M/V Hacının Ahmet gemisi mürettebatı zorda

Hacının Ahmet gemisi ile Ponta Delgada limanında bulunan 6 Türk vatandaşının zor durumda olduğu bildiriliyor.

banner106

M/V Hacının Ahmet gemisi mürettebatı zorda

Hacının Ahmet gemisi ile Ponta Delgada limanında bulunan 6 Türk vatandaşının zor durumda olduğu bildiriliyor.

02 Nisan 2013 Salı 01:26
3392 Okunma
M/V Hacının Ahmet gemisi mürettebatı zorda

Türk Bayraklı, İstanbul Limanına kayıtlı M/V Hacının Ahmet gemisi ile Portekiz'e ait Azor Adalarındaki  Ponta Delgada limanında bulunan 6 Türk vatandaşının zor durumda olduğu bildiriliyor.

SeaNews Turkey'de yer alan habere göre, makine arızası nedeniyle römorkör tarafından çekilerek 2 Aralık'ta Ponta Delgada limanına bağlanan gemi 4 aydır burada. 15 kişilik mürettebatından sadece 6'sı gemide kaldı.

Borçlarından dolayı Portekiz  mahkemelerinin tutuklama kararı aldığı gemiyi armatörü de terketmiş görünüyor. Elektrik, su ve kumanyanın buluynmadığı gemideki 6 Türk vatandaşı güç şartlarda yaşamını sürdürüyor. Mürettebatın alacaklarını kurtarabilmek için gemide kalmayı tercih etikleri bildiriliyor.

Konuyla ilgili SeaNews Turkey'in haberinde daha geniş bilgi bulabilirsiniz:

http://www.seanews.com.tr/article/TURSHIP/98558/hacinin-Ahmet-Turkish-Bulk-Carrier-Ponta-Delgada-Abandoned/

 

 

  • M/V Hacının Ahmet
  • IMO: 7500554
  • Çağrı İşareti: TCCO
  • MMSI: 271000114
  •  Bayrak: Türk
  • Sicil Limanı: İstanbul
  • İnşa Yılı: 1984
  • Tarih: 1984/03/11
  • Tersane: DENIZCILIK Bankası TAO-Camialtı , İstanbul, Türkiye.
  • Uzunluk: 108.70 metre
  • Kaimeler arasındaki uzunluk: 102,58 metre
  • En: 17.00 metre
  • Derinlik: 9.40 metre
  • Draft: 7.52 metre
  • Gross Tonaj: 4.446 ton
  • Net tonaj: 2.265 metre
  • Detveyt: 7,509 ton
  • Vinçler: 12,50 ton 4 vinç
  • Ana Makine Gücü: 6000 hp (4.413 kW)
  • Hizmet Hızı: 15.50
  • Yardımcı Güç Jeneratörleri: 1.800 kw
  • Yakıt Kapasitesi : 138,00 ton
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
celal topal 2013-04-02 13:58:16

gemide bulunan 5 turk persomeldir gemi ponta delgadonun 100 mil kadar duneyinde ana makina arızası yapmıs ğlup ramakor ile ponta delgadoya 2 aralık ta gelmıstir gemide bukunan ikinci cakcı lutfu uzun 19 kasımda gemiye katılmıs kasım sonu itibarı ile 285 usb alacagı var dı ucuncu cakcı murat haspulat 2322 turk lirası maasından az gokhan turkmen 19 kasımda katıldı 360 usd onur akan 1158 tl alacakları kasım sonu itibarı ile bu sekilde iken armator kendilerine kalan bakiyelerini zaman icersinde ogemeyi teklif etmis ve adı gecen prsonel ler red ederek sirkete faks ve kaptana yazı ile hicbirsekilde anlasma yapmayacaklarını ve gemiye tamir ekibi vs calısmalarına izin vermeyeceklerini belirterek armatore mukavelede olan islerini fesih etme hakkını kullandırmak zorunda bırakmıslar o tarıhden itibaren gemiyi zapt etmislerdir bu arkadasların hayatibahriyeleri 3 ay ile 1.5 sene arasındadırayrıca zamanında armator firma kendileribe ucak bileti vs teklif de etmistir denizcilik camiası ve kamuoyunun bildilerine saygılarımla

Misafir Avatar
gerek yok 2013-05-21 22:43:18

düşüncesiz insanlar dedigin insanların aileleri kaç aydır maaaş alamadılar haberin varmı orda yazan meblagalara cocuklar bile guler neden 4000 lira kadar parayı zaman içinde odemeyi teklif etmiş sor bakalım bi gemiye yeni katıldı dedgi adamlar 8 inci aylarını doldurmus adamlar gemide asıl düşüncesiz olanlar senin gibiler işte

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
ümit gezer 2013-05-20 00:25:00

celal bey merhabalar,
yukarıd aki personeldeki lütfü uzun dayım olmaktadır.Çok uzun süredir kendisinden haber alamadım merak etmeye başladık.Sizinle çok acil olarak görüşebilirmiyiz lütfen.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
er.erenay 2013-04-03 14:33:34

ama bence bu çok komik,altı üstü 4000tl için değermi yani,kocaa gemileriniz var neden gemi adamlarının maaşlarını yatırmıyorsunuz.onda n sora gemiciler çalışmıyo..

