Tersanelerde Üretim Fiilen Durdu

Türkiye’deki gemi sanayiinde çalışan iş gücü son iki yılda 40 binden 12 binlere kadar düştü.

banner106

Tersanelerde Üretim Fiilen Durdu

Türkiye’deki gemi sanayiinde çalışan iş gücü son iki yılda 40 binden 12 binlere kadar düştü.

04 Nisan 2012 Çarşamba 01:00
2559 Okunma
Tersanelerde Üretim Fiilen Durdu

Türkiye'deki gemi sanayiinde çalışan iş gücü son iki yılda 40 binden 12 binlere kadar düştü. Bilgi, Deniz Ticaret Odası (DTO) Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan'dan.

Ülkedeki 72 tersanenin yıllık gemi inşa kapasitesi 300. Ancak şu anda eldeki toplam iş sayısı yalnızca 20. “Halihazırda 2014 ve 2015 teslimi bir sipariş de yok elimizde. Bir dönem en iddialı olduğumuz ticari gemi inşasına işin tamamen dışında kaldık. Aslında büyük projeleri de üreten zaten 3-5 büyük tersane var. İşin yüzde 75'ini üretiyorlar. Geriye kalanların birçoğunda üretim fiilen durdu.” diye konuşan Kalkavan'a göre bakım ve onarım projeleriyle avunuluyormuş, açıkçası.

Römorkör gemiler hariç tutulursa 2013 için elde 5 iş varmış. Savunma Sanayii Müsteşarlığı projeleri sektöre katkı sağlıyormuş ama devletin iş vermesi ya da iç piyasa talebiyle ayakta kalınması imkansızmış. Kriz sebebiyle rakipler fiyatları çok aşağılara çekmişler.

Mevcut ücretlerle bile rekabet edilemiyormuş. Dünya ölçeğinde işin yüzde 85-90'ı Güney Kore, Çin ve Japonya'da yapılıyormuş: “2008 krizi öncesinde tonaj ve üretim adedinde beşinci sıraya yükselmiştik. Şimdi ilk 15'te zor yer alıyoruz.” Peki düşülen yerden nasıl kalkılacak? Ciddi teşvik planlarından söz ediyor, “Denizcilik, Türkiye'nin olmazsa olmaz, sektörü.” diyen Kalkavan. Gemi inşasının ve tersaneciliğin önemli sanayi kollarından biri kabul edildiğini söylüyor. Gemi sanayii, Güney Kore'de en büyük ihracat sektörü imiş. 

Çin ve Japonya'da ise teşvikte öncelikteymiş. Tersanelerdeki iş kazası olayları ve protesto eylemlerinin azalmasından belli gemi inşasındaki kesatlık. Güvensiz şartlarda vefat eden işçi yakınlarının ahı mı tuttu ne!

Anahtar Kelimeler:
GemiTersane
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mahmut demir 2012-04-04 08:57:43

bu nasıl bir yazı yahu? mış, miş, yapmışlar, etmişler, ilkokul kompozisyonu seviyesindeki yazıların denizhaber.com da yer bulması çok ilginç

Avatar
2012-04-04 11:12:06

Nasıl haber yazılacağımı bilinmiyor yoksa alaycı bir uslupmu kullanılıyor anlayamadım. Hoş olmayan bir yazı tarzı.

Avatar
miray 2012-04-04 11:53:29

hakikatende bu nasıl yazı yavvvvvvv ne demek ölenlerin yakınlarının ahı tutttu ona bakarsan çalışıpta zarar verilenlerin ahı ne olcak nasıl bi alaturka haber yavi pes

Avatar
kerem kaptan 2012-04-04 12:02:04

Eğer Metin Kalkavan bey yalan söylemiyorsa Türkiye'deki gemi sektöründe çalışan iş gücünün son iki yılda 40 binden 12 binlere kadar düşmesi demek, 28 bin kişi işini kaybetti ve 4 kişilik aile bazında 102 bin kişi ekmeğinden aşından oldu demek. işin içinde 1/7 yan sanayi istihdamı katılırsa 714 bin kişi olumsuz etkilendi demek. neredeyse 1 milyon insanı etkileyen bir durum ekonomik kayıp var ortada. uzakdoğudaki tersaneler ağzına kadar doluyken ihracatın en önemli kalemiyken ülkemiz çapında tersane kapasite kullanımı %10 bile değil. bunların hesabını kim verecek? hiçkimse...

Avatar
AVNİ AKPINAR 2012-04-04 18:23:33

Yaşasın ne güzel günler, artık işçiler ölmüyor, ölüm tarlaları artık çalışmıyor. Zaten dünyada açlık mezarıda yok !!!!!! Helikopter çekimleriyle Tuzlada turlayanlarda yok, Mehmet SEVİGEN lerde Deniz BAYKAL'larda yok. Artık işçi kardeşlerine birikimlerinden biraz yardım ederler.

Avatar
2012-04-04 20:57:28

BİR ZAMANLAR GEMİ YAPIMINDA DÜNYADA 5. SIRAYA YÜKSELMİŞTİK.

ŞİMDİ 15. SIRAYA BİLE ZOR GİRİYORUZ

BÖYLE GİDERSE SEKTÖR BİTER

KOREDE ÇİNDE JAPONYADA TERSANELER KRİZ MRİZ DİNLEMİYOR 5 YILDIR HALDIR HALDIR ÇALIŞIYOR. ONLAR NASIL YAPIYORSA BİZDE YAPAMAZMIYDIK?

SAYIN BAŞBAKANIMIZ VE BAKANIMIZ SEKTÖRE HER ZAMAN HER TÜRLÜ DESTEĞİ VERİYORLAR

ONA RAĞMEN BU DURUMA DÜŞÜRÜLÜYORSA BÜROKRATINDAN ARMATÖRÜNE HERKES ŞAPKASINI ÖNÜNE KOYUP NEREDE HATA YAPTIĞINI DÜŞÜNSÜN..

Avatar
2012-04-04 22:43:32

Bu son derece normal bir durum. Daha önce yazılan bir yazıya yolladığım yorumda da yazmıştım. Bunlar tersaneler için halen çok güzel dönemler. Beyler en az 30 sene ( kısa vade ) kadar zaman var. o zaman kadar kimse bir şey beklemesin. Tersane alan armatörler ve kendini tersaneci zanneden "demirci dükkanı" sahibi eski taşoran firmalar biran önce bu tersaneleri bırakmalılar.

Tuzla artık "yat limanı" olmalı. İstanbul un kucağında muhteşem bir koy ancak güzel bir marina olur.



Borsada insanların toplu şekilde battığı zamanları düşünün. Yani trene son binenler ilk inenlerdir. Bu son binenler "aşırı alım" denilen yerde pozisyona girenler ve en büyük zararı yaşayanlardır. Sadece Tersane de değil, Gemi alanlarda aynı şekilde.



BEYLER ARTIK 30 SENE BEKLEYECEKSINIZ. TERSANEDE ZATEN BIR IŞIK YOK. ÇÜNKİ ÜLKEDE TERANE DENECEK BIR TERSANE YOK. BIR IKI TERSANE HARIÇ.





önce analiz yapın. Sonra yatırım.

Avatar
bu şartlarda 2012-04-05 14:23:01

rekabet etmemiz imkansız bizdeki vergi yükü kimsede yok hergün herşeye zam geliyor kamuda israfın haddi hesabı yok bu vergi yükü ile uzakdunun biz ayagına çıkamayız

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176