Ahmet Kaya'ya Akın Var

Facebook'ta şarkıyı üç günde 11 milyon kişi izledi. 'Yasaklı' YouTube'a Ahmet Kaya akını başladı.

banner217

Ahmet Kaya'ya Akın Var

Facebook'ta şarkıyı üç günde 11 milyon kişi izledi. 'Yasaklı' YouTube'a Ahmet Kaya akını başladı.

11 Ekim 2009 Pazar 18:21
2070 Okunma
Ahmet Kaya'ya Akın Var

Ahmet Kaya'ya Akın Var!

Başbakan 'Hoşçakal iki gözüm diyen Ahmet Kaya'ya vefa göstermeyen Türkiye'nin şarkıları eksik kalır' dedi. Facebook'ta şarkıyı üç günde 11 milyon kişi izledi. 'Yasaklı' YouTube'a Ahmet Kaya akını başladı.

MUĞLA - AKP’nin ‘3. Olağan Büyük Kongresi’nde Başbakan Tayyip Erdoğan’ın “Hoşçakal iki gözüm diyen Ahmet Kaya’ya vefa göstermeyen Türkiye’nin şarkıları eksik kalır” sözleri internetteki video paylaşım sitesi YouTube ve Facebook’ta rekorlara vesile oldu.

Sosyal paylaşım sitesi Facebook’ta Türkiye’den 169 ayrı ‘Ahmet Kaya sevenler’ grubu açıldı. Bu gruplara 34 bin 578 kişi katıldı. ‘Vakit Tamam’ (Bir veda havası) şarkısının konser ve TV programlarında çekilmiş 61 versiyonunu üç günde 11 milyon kişi izledi.

Başbakan’ın kongredeki sözlerinin ardından ilk dört günde YouTube’a Ahmet Kaya’nın şarkıları, röportaj ve ailesiyle birlikte çekilmiş fotoğraflarının bulunduğu 72 yeni video eklendi ve 2005 yılından bu yana eklenen 31 bin video da ‘tıklanma rekoru’ kırıldı.

Ahmet Kaya’nın bir TV kanalındaki röportajında “Ben ülkemi Ardahan’dan Edirne’ye kadar seviyorum. Beni kimse ‘hain’ ilan etmesin” sözleriyle ‘Söyle’ isimli şarkısını 2 milyon 194 bin 178 kişi; ‘Kafama sıkar giderim’ şarkısını 2 milyon 218 bin 300 kişi, ‘Şafak Türküsü’nü 1 milyon 696 bin 306 kişi Türkiye’den tıkladı. YouTube sayfalarında Ahmet Kaya’nın çeşitli kanallardaki programları, yurt dışı ve içindeki konserlerinden röportajları, ayrıca ailesinin bulunduğu fotoğraf albümü olmak üzere 31 bin videoyu en düşük 71 bin, en yüksek 2 milyon kişi tıkladı.

‘Siz de girin’ özgürlüğü

Ahmet Kaya rekorları kırılan YouTube’un Türkiye’deki ‘yasaklı ama serbest’ konumuysa sürüyor. YouTube yasağı Başbakan Erdoğan’ın Hindistan ziyareti sırasında uçakta gündeme geldiğinde, Başbakan siteye giremediklerini söyleyen gazetecilere “Ben giriyorum, siz de girin” demişti.

Yasaklı YouTube ve diğer yasaklı siteler, son olarak IMF toplantılarına ev sahipliği yapan Kongre Vadisi’nden erişilebilmeleri, vadi dışındaki Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına ise ‘kanunen yasak olmaları’yla dikkat çekti.

Başbakan Erdoğan’ın konuşmasının ardından sanal âlemde fırtınalar estiren, sözleri Yusuf Hayaloğlu, müziği ve bestesi Ahmet Kaya’ya ait olan ‘Vakit Tamam’ (Bir veda havası) şarkının sözleri şöyle:

Bir Veda Havası

Vakit tamam seni terk ediyorum
Bu incecik bir veda havasıdır
Parmak uçlarına değen sıcaklık
İncinen bir hayatın yarasıdır
Kalacak tüm izlerin hayatımda
Gözümden bir damla yaş aktığında
Bir yer bulabilsem seni hatırlatmayan
Kan tarlası gelincik şafağında
Ölümse korktum savaşsa hep kaçtım
Vur kendini korkularda hadi al
Seninle bir bütün olabilirdik
Hoşçakal iki gözüm hoşçakal.

 



Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
KÜRŞAT YILMAZ 2009-10-11 21:54:48

MÜZİK DİNLEME VEYA BİR KİŞİYE HAYRAN OLMA DUYGUSU ÖZGÜRLÜK KAPSAMINDADIR....ANCAK BUNU SADECE MÜZİK VE SANAT ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRMELİYİZ...ÖZGÜRLÜĞE EVET AMA BÖLÜCÜLÜĞE HAYIR...MİLLİYETÇİLİK, BİRLİK BERABERLİK BUDUR.AHMET KAYA KENDİ SAYGISINI MALUM ŞAHSIN FOTOĞRAFININ ALTINDA VERDİĞİ KONSERLE YİTİRMİŞTİR.BUNA SAKIN KİMSE ÇIKIPTA ÖZGÜRLÜK DEMESİN.

