Türk Gemisini Kumanyası Az Diye Tuttular

Furtrans'a ait 140 metre uzunluğundaki kimyasal/ürün tankeri Lido, İspanya'nın Castello Limanında tutuldu.. Tutulma gerekçelerinden biri de gemide kumanyanın yetersiz olması...

banner217

Türk Gemisini Kumanyası Az Diye Tuttular

Furtrans'a ait 140 metre uzunluğundaki kimyasal/ürün tankeri Lido, İspanya'nın Castello Limanında tutuldu.. Tutulma gerekçelerinden biri de gemide kumanyanın yetersiz olması...

28 Eylül 2011 Çarşamba 11:57
4594 Okunma
Türk Gemisini Kumanyası Az Diye Tuttular

Furtrans'a ait henüz 1 yaşındaki Anadolu Tersanesinde inşa edilen 140 metre uzunluğundaki kimyasal/ürün tankeri Lido, İspanya'nın Castellon Limanında tutuldu.. Tutulma gerekçelerinden biri de gemide kumanyanın yetersiz olması...

21 Eylül tarihinde gemide PSC kontrolü yapan İspanyol Liman Devleti Kontrol Uzmanları, gemide tutulmayı gerektirecek 6 tane önemli eksik buldu.

Bu eksikler arasında gemideki kumanya miktarının "yetersizliği" de bulunuyor.

Gemide gemiyi terk talimi de yaptıran PSC memurları, gemiyi terkte mürettebatın bilgisini yetersiz buldu ve bunu da tutulma gerekçesi olarak belirtti.

Ayrıca yangın taliminde de benzer yetersizlik görüldü. PSC yangın taliminde mürettebatı yetersiz buldu ve tutulma gerekçesi olarak yazdı.

Kontrolde ayrıca gemideki yağ atıklarının sintine bağlantısı tesbit edildi ve bu da tutulma gerekçesi olarak belirtildi.

Geminin ISM sertifikalandırmasının da gerektiği gibi olmaması tutulma gerekçeleri arasında gösterildi.

DENİZ ERENLER MEKTUP YAZDI

Furtrans'ın İspanya'da 5 gün tutulmasıyla ilgili okurumuz Deniz Erenler, İspanya Denizcilik İdaresi'ne bir mektup yazdı.

Konuyla ilgili görüşlerini de DenizHaber'e ileten  Deniz Erenler'in görüşleri ve İspanya Denizcilik İdaresi'ne yazdığı mektubu aynen aşağıya alıyoruz:


Furtrans"in (Urkmez) 1 yasindaki Anadolu tersanesi yapimi tankerine (LIDO) Ispanyada Castellon"da cikip (geminin kiracisida o sehirden, oraya onlarin mali icin gidiyor....) 6 madde yazmislar (hepsi tutulma sebebi) ve 5 gun
Tutmuslar gemiyi tekrar birakmadan . .

Ulkenin en koklu isletmelerinden biri, yazilan maddeler inanilir gibi degil "Insufficient Provisions" diye tutulma sebebi bile var . . .

Bu gemimiz Castellon"da tutuklu iken, Ingiliz idaresi bir kaza raporu acikliyor (rapor tarihi 22 Eylul 2011, Kaza tarihi: 15 Subat 2011,
Gemi Ingiliz bayrak, alaka ordan, kaza yeri Ispanya-Malaga yakinlari)

