıklara uğramasına rağmen rağmen bütün mahkemelerden beraat ederek Türk milletinin gönlünde taht kurmasını bilmiştir.

Ayette geçen kavmin Türk Milleti olduğu ve Fatih Sultan Mehmet'inde bunun bir delili olduğunu ifade ederek İslamiyet için hiçbir kavmin bu ölçüde canla başla çalışmadığını azmış olduğu eserlerde belirtmiştir. İsteyenler kulaktan dolma bilgilerle değil bizzat kitaplarını okuyarak kendisini tanıyabilirler.

Haberde sadece Türkleri övmüş ifadesi biraz abartılıdır zira metinde geçtiği gibi Ayette bir kavim adı geçmemektedir. Bu sayede ayette geçen kavim benim kavmim olsun diye bir çok millet canla başla çalışmıştır lakin hiçbirisi Türk Kavmi kadar muvaffak olamamıştır.

Savaşlarda göstermiş olduğu kahramanlıklardan dolayı madalya sahibi olan Said Nursi'nin gündeme getirilmesinden dolayı emeği geçenlere teşekkür etmeyi deniz emekçisi bir kaptan olarak borç bilir Türk Denizciliğinin en iyi haber sitesine, çalışmalarında başarılar dilerim.

Avatar
2009-08-27 20:22:18

İSİMİZ SAYİDİ NURSİYE KALDI

Avatar
Gani Yılmazer 2009-08-28 15:00:18

Saidi Nursi , saidi kürdi dir, kürttür, kurtuluş savaşında mustafa kemale asker göndermeyerek ingiliz ajanlığı yapan 3 büyük kürt aşiretden 1 inin lideridir, ruslara karşı kürt cephesi derneği adı altında savaştı, türkiye için değil, öldürülüyordu barzaninin dedesi kurtarıldğı gibi saidi kürdiyide osmanlı zabitleri kurtarmıştır.



said, çanakkale savaşı azeri, türkmen, kafkasyalı, çerkez, sibirya türkleri ve Türk boyları ile kazanılınca mustafa kemale asker göndermeyi kabul etti (dikkat edin kürtler biz de asker gönderdik demesinin nedeni budur) fakat askerler(saidin 1000 e yakın öğrencisi) silahsız ve geri planda kullanılmasını şart koydu kürtler tsk ya girince ingiliz ajanlığı yaptıkları mustafa kemal tarafından bizzat tespit edilerek tsk dan kovuldular ve kürtlerden bir daha genel kurmay başkanı (inönü) asker istemedi.



kurtuluş savaşının kazanılması ile sadi nursi mustafa kemal e gider, kayıtsız emrine girmeye hazırız der, diğer 2 aşiret lideri (1 tanesi sabiha gökçenin diyarbakırı bombalaması ardından idam edilen şeyh said tir) kafayı yediyse ben yemedim diyerek(o dönemde aşiretçe kellesi gidebilir bizim için eyvallah demektir) biz yüz yıldır sizin topraklarınızda sizin ekmeğiniz sizin suyunuz la yer içer yaşarız eski sayfaları (ırakın kuzeyinde osmanlı askeri kürtler tarafından arkadan vuruldu) bu konuları tarihe farklı yazalım çocuklarımız kardeş büyüsün (mustafa kemal ırakın kuzeyinde öldürülen osmanlı donanmasını araplar arkadan vurdu yazdırmıştır, o bölgede arap yoktur) şeklinde kapsamlı bir anlaşma teklif etmiştir.(dönemin demokratik açılım teklifidir.)





anlşmada musul kerkük süleymaniye türk toprağı olarak tanınmıştır, mustafa kemal tarafından kürtlerin türk topraklarında yaşamasına izin verilerek eşit hak ve kimlik belgesi verilecek, eski sayflar tarihe farklı yazılarak türk-kürt kardeşliği mimarlığının adımı atılmıştır.



sanırım deniz haber şimdi bu fettullah gülenin hocası olan said heber ile demokratik açılıma farklı bir boyut getirmek istemiş fakat demokrasi islam sözlüğünde olmayan bir kelimedir.



Türk de Türkmen de Laz da Kafkasyalıda çerkezde çeçende azeride kürtdede bu tip kelime bulunmaz, demokrasi kimliğini tanıyan ne olduğunu bilmeyip unutmak isteyen azınlık ve avrupa hayranı olan cahiller bu kelimeyi çok sever.bizlerde idare ediyoruz.



