'Kılavuzluk Hizmetleri Emniyet Hizmetidir'

Bakan Yıldırım; kendisine 'Yönetmelik nerde kaldı' diyen Faruk Ürkmez'e; 'Planlarınızı denizciliğin ufku açısından pek sağlıklı bulmuyorum' dedi.

banner106

'Kılavuzluk Hizmetleri Emniyet Hizmetidir'

Bakan Yıldırım; kendisine 'Yönetmelik nerde kaldı' diyen Faruk Ürkmez'e; 'Planlarınızı denizciliğin ufku açısından pek sağlıklı bulmuyorum' dedi.

22 Haziran 2012 Cuma 15:01
2278 Okunma
'Kılavuzluk Hizmetleri Emniyet Hizmetidir'
Faruk Ürkmez: 'Yönetmeliği artık çıkarın. Bu sektör yönetmeliği bekliyor.' 

İMEAK DTO Meclis Toplantısında konuşma yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Marin Römorkör Yönetim Kurulu Başkanı olan Faruk Ürkmez'in 'Yönetmeliği (Kılavuz ve Römorkaj) artık çıkarın. Bu sektör yönetmeliği bekliyor.'  sözlerine karşılık olarak;  "Kılavuz ve römorkörlük hizmetleri yönetmeliği ile ilgili olarak çalışmaların başlatıldı. Bu sene sonunda yönetmeliğin yürürlüğe girebilir. Ancak bu planlarınızı denizciliğin ufku açıısndan pek sağlıklı bulmuyorum. Ama kılavuzluğun emniyetli hizmet veren bir altyapı şekline dönüşmesini sağlayacağız. Römorkör kapasitelerini de tekrar gözden geçireceğiz. Böylece piyasanın biraz canlanması söz konusu olabilecektir.” yanıtını verdi.

Gemi adamları yönetmelik taslağı...

Gemidamlarını çalışma ve yaşam şartlarını yükseltmeyi hedeflediklerini söyleyen Bakan Yıldırm MLC'nin ön gördüğü şekilde gemide çalışma ve yaşam standartlarının Türk bayraklı gemiler için de sağlanması yolunda Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile birlikte hareket ettiklerini söyledi.

Yakında yürürlüğe girecek olan yeni gemiadamları yönetmeliği taslağından da söz eden Yıldırım, konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: “Taslakta birtakım değişiklikler yapılmasını uygun bulduk. Önceki  taslakta denizcilik liseleri ve meslek yüksekokulları mevzuatlarının çalışabildiği tonajı 3000 Gros Ton'dan 500 Gros Ton'a düşürme kararını biraz ertelemeyi planlıyoruz. Bunun yerine bu okulların müfredat kalitelerini geliştirmek için yeni bir şans vemeyi hedefliyoruz.” dedi.

Bakan Yıldırım Limanlar yönetmeliğinin de değiştirileceği haberini verdi ve her limanın ayrı yönetmeliği olmayacağını söyledi.

“İçsulara önem veriyoruz”

İçsulara önem verdiklerini ifade eden Yıldırım, Deniz Ulaştırması ve İçsular Genel Müdürlüğünü yeniden  yapılandırdıklarını, Anadolu'da denizcilik merakının artması ile konuya yönelik mevzuat oluşturma çalışmalarının sürdüğünü belirtti.

Yıldrım yaptığı konuşmada; 2.7 Milyar  Liralık sektöre doğrudan destek verdiklerini, bunu da başka hiçbir sektörün almadığını vurguladı.

“Balık hali miting alanı için kaldırılmıyor”

Yıldırım katılımcılardan gelen bir soru üzerine konuşmasında balık hali konusuna da dikkat çekerek şu açıklamayı yaptı:

“Yenikapı Balık Hali, miting alanı için kaldırılmıyor. Marmaray'ın panelinde, araçların geçeceği Avrasya tünelimiz var. Bu bölgeye geliyor bu yüzden. Aslında oradan kalkması da doğru bir karar. Oraya sıkışıp kaldınız. Bir an önce yapılması için biz de gerekli gayreti göstereceğiz.”