Rapordaki "K-Wave" Alman isletmesinde 8500 tonluk konteyner gemisi,
2007 CIN yapim, oralarda feeder isi yapiyor, zabitan Ukraynali,
Murettebat Filipinli... Algeciras"dan kalkiyorlar aksam ustu, sonra
Geceyarisina dogru kopruustunde icmeye basliyorlar, 3.kaptanin dogum
Gununu kutlamak icin (hepsini reddetmisler ama konusmalar serefe kadeh
Tokusturmalarin hepsi VDR kayitlarindan cikmis) icmeye basliyorlar, saat
0200 gibi nobetci zabit yeter artik diye digerlerini kovaliyor, gemi
081 dereceye giderken nasil oluyorsa 0216"da 305"e donuyor, vede bu sekilde
Tam yol direk karaya gidiyor, 0557"de bir balikci motoru oturan gemiyi gorup
İlgililere haber veriyor, 0606 carkcibasi koptuustune cikiyor bakiyor kimse yok gemi karaya oturmus, bu halde motor tam yol ileride (CPP) calisiyor,
Hemen kaptani cagiriyor, kaptan CPP"yi sifir pitch"e aliyor, bu arada VTS"den ariyorlar, cevap vermiyor once, sonra cikip birsey yok yaw, demir
Attik diyor, suphelenen ispanyol sahil guvenlik gemiye cikiyor, oturmusuz
Felan galiba oluyorlar . . yani shaka gibi, hikayeyi neresinden tutsan elinde kalir VE BU GEMIYI kaza akabinde "PARISMOU PSC" DENETIMINE ALIYORLAR MALAGA"DA TUTULMADAN 4 EKSIKLE GECIP GIDIYOR IYI MI !!! yazdiklari maddelere bakinca insanin insanin inanasi gelmiyor . . sanki kimse sarhos olmamis, kopruustu alarmi kapatilmamis, vardiyada kimse yokmusmusda, 4 saat dunyanin en kalabalik dogu bati rotasinda tam yol kuzeye donup karaya gidene kadari birak, oturmuslar ana makina calisir halde bunlar hala uyuyor dunyadan haberleri yok, etraftadaki balikcilar haber veriyorlar sahil guvenlige . .

Ve bu gemi tutulmuyor, bizim Tuzla yapim (26 Ocak 2010) 1 yasinda gemimiz
Yetersiz kumanya, yangin ve gemi terk roleleri beceriksizligi vesair gibi
Bahanelerler tutuluyor, bu omur boyle gecermi !!!


Ortaya yapmak guzelde, bu gemilere sahip cikmak, koruyup, kollamak gerek,
Yoksa ulke tersanelerindedaha cok gemi yapacak gemi bekleriz


Saygilar



-----Original Message-----
From: Deniz Erenler
Sent: Monday, September 26, 2011

Good Day

To Spanish Maritime Admin. - PSC Affairs
Cc ParisMOU
Cc EMSA
Cc EU DG MOVE
Cc IMO

Ref Detention of the Turkish controlled chemtanker LIDO imo 9447328
At the port of Castellon de la Plana-Spain on 21-26 September 2011.


We regret to note the detention of Turkish controlled chemical tanker

mv"LIDO", 2010 built (in Turkey, in the Owners”Shipyard), 18.000dwat, Malta flag, B.V. class, all flag certificates & ISM docs by Bureau Veritas.

Which is on Charter to "BP Oil –CASTELLON/Spain".

She was detained in the port of CASTELLON/Spain, on 21-26 September 2011
With 6 deficiencies, ALL 6 DEFICIENCIES ARE FOUND AS GROUNDS
FOR HER DETENTION , are as follows ::

17102 - Other (SOLAS operational) Other
04110 - Abandon ship drills Lack of knowledge
04109 - Fire drills Lack of knowledge
14102 - Retention of oil on board Connected to bilge
09128 - Provisions quantity Insufficient !!!!!
15150 - ISM Not as required

++

We fail to understand detention of a vessel by this long & well established Turkish operator with a fleet of about 10 chemtankers & 8 mpp/container vessels, almost all of these ships newly built in own shipyard in Tuzla, Istanbul/Turkey.

Nevertheless, we will not argue if she is detained in right grounds or
Not, b u t y e t

A Turkish tanker operators" ship is being hired by a spanish charterer from Castellon, and she gets detained in trading that spanish charterers" port; Castellon

IS VERY VERY BAD INDEED . . .


This is another example of how the free trade of Turkish controlled tonnage is being severely hindered by using the mechanisms available by regimes, such as ParisMOU.

The authority of high ranking EU controlled flags and/or Recognized Organisations (such as; Malta flag & Bureau Veritas, in this case),
Are totally undermined by the EU port states, basically when such vessels
Are controlled by Turks (or other non-EU peripheral shipowning interests).

