Prof. Şalcı: "TOBB Bize de danışmadı"

"TOBB Denizciliğe de el attı" başlıklı haberimize bir açıklama gönderen İTÜ Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Aydın Şalcı; kendilerine de danışılmadığını bildirdi.

banner106

Prof. Şalcı: "TOBB Bize de danışmadı"

"TOBB Denizciliğe de el attı" başlıklı haberimize bir açıklama gönderen İTÜ Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Aydın Şalcı; kendilerine de danışılmadığını bildirdi.

31 Mart 2008 Pazartesi 01:43
1914 Okunma
Prof. Şalcı:

Prof. Şalcı: "TOBB Bize de danışmadı"

"TOBB Denizciliğe de el attı" başlıklı haberimize bir açıklama gönderen İTÜ Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Aydın Şalcı; kendilerine de danışılmadığını bildirdi.

http://www.denizhaber.com/index.php?sayfa=habgst&id=10709&links=1

Prof. Şalcı; TOBB'un denizcilikle ilgili 20 maddelik "to do list" inin 1. maddesinde yer alan "Gemi adamı yetiştirme sistemimiz, Türkiye’nin potansiyelini değerlendirecek ve diğer ülkelerin ihtiyacını karşılayacak şekilde geliştirilmelidir." önerisiyle ilgili olarak; "9. maddede sektörü ilgilendiren mevzuat düzenlemelerinde "mutlaka sektörün görüşü alınmalıdır" diyenler, 1. maddede gemi adamı yetiştiren sektörün (üniversitelerin)görüşünü almak ihtiyacını duymaktamıdırlar ?" diyerek, denizcilik eğitimi ile ilgili bu önemli konuda Türkiye'nin en köklü denizcilik eğitim kurulmunun görüşüne başvulrulmadığını belirtmiş oldu.

Prof. Şalcı'nın açıklaması şu şekilde:

"TOBB Deniz Ticaret Odaları Konsey Toplantısı Ortak Bildirisi" adı altında kamuoyuna duyurulması kararlaştırılan hususların içeriğinde; 7 adet melidir, 12 adet malıdır, 1 er adet mektedir ve maktadır şeklinde maddelerin sona erdiği görülmektedir.

9. maddede sektörü ilgilendiren mevzuat düzenlemelerinde "mutlaka sektörün görüşü alınmalıdır" diyenler, 1. maddede gemi adamı yetiştiren sektörün (üniversitelerin)görüşünü almak ihtiyacını duymaktamıdırlar ?

Herşeyi devletten beklemek yerine gemi adamını kullananlar, gemi adamını yetiştiren kurumların sorunlarının çözümünde samimi olmak ve taşın altına elini sokarak, paylaşmayı bilmek durumundadırlar.Ülkemizin ihtiyaçlarını karşılamak birinci öncelikli husus olmalıdır.

Belirtilen hususların teknik içerikli olanları, yıllarca önce İTÜ tarafından Bakanlıklara proje teklifi olarak götürülmüş, proje yarışması kazanılmış ve sonrada tasarruf tedbirlerine takılarak kadük olmuştur. Sadece bir örnek olarak belirtmek gerekirse; "Tuna Nehri Ulaşım Etüdü" ve "Van Gölü Ulaşım Etüdü" adı altında İTÜ tarafından yıllarca önce Ulaştırma Bakanlığı Koordinasyon İdaresi (UKİ) adına yaptırılan ve tozlu raflarda unutulan iki adet büyük proje çalışmasını bilgilerinize sunuyorum.

Saygılarımla.

Prof.Dr. S.Aydın ŞALCI İ.T.Ü. Denizcilik Fakültesi Dekanı"

DenizHaber.Com

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ahmet Deniz 2008-03-31 10:59:03

DTO kendi aidatlarına zam yapıyor. Devlet Sağlık ve Fener parasında indirim yapsın diyor, Bu nasıl anlayış ?