İslamda hak vardır.gerçek tarihimizi okuyarak kerkük musul ve süleymaniyenin hak (demakrasi) açılımını aramamız gerektiğini düşünüyorum.

Avatar
Vehbi Kara 2009-08-28 19:36:53

Gani Yılmazer nereden duymuşsa duymuş tamamen asılsız ve masal şeyler anlatıyor. zahmet olacak ama ne olur bir kitap alıp gerçekleri öğrensek ne olur.

şu husus doğrudur. Mustafa Kemal ile aralarında husumet vardır çünkü diktatörlüğe karşı Said Nursi büyük mücadele vermiştir. Said Nursi diyorum zira Said Kürdi soyadını ırkçılığı çağrıştırdığı için kendisi kullanmamış bütün eserlerinde Said Nursi imzasını kullanmıştır.

ikinci yanlış ifade konusuna gelince İslamiyet ile demokrasi meselesi. dört halife seçimle yönetime gelmiştir. demokrasinin de en önemli kurumlarından birisi seçimdir. 1400 yıl önce insan hakları ve özgürlükler konusunda büyük bir devrim yapılmış ne yazık ki emevilerden sonra tekrar saltanat-krallık yönetimine geçilmiştir.

Fethullah Gülen Said Nursi'den etkilenmekle birlikte farklı yöntemlere sahip bir zattır. kendisinin özellikle yurt dışında yaptığı hizmetler takdire şayandır. bizzat gittiğim okullarında gözlerimle gördüm. bununla birlikte Said Nursi'nin yol ve yöntemleri bambaşkadır. Onu en iyi eserleri anlatır. Benim burada çok kısa ifadelerim çok yetersizdir.

Gani Bey de dahil olmak üzere iftira ve yalanlarla uğraşmak yerine bizzat araştırıcı olmayı ve satırdan okumayı tavsiye ediyorum.

resmi tarihimiz ne yazık ki belirli bir düşüncenin ürünü olarak yalan yanlış yazılmış ve anlatılmaktadır. kahramanlara hain denilmiştir. türkiyeninilk başbakanı Rauf Orbay'ı bile denizcilerimiz tanımamaktadır. hamidiye kahramanı bu zat da Mustafa Kemal ile anlaşamamıştır. keza Çerkes Ethem ve Kazım Karabekir. Bu liste çok uzundur, saymaya lüzum görmüyorum.

Avatar
Gani Yılmazer 2009-08-28 23:34:44

Vehbi Kara dedelerinin ona öğrettiğini burda Türk halkına empoze etmeye çalışıyor ama bir şeyi unutuyor.



Türk halkı akıllıdır



Vehbi Karanın yazısını okudum nutku tutulmuş cevap bile verememiş, yalan demiş kapatmış konuyu, buyur ispat et yalansa, ben bu halkı kelime kelime zehirlerlerken gerçeğin artık aslanlar gibi açığa çıkacağı noktayı bugünden söyledim.Tünelin sonunu görmedinmi daha.Rumlarıda Kıbrısda böyle batırdılar.



Kuran-Kerim in Cifr ve Ebced Hesabı ile bazı tespitler yapılmıştır bu gizli şifreli bilen dünyada azdır, said kürtü bu şifrelerin bir kaçını yorumlayanlardandır, bu manşet haberin başlığıda bunun bir ispatıdır.



Genel Kurmayın Nutuk 2.dvd 6.dvd 9.dvd sini aç seyret senin adamın hakkında Mustafa Kemel neler demiş ne telgraflar yazdırmış izle.



Said kürtinin Allahı'na Eyvallah, kendisi ile işimiz olmaz.kendisinin, öğrencilerinin, öğrencilerinin 90 yıl önce verdikleri söz ve yeminlerine liyakat etmeleri şeref borçlarıdır.



Türk Dünyada İslamiyetin daima kalkanı ve kılıcı olmuştur.Allah Irakta 3 karış toprak için dinini israile satan nurcuları uyandırsın.



