PSC Yönetmeliği Değişti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, Liman Devleti Denetimi Yönetmeliğinde değişikliğe gidildi.

banner227

PSC Yönetmeliği Değişti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, Liman Devleti Denetimi Yönetmeliğinde değişikliğe gidildi.

14 Kasım 2013 Perşembe 16:34
3437 Okunma
PSC Yönetmeliği Değişti

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, Liman Devleti Denetimi Yönetmeliğinde değişikliğe gidildi.

Konuya ilişkin Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe giren yönetmeliğe göre, gemi denetim görevlilerinde idare tarafından liman devleti kontrolü yapmak üzere yetkilendirilme ile bayrak devleti sürveyörü olarak gemilerin sözleşmeler ve ulusal mevzuat uyarınca denetlenmesi ve sertifikalandırılması konusunda 1 yıllık hizmeti tamamlamış olma şartları aranacak.

Yönetmeklikte yer verilen diğer kriterler ise şöyle:  

"-1600 GT veya daha üstü gemilerde uzakyol güverte zabiti olarak en az 5 yıl çalışmış olmak ve bu gemiler için kaptan yeterliliğine sahip olmak.

-3000 KW veya daha üstü güçle çalışan gemilerde uzakyol makine zabiti olarak en az 5 yıl çalışmış olmak ve bu gemiler için başmühendislik yeterliliğine sahip olmak.

-Gemi inşa mühendisi, makine mühendisi veya gemi ile ilgili bir alanda mühendis olmak ve gemi denetimiyle ilgili yapılacak sınavda başarılı olmak ve bu alanda en az beş yıl çalışmış olmak.

-İdare tarafından belirlenmiş dengi bir yeterliliğe sahip olma şartlardan en az birini taşımak"

Gemi denetim görevlilerinde, bu şartlara alternatif olarak denizcilik ile ilgili bir üniversitede lisans seviyesinde eğitim almak, gemi emniyet ve denetimi ile ilgili eğitim ve yeterlilik kazanmak, bayrak devleti sürveyörü olarak gemilerin sözleşmelere uygun denetlenmesi ve sertifikalandırılması konusunda iki yıllık hizmeti tamamlamak, İngilizce iletişim kurabilmek ve uluslararası sözleşmelerin hükümleri ve liman devleti kontrolü ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma şartları da aranacak. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Deniz Sever 2013-11-14 21:08:15

Yıllardır okuldan yeni mezun olmuş 1 yıllık zabitleri PSCO olarak gemilere gönderdiniz. Yılların kaptanlarını,çarkçıb aşılarını bu çocukların karşısında maymun ettiniz. Şimdi 5 yıl tecrübe zorunluluğu ve kaptan/baş müh. yeterliliği mi istiyorsunuz? Ne oldu ? Niye bu değişikliği yaptınız? Ters giden bir şey mi oldu?

Bu değişiklik de hiç yoktan iyidir dedirtiyor ama masa başında oturan donanımlı abilerimiz şu yasayı niçin adam gibi değiştiremiyor?

"5 yıl gemi kaptanı ve baş müh. olarak çalışmış olma" demek çok mu zor geliyor? Yoksa gemileri, kaptanları baş müh.'leri denetleyecek kişinin kaptan yada baş müh olarak çalışmış olmasına gerek yok diyemi düşünülüyor yoksa kardeşlerinin bu kadar uzun süre denizde çalışamayacağını mı biliyorlar ?

Misafir Avatar
barbaros kapt. 2013-11-15 11:52:29

sonuna kadar haklısınız.

Beğenmedim! (2)
Avatar
ali 2013-11-16 22:30:28

şimdi burda birisi birisini eleştiriken kafasının daha çok çalıştığını,daha çok şey bildiğini daha kaliteli olduğunu ima etmesin. Bu tarz konular da samimiyetten uzak eleştirileri görünce aklıma hep, kedi uzanamadığı ciğere mındar der, sözü gelir. Bazı dönemlerde ihtiyaca göre şartlar değiştirilebilir, aynı mesleki yükselme sınavlarındaki hizmet şartı gibi. Kaliteye iyiye nasıl ulaşılır buna aşağı yukarı herkes benzer cevaplar verir, burda ki tek sorun devlet. doğru düzgün maaş vermez, sosyal hakkını vermez, eğitim vermez, liyakat önemsenmez, her konu da uzmansın der, vb. bir sürü sorun. Ve emin olun herşeye rağmen bizler ülkemizi alnımızın akıyla temsil ediyoruz, lütfen bu genç neslin kıymetini bilin, işini özveriyle yapan bu insanların ahını almayın.