++

We can provide you with many examples to compare with & to show you
how this is done, but this time we will refrain from doing that and


we will give you, JUST ONE SINGLE "FRESH" EXAMPLE ;

From "MAIB" Marine Accident Investigation Branch,( which examines and
Investigates all types of marine accidents to or on board UK ships
Worldwide, and other ships in UK territorial waters )

Report made public only last week ( 22 September 2011 - at same time
Turkish controlled only 1 year old chemtanker "LIDO" was under detention at the Spanish port of Castellon from where she was chartered for a cargo);


http://www.maib.gov.uk/publications/investigation_reports/2011/k_wave.cfm


mv"K-WAVE", 2007 built (in China),
8.500 dwat German controlled, U.K. flag, G.L. class,
ISM DOC by G.L., SMC by U.K.

The UK Marine Accident Investigation Branch (MAIB) issued the report of its investigation of the grounding of a feeder container ship on the south coast of Spain on 15 February 2011. The container ship was en route from Algeciras to Valencia. Shortly after midnight on 15 February, the master and other deck officers gathered on the bridge to celebrate an officer's birthday. A number of alcoholic toasts were consumed.

The celebration ended at about 0200, leaving the officer of the watch alone on the bridge. The ship/s voyage data recorder reveals that shortly thereafter the ship's course was radically changed. The chief mate, who normally stood the 0400-0800 watch, arrived on the bridge at about 0600 to find it unmanned and the ship aground with the engine at full speed. The master was called and came to the bridge minutes later.

At about that time, the Spanish Coast Guard called to inquire as to the status of the ship. The master initially stated that all was well and that the ship was anchored. He later reported that the ship was aground. With tug assistance, the ship was refloated the next day. The ship manager has dismissed the four deck officers and revised its safety management system.

Here is the full report in english:

http://www.maib.gov.uk/cms_resources.cfm?file=/K%20Wave_Web_Report.pdf



++

Mv"K-Wave" passed a ParisMOU PSC inspection with “ZERO” deficiency on 19.01.2011 in Tarragona SPAIN on 19 January 2011 (which is one month prior this accident).

Folllowing above accident (2 days later), on 17 February 2011, in Malaga –Spain, Mv"K-Wave" passed another ParisMOU PSC inspection, without being detained, and only with 4 deficiencies, as follows:

05115 - Radio log (diary) Not as required ??
10129 - Navigation records Missing ???
10111 - Charts Not updated ?
16101 - ISPS Security related defects Not as required

And she has not been inspected by ParisMOU PSC afterwards.

OKAY, TURKISH "LIDO" IS BEING DETAINED IN SPAIN, FINE . . BUT THAN, CAN SOMEBODY EXPLAIN TO US H O W C O M E "K-WAVE" N O T ???????????????



YOU SEE, WHEN IT COMES TO MV"K-WAVE", IT IS, AS IF ;

- NOBODY DRUNK NOTHING (Yet obviously, NO "Insufficient Provisions" here..)
- VESSEL NEVER GROUNDED FULL AHEAD
- THIS ACCIDENT NEVER EVER HAPPENED
- THERE WAS NO THREAT TO EUROPEAN and/or SPANISH NATURE & TOURISTIC
SHORELINE (since NOT Turkish..)

A BIG SUCCESS STORY FOR ALL FOLLOWING ENTITIES, EH :

- THE PORT STATE OF SPAIN , PARISMOU & EMSA
- THE GERMAN SHIP OPERATORS
- THE FLAG OF “UNITED KINGDOM”
- THE IACS CLASSIFICATION SOCIETY & RECOGNISED
ORGANISATION "GERMANISHER LLOYD"....


NO RECOMMENDATIONS FOR ANYBODY IS NEEDED EH !!!!!!!

JUST FIND THE NEXT TURK AND DETAIN THAT FELLOW, THAN ALL CAN SLEEP WELL
WITH THE NOTION THAT "DAMN GOOD JOB DONE TODAY" , EH !!!!!!!!!



Last but not least, The Turkish shipoperators belive that the ParisMOU regime, in the hands of indivuals with their bias, already become a strong and efficient tool for iniquitously preventing the free trade of the Turkish tonnage.

This needs to be changed and we will do our best that such HYPOCRISY WILL NOT STAND.