Avatar
Denizler 2009-08-29 00:39:34

Sn. Editör,

Bu tip haberleri ana konusu "DENİZCİLİK" olan bir sitede niçin yayınlıyorsunuz. Vehbi Kara adlı şahsın yazdığı yorumları okumuyormusunuz ? Atatürk düşmanlığı yapıyor açıkça, o diktatör demeye getirdiği insan sayesinde bugün ülkemizde yaşıyoruz. Bu platform, laik Türkiye Cumhuriyetini ortadan kaldırmaya yemin etmiş yobazların reklamının yapıldığı yer değildir. Yıllardır A.B.D. de ne işi var o kişinin. CIA' ya mı çalışıyor acaba ?Kendinize gelin.

Avatar
Vehbi Kara 2009-08-29 13:08:27

Yaklaşık 27 yıldır denizlerde çalışan birisiyim. bütüm amacım sitede çıkan bir haberi biraz abartılı bulduğum için düzeltilmesi amacıyla yorum yapmaktır.

Bununla birlikte şahsıma ve büyük bir insan olarak bildiğim şahıslara yapılan hakaretleri iki katıyla iade etmeyi bir borç biliyorum.

Bir denizcilik sitesinde bu tip haber yapılması hatalı değildir. Zira her ne kadar ddenizci olsak da Türkiye'nin gündeminden ayrı kalamayız. Burası bizim vatanımızdır. Said Nursi gibi Türkiye'de kitapları en fazla okunan bir yazarın anlaşılmasına çalışmak kötü bir şey değildir.

Ne yazık ki Said Nursi ile ilgili iddialar mesnetsizdir. yorumları okuyunca sadece güldüm zira yıllardır o zatın kitaplarını okurum. Yakından uzaktan ilgisi olmayan şeyleri yazmışlar. Fakat gerçekleri bulmak artık çok kolaydır. Açarsın kitabı açıp okursun. Efendim benim kitap alacak param yok o zaman internet ne güne duruyor yine açıp okursun.

yedi göbek Türk ana babadan doğmuş birisi olarak okuyuculara şunu söylemek isterim ki insanlar anne ve babalarının kanı ile değil yaptığı işlerle övünmelidir. Irkçılık yabancıların bizi parçalamak üzere ortaya attıkları bir hastalıktır. Bu hastalığı yaymak değil tedavi etmeye çalışmalıyız.

Şunu unutmayalım ki Kuran'da Şeytan "ben ateşten yaratıldım Hz.Adem topraktan, ben ondan üstünüm deyip Allah'a isyan ettiği yazmaktadır. belli ki bir çeşit kendi cinsini nevini üstün görme hastalığı taa zaman öncesinden geliyor. Akıllı bir insan bu hastalığa yakalanmaz.

Son bir husus; yıllardır gemi kaptanlığı yapıyorum (11 yıl)denizcilerin bir çoğunun kitaba bıçak çektiğini gördüm. Madem bu site ilgi ile takip edilen bir denizci sitesidir. Denizci arkadaşlarımdan ricam kuru gürültüye değil kitaplara inansınlar. Sadırdan değil satırdan okusunlar. yapılan yorumları görünce gülmemeyi zor başardım. O kadar komik şeyler yazılı ki kitapları açıp bakınca "yahu bu kadarına da pes" denilecek şeyler yazılıldığını görürsünüz.

denizciler Muhafazakar insanlardır. Geçmişine bağlıdırlar ve geleneklerini korumaya çalışırlar. Rauf Orbay gibi bir kişiyi tanımadan yakın tarihle ilgili laf söylemek en hafif ifadesi ile cahilliktir. Resmi tarihin yanında diğer kaynaklara her zaman müracaat edilmelidir. Aksi takdirde yabancı ülkelerde nasıl Kaddafi ile dalga geçiliyor ise sizin liderlerinizle de aynısı yapılacaktır.

Bu yazıları Çin'den yazıyorum. Burası internet altyapısı bakımından çok güçlü. keşke Çin tersanesine değil de bir türk tersanesine girseydim. Ama kriz zamanı kimseyi kınayamıyorum

Tüm denizcilere Allah selamet versin.

Avatar
Denizler 2009-08-29 19:02:49

Sn. Vehbi Kara, nutkun tabi tutulmaz. Hep o çarpık kitapları okumuşsun.

Mustafa Kemal ATATÜRK'ün "NUTUK" kitabını okusaydın o zaman nutkun tutulurdu. Dindar insanların nankör olmaya hakkı yoktur.

Bu ülkenin kurucusu Atatürk'e diktatör diyen adamı savunma !

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176