Avatar
psc görünümlü gs uzmanı. 2013-11-16 12:07:39

şimdi bunlar yeni alınacak psc'ler için mi şartlar yoksa kurumda halen bu işi yapan yabancı bayrağa da, türk bayrağa da çıkan gs uzmanları var onların şartları mı?. örneğin tekne ölçüme giden gemi inşa mezunu gemi sürvey uzmanları var onların durumu nedir? psc katekörisine giriyor mu girmiyor mu?, bu yönetmelikte yazılmamış.

şimd i sırasıyla soralım kurumda 5 yılını doldurmuş makina mühendisinin durumu nedir ? bu arkadaşa psc yetkisi verilecek mi?, 2 . konu ingilizce bilme şartı nedir? kpds'sine bakılacak mı?, kpds'den 70 alamayanlar ben ingilizce biliyorum diyorlar bir şeyler sorunca kem küm gak guk,sokak ingilzcesi ile gemi denetlenir mi?, 3 .soru deniz uzmanları, bazı deniz uzmanları gemilerde stajerlik yaparken daha zabit ehliyeti bile almadan getirildi uzaman yardımcısı yapıldılar. şimdi bunlar hangi kategoriye giriyor. psc yetkisi verilecek mi verilmeyecek mi?.Gemi denetim dairesi başkanlığı bir tablo hazırlayarak 2 yıllık myo mezunu kaptan çarkçılar dahil, herkesin hangi hallerde psc yetkisi alabileceğini açıkça yazması gerekir diye düşünüyorum. Kanaatim; bu yönetmeliğin acele ile acemice hazırlandığı yönündedir. bu yönetmelik, Zaten var olan kafakarışıklığını iyice artmış ve 2011 yılından beri maaşları dondurulan (hiçbir ek ücret, enflasyon farkı, memur maaş artışından faydalandırılmayan&# 41; gemi sürvey uzamnlarının sorunlarını daha da artırmıştır.

Avatar
crazy sailor 2013-11-19 11:12:39

nihayet yönetmelik çıktı da kurtuldu memleket...

psc teşkilatı ilk kurulduktan bu yana hala özlük hakları ile ilgili bi çalışma yok,çalışma şartları ile alakalı yasal düzenleme yok,maaşlarla alakalı iyileştirme yok hatta kötüleştirme var..24 saat eşşek gibi çalış 2.3.çıkışlardan dünya kadar para alınsın sen gecenin 2 sinde 3ünde sırf gemi talep etti diye kontrole git en ufak bir fazla mesai ödemesi alama,çıksan bela çıkmasan bela,bayram seyran hafta sonu vs vs nöbete gir,liman başkanı arkandaysa hertürlü hakkın var değilse sürünürsün her türlü vs vs... daha denize ayağı değmemiş yeni mezunların ne şekilde psc olduklarından gemilerde terbiyesizce etik kurallara ve denizcilik örf adetlerine aykırı davrandıklarından kendi egolarını nasıl tatmin ettiklerinden bahsetmiyorum bile... kaldı ki üst yönetimin tamamen denizci olmasından gurur duyanlar neden hala adam gibi bi yönetmelik çıkaramazlar yada çıkarmak istemezler..bırakın 4-5 yıllık fakülte mezunlarını kurs mezunlarına kadar düşer teşkilatın durumu bu kafayla giderse..kendini yetiştirmiş mevzuata hakim denizde emek vermiş dil bilen örf ve adetlere saygılı ego problemi olmayan ve tüm olumsuzluklara rağmen işini fedakarca yapan 4 yıllık fakülte mezunu gsk ve psc arkadaşlarıma allah kolaylık versin...

Avatar
T.C.Müh.Kaptan Refik Akdoğan 2013-11-15 17:32:35

Bence,PSCO lar fakülte nezunu, en az yakınyol ehliyetli ve bir PSCO

kursundan ve çok üst düzey İngilizce ve meslek İngilzcesi sınavlarından geçtikten sonra PSCO olmalıdır. Çünkü yabancı gemilerde PSC kontrolu yapan kişi Türk milletini ve devletini tmsil ettiğinden bu arkadaşlar çok kaliteli olmalıdırlar. Allah selamet versin. www.refikakdogan.com

Misafir Avatar
Adem Özçelik 2013-11-15 22:11:22

Sayın hocam, mevcut psco lar zaten fakülte mezunu

Hemde sizin arzu ettiğiniz geneli itü(ydo) mezunlarından

Oluşmaktadır.So run ingilizce dil bilgisi yada

Mezun olunacak okul değil.Sorun mesleki bilgi, beceri ve

Tecrübe eksikliği olarak görünmektedir.Saygıl arımla

Beğenmedim! (1)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176