Kind Regards
E.D.Erenler
A member of the Turkish Chamber of Shipping in Istanbul/Turkey

Anahtar Kelimeler:
FurtransCastelloLido
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kaptan 2011-09-28 19:54:20

Yorumların hepsini okuduktan sonra şunu da düşünmenizi istiyorum. Bu gemideki personel Türk değil, Furtransın şuan sadece bir tek tankerinde Türk personel var. Ayrıca gemi her ne kadar Türk armatöre ait olsa da Malta bayraklı. Bir limanda yapılan yanlış uygulamaları örnek göstererek doğru yapılan bazı işler yargılanamaz. Kumanya yetersizliğinden bir gemi tutuluyorsa ben buna tamamen katılıyorum çünkü bizden başka "idare edin arkadaş bir sefer daha" mantığı ile gemi idaresi söz konusu değil. Kumanya az ise bizim limanlarımızda da gemiler tutulmalı ki armatör geminin kumanyasına göz dikmesin. Talimlerdeki eksiklikler de önemli bunları sanki PSC uydurmuş böyle bir durum söz konusu değil diyemeyiz. Eğer gemilerin seyirdeki davranışlarını göz önüne alarak değerlendirme yaparsak hata ederiz. Acaba bu gemi personelinin ya da diğerlerinin seyir esnasında davranışları nasıl. Bu ancak bir olay olduğunda ortaya çıkan bir durumsa elbette kötü anılacaktır. Bu yüzden değerlendirmelerimizde hangi konuda eleştirel yaklaştığımız önemlidir.

Avatar
mete civan 2011-10-01 17:57:11

Konuyu takip eden ilgililere tekraren yorumluyorum.



-Gemi Türk Bayraklı değil, Malta Bayraklıdır. Dolayısı ile Türk Bayrağına karşı yapılmış bir Detention olarak asla yorumlanamaz.

-Furtrans işletmesi Fransa Merkezli görünmektedir ve Lloyd kayıtları da bu doğrultudadır. Yani konu Türk İşletmeciye karşı yapılmış kasıtlı bir tutuklama olarak görülemez.

-Gemide Türk personel bulunmamaktadır ya da sadece çok küçük bir kısmı, örneğin 1-2 zabit? Bilindiği kadarı ile zabitler Romendir. Zaten Furtrans gemilerini başlıca, Filipinli, indonezyalı, Güney Amerikalı vb personel ile donatmaktadır. Dolayısı ile, burada yazılmış birsürü yorum tamamen butlandır. Yok Türk Personel eğitimsizmiş vs...

- Gemi Ispanya PSC tarafından ITF den gelen ihbar üzerine incelenmiştir. İhbar, maaşların ödenmediği, kumanya ve yaşam şartlarının kötü olduğu vs. vs. dir. PSC gemiye kumanya alındıktan ve personel şikayeti ortadan kaldırıldıktan sonra detention' u iptal etmiştir. Çünkü gemi, sefer planlaması gereği tekrar İspanya' ya dönecektir!!! Tekrar kontrol edilmesi açısından bir zorunluluk yoktur denmiştir.



MLC 2006 denen konvansiyon yürürlüğe girdikten sonra tüm PSC' ler de, personelin sorunlarının çözümü için tutklama bahaneleri yaratmayacak, doğrudan ''maaş-özlük hakları-vs..'' diyerek detention yazacak ve bizlerde buralarda doğruları birinci ve resmi kaynağından öğreneceğiz. sanırım o zaman abuk-sabuk yorumlarda ortadan kalkacak!

Selametle.

Avatar
kpt kaptan 2011-09-28 13:05:23

Türk bayraklı gemilerin yurt dışında bazen çok ayrıntılı denetime tutulduğu ve bazı ülkelerde haksız yere tutulduğu doğrudur, ancak :

1. gemide çalışanların kumanyaları tam olarak karşılanmazsa

2. personel talim yapılması gereken zamanlarda güverteye gönderilip çalıştırılır ondan sonra talimlerde başarılı olamazsa ( sonra gerçek bir olay olduğunda kimse neyapacağını bilmiyor. gemi yanıyor insanlar ölüyor.)