Yıldırım Sektörden gelen marina talepleri ile ilgili olarak da; “İstanbul için zor işlerden biri... Gösterceğimiz yeri beğeneceğinizi zannetmiyorum, biz de merkezde bir yeri veremeyeceğimize göre birlikte araştıralım, yeni alternatifler üzerinde konuşalım.”dedi.

DTO Meclis Toplantısının detayları denizhaber.com'da yer almaya devam edecek. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kurdoğlu Muslihiddin Reis 2012-06-22 16:28:21

Muhammet Aydın ekonomi dersi verecek ne haddim nede kapasitem vardır. Ticari Kazanç ile Ticarileştirme arasında farkı bir bilenden öğreniniz ben yanlış aktarabilirim.

Elbette faaliyet gösteren her kuruluş ticari kar elde etmektedir. Sadece andığınız kuruluşlar değil. Yoksa bu kuruluşlarla ilgili özel bir takıntınız mı var. Bugün Türkiye'deki en büyük kılavuzluk ve römorkörcülük kuruluğu olan Kıyı Emniyet de on milyonlarca dolar kar elde ediyor. Rant mı diyeceğiz buna. Sadece andığınız kuruluşlar değil bir sürü kuruluş var. O yüzden anlıyan anladı Sayın Bakanın konuşmasını...

Avatar
Kurdoğlu Muslihiddin Reis 2012-06-22 15:48:24

Sayın Ürkmeze hak ettiği cevabı veren Sayın Bakanı tebrik ederim. Sayın Ürkmezin geçmişte bu hizmetleri ticarileştirmeye çalışan beyan ve girişimleri olmuştu. Sayın Bakan da kendisine en güzel cevapları verdi; 'Bu hizmetler emniyet hizmetleridir, bu uğraşmalarınız boşuna, bu hizmetleri ticarileştiremeyeceksiniz' demiş oldu. Tebrikler....

Avatar
Muhammet Aydın 2012-06-22 16:13:01



Sayın Kurtoğlu Muhsin Kaptan anlayamadım,

Med Marine ve Dekaş firmasının bunca senedir kazandığı

milyon dolarlar ticari bir para değilmidir.

Orada verilen hizmet ticari değilmidir.

Avatar
Denizci 2012-06-22 16:19:42

Eğer yönetmeliği bekleyen sektör ise, bunu sektörün temsilcisi olan Oda Başkanı söylemeliydi. Bir ticari kuruluşun kendi ticari çıkarları olabilecek bir konuda, 'çıkarın artık şu yöntmeliği'tarzında yaklaşımını ben şık bulmadım.. Sektör bekliyorsa Oda Başkanı söylemeliydi.

Avatar
Cengiz Demirci 2012-06-24 18:37:14

Meslek Liselerine verdiği destek sebebiyle sayın bakanımıza şükranlarımızı sunarız.Sektörden gelen, sektörü bilen bir bakana sahip olmamız Türk Denizciliği için bir bir fırsattır.

Bu konuda çalışan bütün STK'lar bir teşekkürü gönülden hak ediyor, özellikle Beykozlular camiası ve onların başkanı Sayın Ahmet Kaptan.

Meslek Liseliler ve MYO'lular olarak bir sonraki çalışmamız Kılavuz Kaptan olmamız önündeki "haksız" engellerin kaldırılması olmalıdır.Dünyanın hiç bir ülkesinde Kılavuz Kaptan olmak isteyenlerden "4 yıllık denizcilik üniversitesi tahsili" istenmiyor.Bu konuda IMO/Londra 'da yaptığımız çalışmalar IMO'nunda böyle bir talebi olmadığını ortaya koymuştur.Uluslararası mevzuat, Türk mevzuatı ve dünyadaki uygulamalar ile iyi bir dosya hazırlayıp bu konuyu da sayın bakanımızın da Meslek Liselerine olan desteği ile çözeceğimize inanıyoruz.

Allah Selamet Versin

Avatar
veysel daldaban 2012-06-24 19:41:50

Faruk Ürkmez,Demir tüccarlığından denizciliğe yatırım yapmış ve ilk dönemler kaliteli kaptanların itibar etmemesi sebebiyle kafayı DB CARGO'yu batırmaya ve kaptanları kendisine yalvar-ma noktasına getirmeye and etmiş bir işadamımızdır.(Ne yazık ki,bunu başardı da!...)Bir diğer yorumcunun da dediği gibi,kılavuzluk ve romorkörcülük konusunda(işlerliği bakımından) söz söyleme ve talepte bulunma hakkı olduğu tartışılmalıdır.Kabalık sayılmaması ricası ile kısaca, demek isterim ki;Haddini bilmek erdemdir.