Avatar
Kemal Uygun 2008-03-31 12:22:50

TOBB sizden hangi konuda bilgi alıcak.Yıllardan beri süregelen gemi adamı sıkıntısına Üniversiteler ne çare bulabilmiştir.Kontenjan artırımı yapamıyoruz diyosunuz.Yetişmis ögretim üyesi yok diyorsunuz.Çaresiziz diyorsunuz.Ve devamlı vurguladıgız bir yeni mezun denizci okuldaki prof.dan 3 kat daha fazla maas alıyor.Kendisini ...................... ne kadar ne görüş alınabilir velevki VAN gölü projeleri gibi seyler zaten gündem konusu değildir.Esas ve acil sıkıntı yetişmis eleman sıkıntısıdır.Gecen sene sadece 8 Gemi Mak.İşt.MÜh mezunu verildigi bu senede bu sayının aşılamıyacağı söyleniyor.Siz buna çare bulabildiniz mi acaba.Sanıyorum her sene 50 öğrenci alınıyor bu bölüme.Alınan öğrenciler mi kalitesiz yoksa eğitiminiz ve eğitim sisteminiz ve eğitmenleriniz mi kalitesiz.Son günlerde süregelen;......................Saygılarımla.



Av.Kemal Uygun

DENİZHABER'İN NOTU: SAYIN OKURUMUZ ELEŞTİRİ SINIRLARININ DIŞINA TAŞAN BÖLÜMLER TARAFIMIZDAN ÇIKARILDI. LÜTFEN ELEŞTİRİ SINIRLARININ DIŞINA ÇIKMAYINIZ.

Avatar
Kpt Ahmet KÖSEOĞLU 2008-04-01 09:45:13

Sn Kemal Bey,

Alternatifiniz nedir isterseniz onu söyleyin.



Mevcut sistemde yılda 500 kişi de mezun etseniz piyasa şartları sebebi ile denize çıkmayı isteyen bulunamayacaktır.

Şu an soğuda doktor sıkıntısı çekiliyor. İsterseniz kısa kurslar ile adam yetiştirip doktor diye atamalarını yapalım.

Açalım 10 tane fakülte sektör olarak basalım parayı okutalım bu gençliği sıkıntılarımızı giderelim diyen yok.Fakültenin 1999'dan beri imkanları belidir. Zabit sıkıntısının tek sorumlusuda Tuzla'daki okulum değildir. Dekan'da zaten olaya bir okul fanatiği olarak değil bi üniversitenin dekanı olarak yaklaşmaktadır. Dekan adam yetiştirecekseniz bana sorun demiyor ki zaten.





Ayrıca yorumunuzdan probleminiz personel sıkıntısı mıdır yoksa dekan'a-okula mı gıcıksınız anlaşılamıyor.

Doğru şeyler konuşalım, ben de sizin arkanızdan geleyim vesselam.



İyi çalışmalar..

Çok da eski olmayan bir kaptan..

Avatar
Ali Kaptan 2008-04-01 14:06:10

TOBB kasasında 1 milyar dolara yakın nakit para var.

Bunlarla Helikopter ,arsa alıp iş hanı yaptırıyor.



TOBB bir kamu kurumu olarak Okul,Üniversite yaptırsın..

Devlet okul ve Üniversitelerine kaynak aktarsın..



Arsalara giden para okullara gitse sorunlar çüzülür.

Tüccarın aidat parasını fuzuli yatırımlarala çarçur etmesin..