3. ısm sadece kağıt üzerinde doldurulup gemi-şirket dolaşırsa



gemi tutuklanır. eski bir psc officer olarak yukarıdaki maddelerin olduğu her gemiyi tutmayı uygun görmüşümdür. bayrak fark etmez. önce insan emniyeti

Avatar
2011-09-28 13:18:40

sayın erenler çok haklısınız bu işler sadece karşılık görürse düzelir bizim psc lerde turk gemisisi tutarlar ruslar ve ukrayna bile bu konuda çok hassas

Avatar
ALAEDDİN TAMAN 2011-09-28 13:24:33

castellon artık bu konuda isim yapmıştır tüm türk gemilerinin kotkulu rüyası orası bu tutulmaların artık kasti olduğu aşikar,geminin türk bayragı olması onlar için yeterli ama buna kılıf bulmakta zordegil kumanyan yetersz yada gemi kirli bu neye göre bir çok neden bulabilir çünki psc kişinin kendi yorumu yeterli bulabiliyor.

Gemimizde yaşadığımız bir olayı anlatayım psc kaptana geminin tabi olmadığı birşeyi soruyor kaptan itiraz ediyor biz onatabi değiliz diye oturup solastan inceliyorlar ve tabi olmadığını kanıtlıyor kap. sonra kaptana diyorki bende biliyorum tabi olmadığınızı bakalım sen biliyormusun diye seni denetliyorum diyor.

Size böyle bir yanıt gerekcesiyle gelen psc memurlarıma siz nediyebilirsiniz hakkınızı aramaya hakkınız yok.o kişiye bir yaptırımınız yok kaptanlar herzaman boyun bükmek zorunda bırakılmıştır allah yard olsun

Avatar
2011-09-28 13:59:07

Eğer hakikatten kumanya eksikliği nedeni ile tutulma gerçekleşti ise,

İki durum söz konusu ;

1.Gemideki kumanya eksikliğinin tutulmaya zemin teşkil edecek durumda olup olmadığını araştırmak gerekiyor. Gemi yüklemiş / tahliye etmiştir. Kalkış için herhangi bir engeli yoktur ancak kumanyasında eksik vardır. Liman devleti tarafından tutuklanması için zemin teşkil edecek bir durumdur.



2.Gemi limandadır yükleme / tahliyesi devam etmektedir. (Yani geminin kumanyasını tedarik edecek zamanı ve imkanı mevcuttur.) Liman devleti kontrolü gemiye çıkmıştır ve kumanyanın eksik olduğunu tespit etmiş ve tutuklamaya karar vermiştir. Burada yetkiyi suistimal veya kasıt görülüyor.



Bundan sonraki adım geminin kendi bayrak devletinin durumu inceleyerek tutuklanmaya zemin teşkil etmeyeceği için buna itiraz etmesi gereklidir.



Armatörün tutuklama nedeni ile uğrayacağım kayıplar üzerindeki

hakkım mahfuzdur deyip eksiklerini tamamlayıp limandan ayrılması uygundur.



Bu işin hukuki/teknik altyapısının incelenmesinde sonsuz faydalar görüyorum.



Avatar
YAKAMOZ 2011-09-28 15:35:44

ASİL TÜRK BAYRAĞI 'DIR KONU.ARMATÖRLERİMİZİ TÜRK BAYRAĞINDAN ÇIKARTIP,HAÇLI ZİHNİYETİ BİR ÜLKENİN BAYRAĞINI GEMİLERİMİZE TAKTIRMAKTIR.ZİHİNLERİ TÜRK BAYRAĞINI GÖRMEK İSTEMİYOR.SAYIN BAŞBAKANIMIZI BİRLEŞMİŞ MİLLETLER İÇERİSİNDE YANLIZ BULSALARDI NERDEYSE YOK EDECEKLERDİ.ALLAH RAZI OLSUN ASİL TÜRK GÜVENLİK KUVVETLERİMİZE.HELAL OLSUN SİZE,AZ KABURGA KIRIK SESLERİ DUYDUK. ASLINDA BİRİNİN NEFESİNİ KESSEYDİNİZ DAHA İYİ OLACAKTI.KABURGA SESİ DUYMAMIZA GEREKTE KALMAZDI.

Avatar
kelvin hus 2011-09-28 17:28:24

Avrupa'da bu zamanda kriz var diye TURK BAYRAKLI GEMILER elinden gelini yapmakda

gemi İspanya'nın Castellon Limanında tutuldu. PSC, olan gemiye ZORLA KUMANYA ALDIRCAK Yeni gemiyede bunu yapiyorlarsa yaziklar olsun ispaya psc .bir lafim var ` sap doner keser doner gun gelir hesap doner`

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176