Özel sektör derin sulara indi

Derin sularda araştırmalar yapabilecek gemi sayısı çok az olan Türkiye’de özel sektör de bu konudaki açığı kapatmak için harekete geçti

banner217

Özel sektör derin sulara indi

Derin sularda araştırmalar yapabilecek gemi sayısı çok az olan Türkiye’de özel sektör de bu konudaki açığı kapatmak için harekete geçti

03 Aralık 2013 Salı 08:45
3063 Okunma
Özel sektör derin sulara indi

Özel sektör derin sulara indi

Derin sularda araştırmalar yapabilecek gemi sayısı çok az olan Türkiye’de özel sektör de bu konudaki açığı kapatmak için harekete geçti. Bir Türk armatör tarafından satın alınan araştırma gemisi batıkları araştırmak için yenilendi .

Geniş bir kıyı çizgisi ve derinlerinde yüzlerce batığı barındıran Türkiye’de araştırma gemisi açığını doldurmak için özel sektörde girişimlere başladı. İtalya’dan getirilerek Tuzla’da tamamen yenilenen ve dünyanın en gelişmiş haberleşme sistemleriyle donatılan Denmar 2, ilk operasyonuna Türkiye-KKTC Tatlı Su Boru Hattı için Akdeniz’e açılarak başladı.

Denmar 2, 1996’da Yunan jeti tarafından düşürüldükten sonra halen Sakız Adası açıklarında bulunan F-16 uçağını ve şehit Yüzbaşı Nail Erdoğan’ı çıkarmak için düzenlenecek operasyona destek vermek istiyor. Etrafı denizlerle çevrili bir ülke olmasına rağmen derin sularda bilimsel araştırmalar yapabilecek gemi sayısı çok az olan Türkiye’de özel sektör de bu konudaki açığı kapatmak için harekete geçti. Dünyanın çeşitli okyanuslarında araştırma gemisi olarak hizmet verdikten bir Türk armatör tarafından satın alınan gemi kıyılarımızdaki zenginlikleri ve batıkları araştırmak için yenilendi.

80 metre boyunda

80 metre boyuyla dikkat çeken Denmar 2, dinamik pozisyonlama özelliğine sahip ilk gemiler arasında yer alıyor.

Çapa atılması mümkün olmayacak kadar büyük derinliklerde araştırma yapmak için uydu aracılığıyla 4 noktadan yerini sabitleyebilen gemi, bu özelliği ile en derin sularda bile operasyonlar yapabiliyor. Marmaray, İzmit Körfez Geçişi, 3. Köprü gibi mega deniz inşat projelerinin yanı sıra derin sularda araştırma yapabilecek dev sualtı robotlarını da taşıyabilen Denar 2, ilk görevi için KKTC’de bulunuyor. Geminin armatörü Emre Sönmez, “Binlerce metre derinlikte ya da fırtınalı havada bile gemi sabit kalarak bilimsel araştırmalar yapabiliyor. Bu çok az gemide bulunan bir özellik. Türkiye’de devlete ait 2-3 gemi dışında ilk kez özel sektör kullanıyor” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
bunuda gördük 2013-12-04 15:46:14

sözkonusu gemi herhangi bir sicilde gözükmemekle beraber geminin üzerinde ne gibi ekipmanlar bulunduğuna dair bilgilendirme yapılmaması ancak "biz bu işi yaparız, benim adım bilmemkim" denilmesi ile yürümüyor işler maalesef.

Misafir Avatar
Ceyhun ILGUY 2013-12-29 22:16:10

Biz bu işi yapariz demiyoruz; biz zaten bu işleri yillardir yapiyoruz. Biz bu işe bu gemi ile başlamadık. Size yardimci olabilecegimiz birsey varsa lutfen buyrun gelin, gemideki cihazlarimizi cihazlarin basinda size tanitmak isteriz.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Atilla DURDAĞ 2013-12-05 01:15:00

Son teknoloji ile donatılmış DENAR 2 bilimsel araştırma gemisinin özel sektör tarafından Türkiye'ye kazandırılmasi bence reklamıda hakediyor alkışıda!!! Emeği geçen herkese teşekkürler.

