Singapur'daki Hortum Dehşetinin Fotoları

Singapur açıklarında oluşan hortum 100 metreyi aştı. Hortum üç küçük geminin alabora olmasına yol açtı.

banner106

Singapur'daki Hortum Dehşetinin Fotoları

Singapur açıklarında oluşan hortum 100 metreyi aştı. Hortum üç küçük geminin alabora olmasına yol açtı.

26 Mayıs 2007 Cumartesi 11:37
1926 Okunma
Singapur'daki Hortum Dehşetinin Fotoları

Singapur açıklarında oluşan hortum 100 metreyi aştı. Hortum üç küçük geminin alabora olmasına yol açtı

SİNGAPUR kıyıları dün devasa büyüklükte hortumlara tanık oldu. Hava basıncındaki ani farklılıklardan dolayı meydana gelen hortum yüzlerce metre yüksekliğe ulaştı. Huni şeklindeki dev hortum deniz ile bulutlar arasında 15 dakika boyunca adeta bir köprü oluşturarak bilimkurgu filmi sahneleri gibi anlar yaşanmasına neden oldu. Hortumun oluştuğu bölgede bulunan gemilerden üçü alabora oldu. Ancak şans eseri can kaybı yaşanmadı. 50 metre çapa ve 150 kilometre hıza ulaşan deniz hortumları kıyıya yaklaştığında ise gücünü yitirerek dağılıyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
CENGİZ DENİZSEVER 2007-05-26 11:17:25

Bizler yani bu siteyi takip edenleriz.Öyle abartıyorsunuz ki sizin denizi sevenlerden olmadığınız belli!Sevenlerden olsa idiniz o kadar abartılmayacak kadar önemli olmadığını anlardınız.Atlantikte veya pasifikte şuan devamlı olan şeyler.Singaburda 3 tane ayrı ayrı olanı gördüm.Bu kadar bartmayım.Haber yazmak için yazmayın.Sadece haber olsun.

Teşekkürler.



Kpt.DENİZSEVER

Avatar
Murat kalyon 2007-05-26 23:53:41

SINGAPURDAN BIZZAT ACENTELERE SORDUM.OYLE ABARTILACAK BISEY YOK.SADECE SIDDETLI BIR RUZGAR(ODA BU MEVSIMDE NORMAL) VE BIZIM ZAMAN ZAMAN ANTALYADA GORMEYE BILE ALISIK OLDUGUMUZ MINYATUR HORTUM GORUNTUSU.

BIZ DENIZCILERIZ,HORTUM VE FIRTINALARI IYI BILIRIZ..

Avatar
Ayşegül Sağınç 2007-05-27 11:10:14

Cengiz denizsever ve murat kalyon adlı yorumcular hortumu küçümsüyor.. Ben sanıyorum onlar denizci değil. Haberde yazıyor 3 gemiyi alabora etmiş bu hortum. O gemilerin kaptanları denizci değilmiydi. Denizi seven ondan korkmasını da bilir. Yanlış anlamayın sözüm sizlere değil ama denizden korkmayan denizci olmamıştır daha. Bakın hortum neler yapabilir:



Hortum, kümülus bulutları ile bağlantılı olarak silindir şekilinde dönerek gezen bir rüzgâr türüdür. Bu "hortum" bulutlardan yere kadar uzanır ve büyük yıkıcı güce sahip olan bir doğa felaketidir. Hortum geçtiğimiz yıllarda amerikada bir şehirde büyük can ve mal kaybına yol açmıştı. Denizde de gemilere zarar verebilecek ters çevirebilecek güçtedir.



Denizhabere teşekkür ederim bizleri uyardığı ve aydınlattığı için. Murat ve Cengiz beye daha dikkatli ve tedbirli lakayıt olmayan denizler.

Avatar
Murat kalyon 2007-05-27 13:42:45

sayın aysegul hanım,

90 lı yıllarda florıdayı kasıp kavuran tornado kasırgasıyla bızzat bogusmus bırı olarak hortum ve hurrıcane nin ne oldugunu ve neler yapabıldıgını sızden daha ıyı bıldıgıme suphe yok.