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
ali 2013-04-03 09:22:43

Beyana göre yaklaşık 4.000 tl personel borcu için bu art niyetli personelle pazarlık yaparsanız bu şekilde sıkıntının içine düşersiniz.çünkü armatör bu personelin gözünde 4.000 tl yi bile ödeyemeyen kişi durumuna düşmüştür.Bu duruma düşmemek için bunların o gün parasını ödeyip uçak biletlerini alıp gemiden çekecektiniz.Gerekir se gemi boş kalsaydı .simdi yaklaşık 4000 tl den dolayı armatör gemiyi kaybetme noktasına gelmiştir ve zararları kat kat artmıştır.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
Yaşar DERİN 2013-04-02 21:37:30

Güzel de kardaşım,niçin yeterli vasfı olmayanlarla çalışıyorsunuz..?Yan ıtınızdaki meblağların toplamı para değil,anladığım kadarıyla kazan kaldırıp çalışmamışlar ve tamirci kabul etmemişler,sizde iş akidlerini feshetmişsiniz...Doğ rusu bu,ancak gidip hesabını hukukumuz gereği kapatır,Yurt'a iade edersiniz,personeli yeniler biran önce işinize bakarsınız...Yazık değilmi,kaç aydır gemi yatıyor ve kendini birşey zanneden,düşüncesiz insanlara gemiyi bitirtiyorsunuz...Al lah sabır,kolaylık versin,hayırlı ve sağlıklı günler dileğimle.Uykpt/Yaşa r DERİN

Beğenmedim! (1)
Avatar
okuyucu@okuyucu.com 2013-04-02 17:58:52

BAZI PERSONELLER VARKI GEMININ BASINA KAZA BELA GELMESINDEN KENDILERINE SEBEP CIKARTIP SIVIL TOPLUM ORGUTLERINI ARKASINA ALIP GEMIYI HELAAK ETME DURUMUNA GETIRIRLER,

NE YAZIKKI DUŞENE BU DEVIRDE BI TEKMEDE SEN VURACAKSIN ZIHNIYETI BU DENIZCILIK CAMIAASINI BITIRECEKTIR,,,




Avatar
murat yenilmez 2013-04-02 19:35:43

gemi deniz nakliyatın K sınıfı gemilerinden..yazık, özelleştirme adı altında parça parça edildi koca şirket.kalan gemilerde orda burda tutuklanıyor...yazık , çok yazık...

Avatar
Müh.Kaptan Refik Akdoğan 2013-04-02 11:20:53

Görülüyor ki Hacının Ahmet gemisinin personelini böyle durumlarda koruyacak bir sivil toplum örgütü yok. Sendikalardan vaz geçtik. Çünkü var mı yok mu belli değil.Bir Kur'an aşığı olarak diyebilirim ki dindar sivil toplum kuruluşları böyle durumlartda işe müdahil olmalı ve gemi adamlaımızı kurtarmak için Kur'an'da Allah yolunda harcama buyruğu olanm İNFAK gereklerini yerine getirmelidirler Bakınız Bakara Suresi(2) 219. ayetin ikinci cümlesinde Yüce Allah İNFAK hakkında ne buyuruyor:"...Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki" İhtiyaçtan arta kalanı" Allah size ayetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz." Yine Bakara 215. ayetinde Allah yolunda kime harcanacakları açıklamasında "... yolda kalmışlar içindir." buyruğundan çok açık olarak anlaşılmaktadır ki dindar sivil toplum örgütleri bu denizcilerinm yardımına koşmalıdırlar. Aksi takdirde gene papazlar gemiyi ziyaret ederek; gemiadamlarımıza yardım ederek akılları çelme, inaçlarını zayıflatmaya teşebbüs edeceklerdir, her zaman olduğu gibi. Allah yardımcıları olsun. www.refikakldogan.co m