Beğenmedim! (9)
Avatar
murat tiryaki 2013-12-05 00:34:48

Öncelikle gemi adı DENMAR değil DENAR 2 dir.TUGS a 2257 numarası ile Bilimsel araştırma gemisi olarak kayıtlıdır.Gemideki çihazları soran arkadaş söylesem ne kadar bilceksiniz acaba ama merakınızı gidereyim Gemi DP1 sistemi ile donatılmış ICE class Mutli Beam , Topaz ve HiPAP ile donatılmıştır.Ayrıca ROV support olarak ülkemizde tektir.Şuan da DSİ nin Anamur-KKTC arasında yapılacak olan Kıbrısa su temin projesinde çalışmaktadır.Görmek isteyenler Taşucu Limanında görebilir.İlerleyen zamanda National Geographics in belgeselinde izleyebilirsiniz.


Saygılarımla

DENAR 2 - DPA

Avatar
huseyın ergec 2013-12-14 18:27:33

denar cokguzel reklamyapmış gemini yasını hıçbelirmemişler ..

Misafir Avatar
ahmet ünlü 2013-12-15 17:23:03

hüseyin bey,

gemimiz 1974 yapımıdır, imo numarasıyla ararsanız (7347067) her yerde görebilirsiniz, sakladığımız bir şey yok..

uygun bir zamanınızda gelip kendiniz görür ve karar verirsiniz, bir çayımızı esirgemeyiz.. DP gemi ihtiyacınız olmasına gerek yok..

saygılar

Beğenmedim! (5)
Avatar
reklam kokan hareketler 2013-12-05 14:06:32

Bahsettiğiniz ekipmanların ne olduğunu bilmiyorum ve ilgimi çekmiyor ancak dikkat çeken haberin sunuş şekliydi,tipografik hatalara bende hemfikirim.Bir Türk armatör yerine açıkça bir firma veya şahıs ismi belirtilmiş olsaydı da bu gizemlerden ve konuyla ilgilenenlerin merakları giderilmiş olabilseydi.Umarım anlatabilmişimdir, çalışmalarınızda başarılar dilerim, National Geographic kanalınıda meraklılar izlesin,ben muhteşem süleyman(!) izliyorum.

Misafir Avatar
ahmet ünlü 2013-12-14 14:24:54

"çamur at, izi kalsın" yaklaşımıyla bir yere varılamayacağının umarım farkındasınızdır. bir gün gemimize bekleriz, görür karar verirsiniz.

sayg ılarımla

Beğenmedim! (6)
Avatar
murat tiryaki 2013-12-09 14:17:34

Haberi tam okusaydınız armatör adını görürdünüz.

Avatar
huseyın ergec 2013-12-16 23:43:03

bılgı ıcın tesekkur ama yıne surda reklam yapmaya calışıyosun .ama sende haklısın okadar malıyet reklam yapıcan arovı turkıyede tek demışsın arovı ne acaba.bu konudada bılgı verırsenız sevınırım.

Misafir Avatar
ahmet ünlü 2013-12-18 00:03:27

Sn. Hüseyin Bey,

belli ki internet kullanan birisiniz.. google'da "ROV" diye bir arama yapma zahmetinde bulunsaydınız "arovi" diye tanımladığınız "şey"in ne olduğu hakkında bilgiye erişebilirdiniz, burada yer kısıtlı olduğundan detaylı bilgi veremiyoruz kusurumuza bakmayın... bu arada, elin "gavurları" da gemimizin peşinde koşturuyor ne kadar garip değil mi? burada yazdıklarım da reklam tabii ki!!

saygılar

Beğenmedim! (4)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176