15 yılım denızlerde fırtınalarla bogusmakla gectı.

"denizden korkmayan denizci olamaz" sozunuz sızın denizi ne kadar bılmedıgınızı gosterır.bızzat denızden korkan denızcı olamaz.korkmayacaksın ama denızın neler yapabılecegını bıleceksın,onlemını ona gore alacaksın.

sız hıc orkan yedınızmı? yanınızda gemıler battımı? gemınız sac atıp su aldımı? cevabınız kesınlıkle hayır olacaktır.cunku tecrube farklı bıseydır.

gelelım sıngapurdakı hortum olayına,bızzat sıngapura 10larca kez gıden bırı olarak muson zamanı bu tıp hortumlara defalarca sahit oldum.suanda ordakı bazı broker ve acentelerle is ilişkilerim var ve kendılerıne sordum.onemlı bısey olmadıgını soyledıler.

hortum tabıkı tehlıkelı doga olayıdır.

ama bu sıngapurdakı degıl :)

Avatar
A. Sağınç 2007-05-27 15:53:52

sayın Murat bey artık eminim ki siz denizci değilsiniz.

Denizde dolaşıp denizleri kirletmişiniz o kadar.

Meşhurdur ben sana kaymakam olamazsın demedim, adam olamazsın dedim diye söz vardır. Bunu size uyarlarsak ben size denizde dolaşamazsınız demedim denizci olamazsın dedim deye uyarlayabilinir.

Saygılar.

Avatar
Murat kalyon 2007-05-28 10:28:35

aysegul hanım,



1.denizci olup olamayacagımın kararı size dusmez.

2.yazdıklarınız bir bayana hic yakısmıyor.

3.biz gemileri denizde "she" diye cagırırız ama seviyesini bilmeyen bayanları kale bile almayız.

Avatar
cem öz 2007-05-30 14:15:12

selam arkadaşlar

burda hortumun ve denizin korkunçlugundanmı konuşmalı yoksa kim daha fazla denizde çalışmıs diye mi bağırmalı?denizden korkmalı ama denizdende kaçmamalıyız dimi?basında çıkan 3 gemi battı haberine ise belki 3 kayıktı onlar.ama şok şok şok 3 gemi batıran hortum denmezsi içindi. ve ayşegül hanım bi denizciyle tartışmayın..muhakkak görmüştür. bende 500 grt lık gemiyle gijona - dakara gittim. 3 hava bize 6-7 gibiydi.sizde beyler bişey olmaz demeyin bence. denizlerin dibi bişey olmaz diyenlerle dolu.. saygılar

Avatar
CENGİZ DENİZSEVER 2007-05-30 19:26:26

Kimsenin hortumla dalga geçtiği yok.

Fakat bu bölgedeki adı geçen hortum bizim pek önemli değil.

Biz denizciyiz neredeki hortumun neler yapabileceğinide bilmeyiz/tahmin ederiz.

Denizciler dinler ve karar verir.Fakat hiçbirirmiz dediklerimizi dinlemeden karar vermişiz.

Burada kimin çok çalıştığı mevzusu değil,hortum benzeri olayların sık ve tehlikeli yaşandığı yerlerde deneyimim olduğu anlatılmak isteniyordu.

"ÇOK GEZEN Mİ ÇOK OKUYAN MI DAHA İYİ BİLİR"



Daha fazla uzatıp birbirimizi kırmaya gerek yok.Bilen bilmeyene anlatacak.Bilmeyende bir öğrenci gibi dinleyecek, bilende havaya girmeyecek.



Bizim mesleğimiz devamlı kendini yenileyen devamlı öğreten/öğrenen bir meslek!..



LÜTFEN BİRBİRİMİZİ DAHA FAZLA KIRMAYALIM.ANLAYIŞLI OLALIM.



Sevgi ve saygı yüklü mesajlarınızı bekliyoruz.



CENGİZ DENİZSEVER

pusu61_cengiz@hotmail.com

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176