TÜDEV Denizcilik Üniversitesi oluyor

Türk Deniz Eğitimi Vakfı'nın (TÜDEV) Olağan Genel Kurulu'nda konuşan DTO Meclis Başkanı Erol Yücel "TÜDEV'in Türk Denizcilik Üniversitesi'ne dönüştürüleceğini" söyledi.

banner217

TÜDEV Denizcilik Üniversitesi oluyor

Türk Deniz Eğitimi Vakfı'nın (TÜDEV) Olağan Genel Kurulu'nda konuşan DTO Meclis Başkanı Erol Yücel "TÜDEV'in Türk Denizcilik Üniversitesi'ne dönüştürüleceğini" söyledi.

16 Aralık 2005 Cuma 01:09
3192 Okunma
TÜDEV Denizcilik Üniversitesi oluyor

Türk Deniz Eğitimi Vakfı'nın (TÜDEV) Olağan Genel Kurulu'nda konuşan DTO Meclis Başkanı Erol Yücel "TÜDEV'in Türk Denizcilik Üniversitesi'ne dönüştürüleceğini" söyledi.

Dün Tuzla'da Türk Deniz Eğitimi Vakfı salonunda yapılan, TÜDEV Olağan Kongresinde konuşan DTO Meclis Başkanı Erol Yücel, hafta içerisinde YÖK denetcileri tarafından TÜDEV ziyaret edilerek olumlu rapor yazdıklarını belirterek "TÜDEV artık Türkiye'nin tek özel Türk Denizcilik Üniversitesi olacaktır" dedi.

Geçen ay Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'i makamında ziyaret ettiklerini söyleyen DTO Meclis Başkanı Erol Yücel "Sayın Cumhurbaşkanımız vakıf üniversitelerine sıcak bakmadığını bizlere söyledi. Ancak Türk Denizcilik Üniversitesi'nin kurulması konusunda destek ve takipcisi olacağını ifade etmişti. YÖK denetcilerinin TÜDEV'i hafta içerisinde ziyaretinden sonra Sayın Cumhurbaşkanımıza konuyu ileterek bilgilendirdik. Yeni kurulacak dört Üniversite arasında TÜDEV'in; Türk Denizcilik Üniversitesi olarak açıklanacağına inancım tamdır" ifadesini kullandı.

1992 yılında Deniz Ticaret Odası üyeleri tarafından kurulan Türk Deniz Eğitimi Vakfı, kurs statüsünde güverte ve makina bölümlerinde denizcilik eğitimi veriyor. İki sene önce Yüksek Öğretim Kurumuna başvurarak Üniversite olmak için çalışmalar yapan TÜDEV, son yıllarda büyük atılımlarda bulunarak, milyon dolarlık yatırımlar yapmaya başladı. Bu konuda en büyük desteği veren Deniz Ticaret Odası, yıllık gelirinin yüzde 15'i TÜDEV'e aktarıyor.

DenizHaber.Com-Özel

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hakan ÇAĞRIOĞLU 2005-12-17 17:32:17

TUDEV IN UNIVERSITE OLDUKDAN SONRA ILK HEDEFININ 15 KITAPLIK BIR KUTUPHANE ACMAK OLDUGUNU OGRENDIM.

YAZDIGIM KITAPLARDAN BIRINI BAGISLARIM BENDE.

AYRICA MEZUNLARI INGILIZCE SANCAK VE ISKELE KELIMELERININ NEDEMEK ONU BILE BILIYORLAR.

BU VAKFIN OGRENCILERINE BASARILARININ DEVAMINI DILERIM.

Avatar
2005-12-17 23:32:56

denizcilik sektöründe çok faydalı olabilecek yüzlerce kalifiye insana şans tanınmazken tüdevin bu kadar kayırılmasının nedenini anlamıyorum..

Avatar
emree 2005-12-18 21:45:24

Türk denizciliğinin ihtiyaç duyduğu kalifiye elemanların yetiştirilmesinde TÜDEV'in katılması Türk denizciliği adına büyük bi şanstır.TÜDEV'i tebrik ederim...

