Yanan DÜDEN Gemisi Mürettebatı Türkiye'de

Brezilya açıklarında yanan Türk bandıralı ''Düden'' adlı gemiden kurtarılan 12 kişilik mürettebat THY'nin tarifeli uçağıyla akşam saatlerinde Sao Paolo'dan Türkiye'ye geldi.

banner217

Yanan DÜDEN Gemisi Mürettebatı Türkiye'de

Brezilya açıklarında yanan Türk bandıralı ''Düden'' adlı gemiden kurtarılan 12 kişilik mürettebat THY'nin tarifeli uçağıyla akşam saatlerinde Sao Paolo'dan Türkiye'ye geldi.

04 Aralık 2009 Cuma 01:00
2417 Okunma
Yanan DÜDEN Gemisi Mürettebatı Türkiye'de

Yanan geminin müretebatı Türkiye'de

Brezilya açıklarında yanan Türk bandıralı ''Düden'' adlı gemiden kurtarılan 12 kişilik mürettebat Türkiye'ye geldi. 

Dışişleri Bakanlığının girişimleriyle kurtarılan 12 kişi, THY'nin tarifeli uçağıyla akşam saatlerinde Sao Paolo'dan İstanbul'a geldi. Gemi personeli, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminalinde aileleri tarafından sevinçle karşılandı.

Geminin asistan kaptanı Fatih Yakup Tozlu, yaptığı açıklamada, yangında canlarını zor kurtardıklarını belirterek, ''Yangının neden çıktığını bilmiyoruz. Yangın gece yarısı çıktı. Herkes uykudaydı. Alevler bir dakika içinde büyüdü. Canımızı kurtarabilmek için can sandallarına bindik. Rüzgarın etkisiyle yangın çok hızlı bir şekilde gelişti. Gemi boştu, yük almaya gidiyorduk. Gemide 23 kişi vardı. Geminin 4. kaptanı Seyfettin Dalgıçer yangında şehit oldu'' diye konuştu.

Gemi kaptanının, uydu aracılığıyla geminin pozisyonunu bildirdiğini ifade eden Tozlu, ''30 saat sonra yardıma geldiler. Brezilya Hükümeti çok yavaş hareket etti. 30 saat boyunca denizde mahsur kaldık. Dalgalar çok büyüktü. Can sandalıyla eğer orada kalsaydık ya da yakıt tankları patlasaydı durum felaket olabilirdi. Çok şanslı bir şekilde kurtulduk. Gemi kaptanı Gürhan Deşer şu an tutuklu, yanında 8 personel var'' şeklinde konuştu.

Brezilya açıklarında yanan Türk bandıralı ''Düden'' gemisinde 4. kaptan Seyfettin Dalgıçer hayatını kaybetmiş, 22 mürettebat ise sağ kurtarılmıştı 

Anahtar Kelimeler:
Düden
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mehmet İNCİ 2009-12-04 02:55:25

Tüm denizci kardeşlerime geçmiş olsun ölen 4ncü kaptan arkadaşımızı allah rahmet eğlesin ailesine ve sevenlerine baş sağlığı diliyorum.

Avatar
emin kılıç 2009-12-05 11:09:41

bu kaza mı yoksa kastı kaza süsü verilmiş bir olyamı iligili kurumların bunu araştırmasını rica ediyorum.ben kaza olduğuna inanmıyorum...

Avatar
savas özcengiz 2009-12-05 12:39:47

denizci kardeşlerime geçmiş olsun demke istedim.ölen kardeşimizede Allahtan rahmet yakınlarınada başsağlığı dilerim.

Avatar
nedim çetinkaya 2009-12-05 13:42:42

deniz haber sitesinin dikattine kazada vefet eden seyfettin dalgıçer yegenimdir iki haftayı geçti cenazemiz gelmedi 12 kişi geliyor niçin bizim cenazemiz gelmiyor ilgilenmeniz için saygılarımı sunuyorum ve bir cevap alabilsem selamlar

Avatar
denız emekcıler 2009-12-05 15:18:53

tum denızcı kardeslerımıze gecmıs olsun olen arkadasımıza allahdan rahmet kederlı aılesıne bassaglıgı dılerız.ınsallah boyle olaylar olmazda butun denızlerdekı arkadaslarımız sag salım aılelerıne kavusur.neden bızım ulkemızın gemılerıne yabancı ulkelerde gereklı yardım ve hosgoru gosterılmez bırturlu anlamıyorum oysa onların gemılerı bızım karasularımızda seyır yaparken bız kendımızden bırıdır dıyerek herkese yardım edıyoruz.demekkı bızı bızden baska kımse anlamıyor.yada bızı kıskanıyorlar bırturlu yabancı dusmanlıgı bırakıpda bunlarda bızden deyıp yardım etmezler.neden bız TURKLER denızde kımsenın yapamadıgı yardımı herturlu kosulda yapmaya calısırızda ondan.gemıkaptanına tekrar gecmıs olsun yakında kurtulur esır hayatından zordur oralarda yalnızlık

Avatar
nedim çetinkaya 2009-12-07 20:13:14

ulaştırma bakanlıgına sesleniyoru sayın bakanım 15 gündür berezilya kara sularında yanan düden gemisinde yanan yegenimin cenazesi daha türkiyeye gelmemiş gemi sahibi va şirket te olumlu cevap alamıyoruz cenazemizin türkiyeye getirilmesi için devletimizden ilgilenmenizi saygılarımla arzederim

Avatar
ramazan usta 2009-12-09 14:38:18

BEN DÜDEN GEMİSİNDEN NİJERYADA AYRILAN ELEKTRİK ZABİTİYİM düden gemisinden kurtulan arkadaşlarıma büyük geçmiş olsun ve rahmetli seyfettin kardeşime allahtan rahmet ailesine sabır diliyorum cenazesinin ailesine gönderilmesini tüm yetkililerden rica ediyorum lütfen herkes elinden geleniyapsın ve burdan gemi kaptanımıza teşekkür ediyorum onun sayesinde diğer arkadaşlarımız sağ salim kurtuldu keşke ölüm olmasaydı ama kurtulanlar gemi kaptanı sayesinde kurtulmuştur herkesin bilmesini istedim

Avatar
İMRAN BAYRAM 2009-12-09 15:18:30

sizce de tuhaf değilmi? 22 kişi kurtuluyor sadece seyfettin DALGIÇER'i kaybediyoruz. Suclu olanlar en kısa sürede inşallah cezalandırılırlar.Nasıl bir ülkede yaşıyoruz 15 gündür cenazenin gelmesi bekleniliyor.devletimizin göstermiş olduğu duyarlılığa pes doğrusu.ALLAH'tan rahmet ailesinede baş sağlığı diliyorum.

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176