Avatar
tanıdık 2013-05-21 22:59:48

soylenen maaslar cok komik 15 kişiden 9 u tek kurus alamadan inmişitir gemiden cünkü yenidirler ve gerek duymamıslardır ama orada kalan 6 kişi sanıyormusunuz 280 dolar için beklesin aylarca kaldıki tamir ekibi yollanacagı soylenmiştir fakat personel burada kalmak istemediklerini eve gitmek istediklerini defalarca belirtmiştir ama meblaga 400 lira degil kat kat daha fazla oldugundan ve bin doları aşan ucak masrafları armatore zor gelmiştir orada o personeli cekse yerine yeni personel gonderecek ama kim kalır orda bunuda goze alamadıgı için o insanları orada oyalamıstır en son liman alacaklarından dolayı ve personel maaslarından dolayı gemiyi orada terk etmiştir bunu bütün yetkili makamlar bilmektedir o personelin oradan kurtulma cabaları aşikardır 400 lira parayı veremeyen bi armator nasıl olupta herbirine 1000 er dolarlık biletleri alsınki onlar biz inmek istiyoruz bu gemide calısmayız deyince bunu istifa kabul eden zihniyet al arkadas paranı adam mı yok neden diyemediçünkü işine gelmedi arkadaslar gemiyi yapacaz sigortadan para gelsin maasların ghepsi yatacak diye oyalanıp durdular sonrada kalkmıs aile sahibi insanların isimlerini kotuluyosun ben de o gemide olupta bu durumdan sonra hiç alacagım olmadıgı için cunku yeni katılmıstım oradan ayrıldım once bizi cekti onlara sırayla cekicez dedi cunku o adamlar maaşlarını istiyodu bizimse ucak bileti kafi idi ve indik ama hak var kul hakkı ve ben bu hakka girmek istemedigim için soylenecek o kadar sey varken durumu boyle ozetlemek istedim kaldıki o adamların elinde kaptan imzalı alacak skalaları var celal bey kalkmıs cocuk kandırdıgını zannediyo herkesin ilgisine teşekkurler umarım hak yerini bulacak o personel ordan haklarını alarak ayrılacak eger isim vermek gerekiyosa o geminin o duruma gelmesinin en büyük suclusuda geminin kaptanı hidayet bayar dır tam bir vasıfsızlık ve hayasızlıkla dayanmayacagı defalarca soylenmesine ragmen gemiyi kaldıramayacagı bir firtinanıon içine sokmustur şirket talimatı ile ve sonuc ortada kaldıki o havaya gemiyi şirket bilerek gondermiştir amacın ne olduhgunun yorumunu sizlere bırakıyorum

Avatar
uzk.yol.kptn.M.EMİN ALAKURT 2013-05-23 04:57:04

Öncelikle orada mahsur kalan arkadaslara tekrar gecmiş olsun dileklerimi sunarım... arkadaslar biz amerikaya giderken yakıt ihtiyacını karsılamak için porekize baglı ponta delgada adasına ugradık bize eşlik eden pilot burada türk gemiciler vardır kimse yardım etmiyor dedi bizde kendi şirketimizle irtibata gecip orada mahsur kalan arkadaslara kumanya su ıhtıyaclarıı karsıladık... bunlar söylenmez aslında ama kendini bilmez insanlar bazı seyleri bilsinler, gemi kaptanı uzk.yol.kptn hidayet bayar ile durumu görüştüğümüzde bize şirket tarafından burada mahsur bırakıldık ve basınızın caresine bakın alacak oldugunuz maaslar içinde oranın mahkemesine basvurun denildi bizde basvuruyu yaptık ama bu sekilde paranın alınamayacagı cok belli dedi fırsatını bulursam kaçarım diyerek konustu... öyleki bir insan 4000tl için orada okadar insanı magdur etmez ki zaten böyle bişeyin olmadıgını anladık hidayet bey dahil olmak üzere orada nereden bakılırsa 20 bin dolardan asagı alacakları yok insanların durumları gercekten orada kötü...Ki orada kaçmilyon dolarlık gemi 4000 tl için bırakılmaz yada 20 bin içinde bırakılmaz allah korkusu olan bir insan bu özellikle bir armatörse oraya 4000tl yazarak komik duruma düşürmez kendini çünkü olaylar farklıdır ....allah böyle firmalardan ve armatörlerden uzakta calısmayı nasip etsin ve işi dısardan görerek yalakalık yapan arkadaslarada diyorum ki yeni işe basladıgı dediği adamlar kaç aydır orada calısıyorlarmıs önce onu ogrenin ve ona göre yorum yapın ...

Avatar
kpt. kaan demir 2013-04-03 19:09:46

Madem o donemde gemi adamlarinin toplam alacagi 4000 tl idi. Armator iyi niyetli olarak birer ayliklarini verip fesih yoluna gitseydi personelin tamamini cekip yeni personel koysaydi. Personel basi kist usulu senin alacagin 100 senin alacagin 200 usd deyip daha sonra odeyecegiz deyip adam kovulmaz. Onlar oraya calismaya gittiler. Geminiz zaten maas odemek konusunda vukuatli oldugunu calisanlardan duymustuk.

Avatar
zafer emin 2013-09-11 10:54:57

mesele 4000 tl degil beyler gemi gineye yaptığı seferler sırasında ve daha sonra personele çok fazla borçlandı sadece bu gemi personeline borçu 100 bin dolara ulaşmıştır diğer gemilerini süylemiyorum bile bu arızda tuzu biberi oldu bundan sonra biraz zor herkesle mahkemelik oldu firma bende bunlardan biriyim.

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176