Avatar
2009-10-11 23:16:12

BU GİBİ SANATCI GECİNENLER PERDE ONUNE CIKIYORSA COK YAZIK!!!

Avatar
2009-10-12 09:08:10

Ahmet Kaya malum şahısla ilgili hatasının bedelini fazlasıyla ödemiştir.Müziği ve sesine ise saygı duymamak anlamsız olur.Ama o hatanın daha fazlasını yapanlar yok mu? Onların arasında dokunulmazlığı olanlar yok mu? Sonuç...Hmm duyamadım demokratik açılım mı ????

Avatar
Cahit İstikbal 2009-10-12 10:18:11

Onun gibi düşünmüyordum ama, onu severdim. Vatan haini miydi? Zannetmiyorum.

Bölücü müydü? Onu da zannetmiyorum. Sanatçı yüreğinde kopan fırtınaları dışarıya yansıtan bir insan olarak görürdüm onu.

Müziği, benim tarzım değildi. Ama, an gelip,paldır küldür dökülen bulutları seslendirmesi, bazen de aynı çıtırtıyla ürperen iki serçenin duyarlığında olması hoşuma giderdi. "Beni vur, beni onlara verme" deyişindeki çaresizliği; "dağılsın dağlara bu öykümüz, ama sen ağlama, dur" "

dizelerinde fedakarlığı duyarak yansıttığı sesini beğenirdim. Belada olan başına nakarat olsun diye tabancasını helada unutması hoş değildi belki, ama, "ceketini yağmurlara astığından beri, tehlikeli şiir söyleyip, dünyaya sataştığını" bildiğim için, hoş görürdüm onu.

Atatürkçü olduğuna; Atatürk'ü gerçekten anlayan birisi olduğuna inanırdım.

Doğruları söylemekten çekinmezdi. Çelik'in Zeki Müren'in ölümünden sonra onun hakkında ileri geri konuştuğu bir televizyon programında canlı yayına bağlanıp ve Çelik'e ağzının payını verdiğine tanık olmuştum. Zeki Müren'e sahip çıkmıştı. Kurtuluş Savaşı ile ilgili şarkıları olduğunu da biliyorum.

Hep düşünmüşümdür; acaba şarkılarını yaşamak için rol mü yapıyor, ya da idealinde canlandırdığı bir senaryoyu mu oynamaya çalışıyor diye. Yurt dışına gitmesine neden olan ödül töreninde yaptığı gereksiz çıkış da buna dahildi. Ama sanıyorum o, anlık içinde tutamadığı, tutamayacağı bir duyguyu yansıtmıştı. Bunun bedelini de hem oradakiler, hem de daha sonra herkes, çok ağır ödettiler ona.

Ben, herkesin benim gibi düşündüğü bir ülkede yaşamak istemezdim. Benim fikirlerim,onları farklı düşüncelere karşı savunabildiğim, insanlara anlatabildiğim ölçüde değerlidir. Her düşüncenin karşıtıyla var olması gerektiğine inanıyorum. Bu bakımdan Ahmet Kaya'ya katılmasam bile, onu anlıyorum.

Bu topraklar; gerçekten çileli ve acılı topraklar. Bin yıllardır uygarlıkların kavşağı Anadolu insanı acı çekmiş, çile çekmiş, ve çekmeye devam ediyor.



Ne aydınlandı o kirli yüzler,

Ne yağmurda ıslanan yakamozlar geldi dile...

Bir gece, sürgünde,

durdu o sımsıcak yürek,

Güle güle, duyguların dostu,

güzel insan,

güle güle...

-------------------------------------------

*Ahmet Kaya'nın ölümünden hemen sonra; 17 Kasım 2000 Tarihinde yazdığım bir elektronik postadan...

Avatar
2009-10-12 21:51:36

SİZ AYDIN GECİNENLER NE DEDİGİNİ NE SOLEDİGİNİ BİLMEYEN BİRAZ KOMİNİST BİRAZ SOSYAL DEMOKRAT GECİNEN ANCAK BURJUVALAR GİBİ OZEL HAYAT SUREN SANATCI MUSFETTELERİNDEN MEDET UMUYORSANIZ BASTAN KAYBETMİSSİNİZ.COK YAZIK COK

Avatar
ercan öztürk 2009-10-12 23:03:00



bizler otobüse binerken iteklediğimiz yaşlı insana bindiğimiz zaman yer veririz.astıklarımızın heykellerini dikeriz anıt mezarlarını yaparız.

ATATÜRK çülük üzerinden siyasi rant yapamayanlar.Ahmet kaya dan mı meddet umuyorlar. yemezler.

Avatar
ozan 2009-10-13 14:43:05

teroristin resmı onunde konser veren adamdan ne beklersiniz. sarkısı guzel olmus kımın umurunda sonucta. o resim onunde konser verdıyse vatan hainidir baska bişi demem.

Avatar
Kemal Murat Guler 2009-10-14 01:38:09

Bugun rahmetli Ahmet Kaya ya halkimiz onun vatan haini Apdullah Ocalana gonderdigi selami verdigi destegi kendisine karsi toplumsal kin ,ofke ve nefrete donusturmediyse bu milletimizin cok buyuk bir yurege sahip olmasindan , sefkat ve merhamet duygularinin onu bagislayici kilmasindan oturudur..Yoksa Ahmet Kaya yanlis yapmistir..Bu vesile ile Allah rahmet eylesin..

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176