Akademik kariyer yapmış ve yıllarını denizciliğe vermiş meslek adamlarının yani;gerçek denizcilerin konuya ciddi ve acil olarak sahip çıkmaları,ısrarla takipci olmaları gereklidir diye, düşünüyorum.

Bununla birlikte,sayın Faruk Ürkmez'e denizciliğe yatırım yaptığı için, teşekkür etmeyi de bir borç bilirim.Saygılarımla.

Avatar
doğrucu davut 2012-06-25 11:17:29

Burada anlamakta zorlandığım bir durum var. Aktörleri bir türlü yerli yerine koyamıyorum. Sn. Faruk Ürkmez diyor ki: ‘Yönetmeliği artık çıkarın. SEKTÖR bu yönetmeliği bekliyor’. Allah Allah! SEKTÖR? Hangi SEKTÖR Sayın Ürkmez? Kılavuzluk, Römorkörcülük Hizmetleri Sektörünü mü kast ediyorsunuz? Kılavuzluk, Römorkörcülük hizmetleri veren firmalar adına mı konuşuyorsunuz? DTO’da bu meslek grubunu mu temsil ediyorsunuz? Anlamak mümkün değil!



Bildiğim kadarıyla siz gemi işletmecisisiniz. Bir gemi işletmecisi olarak ve çok doğal olarak gemilerinizin limanlarda emniyette olmasını istersiniz. İşinin ehli kılavuz kaptanlar tarafından ve güçlü romorkörlerle limanlara girip çıkmasını istersiniz gemilerinizin. Gittikçe büyüyen gemilerinizin, gittikçe yoğunlaşan deniz trafiği içerisinde ve gittikçe daralan deniz alanlarında daha güçlü ve manevra kabiliyeti yüksek romorkörlere emanet edilmesini istersiniz herhalde. Ya da siz istemeseniz buna metelik vermeseniz de, kamu bunu talep eder her zaman. Devlet’in düzenleyici rolü buradadır işte. Her şey sürdürülebilir gelişme ve yaşama adına olmalıdır. Oysa siz ve adına konuştuklarınızın tek derdi: “Bize de pastadan pay verin. Hem de artık pay da yetmez bütün pastayı isteriz”.



Ancak, Sayın Bakan ve değerli ekibi, Bakanlığın görevinin sürdürülebilir emniyeti düzenlemek ve denetlemek olduğunun ve asla gelir paylaştırmak olamayacağının idrakinde olduğunu görmek mutluluk verici. Allah' tan güvenilir ellerdeyiz.

Avatar
veysel daldaban 2012-06-25 22:07:11

Sayın deniz yatırımcı ve işletmecisi Faruk Ürkmez'e cevap verecek ve vermesi zaruri olan pek çok ilgili ve dahi etkili olması gerektiğini bildiğim kuruluşlar,kişiler,akademisyenler neredeler?!. Gerçekten şaşkınım;bu dergiyi okuduklarını kuvvetle tahmin ettiğim,mesleğin söz söylemesi gerekenleri nerelerdesiniz?

Bu ciddi bir olgudur.Ülkenin ve mesleğin geleceğini;deniz güvenliğini çok etkileyecek bir olgudur.Bu olgu bana bir başka olguyu hatırlattı.O da şudur:Türkiyede işveren,sanayici,tüccar,en küçük kasabalar da bile, her ay veya belirlenmiş zaman aralığında toplanıp,hükümetler ve diğer etkin olabilecek kuruluşlar karşısında pozisyon alacak toplantılar yaparlar.Kanunları,yönetmelikleri kendi lehlerine nasıl düzenleyeceklerini konuşurlar,fikir birliği oluştururlar.Ama,emekci ve diğer esnaf-zenaatkar ve benzeri kesimde bu davranışı göremezsiniz.Ben sadece, ''Şaşkınım!'' dememek için, bu yorumu yazmak ihtiyacı hisettim.Saygılarımla.

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176