Avatar
Kemal Uygun 2008-04-01 20:16:09

Sayın deniz emektarı arkadaşlar sanırım sözlerimi,denizci olmanın verdiği duysallık ve konunun denizcilik olması hasebiyle birbirlerine olan bağlılıklarından dolayı yanlış anlamışlar.Bakınız 10 değil 100 tane üniversite açsanız,parada bassanız bu şekilde ve bu mantıkla sorun çözemezsiniz,söyleyiniz izin süresinde eğer gemiadamına para ödemeyen ve izin parasını gemide bulunan sürede alınan maaşa ekleyip maaşları artmış gibi gösteren hangi armatör,para basıp okul açıcak.Bu eleman sıkıntısı ufak narkozlarla veya dopinglerle çözülecek gibi değildir.Yıllardır bu işin duayenleri İTU DF den çıkmıştır.Yılların okulundan niçin peki akademisyen çıkmamıştır.Bu okuldan mezun insanların bugun pekçogu karada çalışmaktadır,kaçınız dönüpte okulunuza destek vermşşinizdir.Mezunlar derneginizin üye sayısı,meslek odalarınızı üye sayısı ne kadardır.Ayrıca dekan bey e gıcıklık gibi bir kelimeyi bana değil dekan beye yapılan bir hakaret kabul ediyorum.Duygusal yaklaşım ve küçük çıkışlar sorununuzu çözmez sayın kaptanım.Sayın Şalcı nasıl TOBB kararlarını bu sektörun lokomotifi okulun yöneticisi benim diyerek eleştirdiyse kendiside eleştrilere cevap verebilcek bir insandır.Bilabedel okula gıcık olmak terimide saygısızlıkdır velevki Aydın bey okulun mezunu degil yöneticisidir.Bulundugumuz toplantılarda önümüze okul ve egitimcileri hakkında çesşitli iddialar,elketronik ortamlardaki yazılar gelmekte ve bir karmasa vurgusu yapılmaktadır.Sayın okulunuz umarım köşe kapmaca yeri değil akademisyenlerin harcanmadıgı YUKSEK BİR DENIZCILIK EGITIM MERKEZI olur.

Avatar
CAPTAİN YİĞİT 2008-04-01 20:59:09

Bu güne kadar sade Denizcilik Fakültesi getirmedi bu denizciliği buralara sayın dekan tekel yapmaya kalktınız Denizciliği birileride bu işe el atınca rahatsızmı oldunuz bizden olmayan ekmek yemesin anlayışıyla bu iş yürümez.Siz önce geçmişe bakın denizciliği hep diplomalı adamlar yapsın düşüncesiyle getirdiğiniz durum önünüzde buyurun doya doya seyredin.Hiç bir zaman sizde yetiştirdiklerinizde denizciliğin tabanına inerek problemleri çözme yollarını aramadınız hiç sadece sizin okuldan mezun olanlardı sizce denizci çünkü.Sayın dekan eğer bu denizciliği seviyorsanız ve denizciyseniz okulun Değil denizin adamı Kaptan yaptığını çok iyi bilirsiniz.Burada sizden önce biz vardık,varız ve gelecektede var olmaya devam edeceğiz bunu hiiiç unutmayın.Pratiklerrrrr.

Avatar
Prof.Dr. S.Aydın ŞALCI İTÜ Denizcilik Fakültesi Dekanı 2008-04-06 22:52:00

Sayın Editör,

Adımı,ünvanımı ve adresimi belirterek yaptığım bir eleştiriyi fırsat bilerek,bu sitede şahsıma ve dekanı olduğum İTÜ Denizcilik Fakültesi kurumuna çirkin ve seviyesiz iftiralarda bulunan ve isminin başına Av. (avukat) ünvanını yazan kişinin gerçek kimliğinin ve adresinin burada yayınlanmasını sizden rica ediyorum. Türkiye Barolar Birliği'ne (tel : 0.312.2878790) sorup araştırırsanız bu isimle kayıtlı bir avukat olmadığını anlayabilirsiniz. Lütfen yorum gönderenlerin isimlerini, ünvanlarını ve adreslerini doğruladıktan sonra yayınlayınız. Burası isteyenin istediği şekilde başkalarına çamur atma ve hakaret etme ortamı olmamalıdır.

Avatar
DenizHaber Editör 2008-04-07 00:57:11