Avatar
burak lök 2005-12-19 16:33:37

armatorun ucuza adam calıstırma sevdası sonucu dogan tudev ve bunun gıbı kurslar sımdıde unıversıte olmak ısteyerek tum camıayı bu zorlu gunlerde gulme krizine sokmuslardır bence unıversıte olmayı dusunceklerıne kurs olarak kalmayı yeglesınler cunku yakında kursluklarıda ellerınden alınacak bu adamlar kopruustune gıdıp kolay gelsin diyen daha lumbaragzını bılmeyen ve gemıde kaportalara kapı diyen adamlar sizce unıverste olmayı hakedıyorlar mı bu alemde tek denizcilik unıversitesi vardı o da YUKSEK DENİZCİLİK OKULUDUR tudev unıverste felan olamaz bu da bos bir hayaldir...

Avatar
Muhammed Bamyaci 2005-12-20 12:05:47

Vakıf Üniversitesi ve Özel Üniversite kavramları farklı şeyler. Ülkemiz yasalari özel üniversiteye izin vermiyor. Ülkemizde Devlet yüksekögretim kurumları ve vakıf yüksekogretim kurumları var. ülkemizdeki denizcilik alanında ilk ve tek vakıf yüksekogretim kurumu Mersin Deniz ve Ticaret Meslekyüksekokulu'dur. Mecvu taliyle Tüdev bir kurs niteliğindedir. Özel üniversiteye donuşmesi için özel yüksekogretim kurumlarına ilişkin yeni bir yasal düzenlemeye ihtiyaç vardir. Ancak Vakıf universitesi olabilir. Keşke daha fazla yükseköğretim kurmlari acilsa da birbuçuk milyon ogrenci açikta kalmaktan kurtulsa.



Avatar
Erhan Özerdem 2005-12-20 16:08:20

Aslında ülkemizde bir Denizcilik Üniversitesi var. Bu üniversite, yüz yılllık mazisiyle şu andaki adıyla İTÜ Denizcilik Fakültesi'dir. Ne var ki ne saygıdeğer armatörlerimiz ve onların camiaları gerçek anlamda bu okula sahip çıkmışlardır; ne de bu okulun mezunları gereksiz hiziplerden fırsat bulup ülkenin gerçek denizcilik gündemini yakalamış ve onu yönlendirebilmişlerdir. Okulun mezunlar derneğinin çabaları her şeye rağmen cılız ve yetersiz kalmıştır. Çünkü her işin başında gelen maddi güçle beslenememişlerdir. Yine de bugün ülkenin denizciliğinde bu okulun mezunları söz sahibidirler. Ancak bir yerde durmakta ve ileri gidememektedirler; işte o durdukları yerde de TÜDEV ve Denizcilik Üniversitesi gibi kurumlar getirilip önlerine konulmaktadır.

Gemisini kurtaran kaptandır elbette. İnsanların camialarına borçları vardır, bu da gemisini kurtarmış kaptanın vicdani ödevidir.

Son söz şudur: Sürüden ayrılanı kurt kapar. Organize olamayan koyun sürüsü tek bir kurt için bile kolay bir avdır.

Avatar
emen 2005-12-21 01:57:32

Lütfen genelleştirmeyelim!!! Nereden biliyorsunuz tüm TÜDEV mezunlarının kaportayı bilmediklerini lütfen insanların hakkına girmeyelim ve gereksiz dedikodu yapmayalım.Öğrencilerede kesinlikle karşı çıkma hakkınız yok eğer karşı çıkıcam diosanız gidin bu okulu kuranlara karşı çıkın!!! Bende size YETER diorum!!! Bırakın artık bu burun büyüklüğünü...

Avatar
utku turedi 2005-12-21 18:11:30

bence tudev coktan unıversite olmayı haketti mezunları ingilizce olarak iskele ve sancagın anlamını bıle bılıolar bence coktan hakettiler unıversite olsunlar hatta YÜKSEK DENİZCİLİK OKULUNU yani İTÜ denizcilik fakultesinide kapatalım ???

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176