Kılavuz Kaptanlara YDS'den 70 Puan Alma Şartı Kalkıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Bakan Yardımcısı Selim Dursun toplantıya katılanlarla bir müjdeyi paylaştı.

banner217

Kılavuz Kaptanlara YDS'den 70 Puan Alma Şartı Kalkıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Bakan Yardımcısı Selim Dursun toplantıya katılanlarla bir müjdeyi paylaştı.

11 Ekim 2018 Perşembe 21:08
1899 Okunma
Kılavuz Kaptanlara YDS'den 70 Puan Alma Şartı Kalkıyor

İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Toplantısı bugün gerçekleşti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Bakan Yardımcısı Selim Dursun toplantıya katılanlarla bir müjdeyi paylaştı.

Selm Dursun toplantıda Türk gemi adamları ve kılavuz kaptanlarını yakından lilgilendiren gemi adamları ve kılavuz kaptanların YDS'den 70 puan alması zorunluluğuyla ilgil maddenin değişmesi ile ilgili bilgi verdi. Bu madde içn "kılavuz kaptanlarla" ilgli kısımda değşilik yapılmasını Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Caht Turhan'ın kabul ettğini ve gerekli düzenleme yapıldıktan sonra Cumhurbaşkanı'nın onayına sunulacağını söyledi.Buna göre mevcut kılavuz kaptanlardaın 2 yıl sonra aranacak YDS den 70 puan alma mecburiyeti ortadan kalkacak.

Bakan Yardımcısı Selim Dursun'un değişiklik yapılacağını söylemesinin ardından salondan alkış sesler yükseldi.

Son Güncelleme: 11.10.2018 21:32
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Şeyma Yıldırım 2018-10-12 20:23:44

zaten bu sınavın bu sektöre gelmesinin bakanlığın büyük gafı olarak görüyorum. YDS ile ilgili kısa bir araştırma yapılmış olsa eminim ki bu sınav teklifi dahi olamazdı. YDS akademik bir sınav olup günümüz birçok İngilizce hocalarının akademisyenlerin bile veremediği sektörümüzle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir sınavdır. Mesleki İngilizce
sınavı yapılmaktadır yani bakanlık kendi yaptığı sınava mı güvenmiyor da yds yapılıyor. Sektörümüzde yer alanlar dil bilsin ama mesleki dil bilsin yds gibi bir sınavdan geçmelerinin beklenmesi bence büyük hata derhal tüm gemiadamları için kaldırılmalı diye düşünüyorum. Kaldı ki uzak yol kaptanları lisans, yat ve sınırlı vardiya zabitleri ise genellikle lise mezunlarıdır baştan aşağı elle tutulur yanı yok!....

Avatar
Uzakyol Kaptani Muhterem Y. 2018-10-12 04:32:19

Uzakyol Kaptani olmak sorumluluk ister. Sonucta Turk bayraginin dunya deniz ve limanlarinda temsilcisidir. Suphesiz ki Kilavuz Kaptanlik, Uzakyol Kaptanligindan sonra basarilabilecek bir sorumluluk olup, ulkemiz kiyilarinda emniyetinin oneminin yani sira diger gemiler araciligi ile ulkeyi temsil etmekdir.

Yat kaptanligindan YDS sarti aranir iken Uzakyol Yeterliligine sahip kilavuz kaptanlardan aranmamasina ve ozellikle buna alkis tutulmasina hayretle uzuluyorum. Cok uzuldum. Inanin cok uzuldum. Biraz onur lutfen.

Not - Yeterliligim uzakyol kaptani ve yabanci sirkette calisiyorum. Arz ederim.

Misafir Avatar
okan kaya 2018-10-13 15:28:08 @Uzakyol Kaptani Muhterem Y.

muhterem kardeşim, herkes konuşur sen uzakyol kaptanı olmuşsun böyle konuşma. en değerli kılavuz kaptan en tecrübeli kılavuz kaptandır. devlet tum ulkedeki kılavuz kaptanların yuzde 80 nini bu yöntemle sistem dışı bırakıp yerine 30 lu yaşlarda çaylakları koyarak neyi geliştirecek. koyarsın kanunu verirsin 5 sene süre denizcilik okullarından yds 70 almayanı mezun etmezsin. bunun yolu bu

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
pilot çarmıhı 2018-10-12 18:15:19 @Uzakyol Kaptani Muhterem Y.

Sözlerinizde çok haklısınız, size harfiyen katılıyorum. YDS şartının, yani İngilizce bilme şartının kaldırılmasını hiç doğru bulmuyorum. Bu meslek kamu yararı için, emniyet gözetilerek yürütülen bir meslektir. Türk limanlarına yabancı personelli bir çok gemi geldiğini düşünürsek, emniyetli kılavuzluk için İngilizce bilme şartının çok önemli olduğunu anlarız. Bu yüzden YDS şartı olmalıdır. İngilizceyi çok iyi konuşan kılavuz adayları değerlendirilmeli ve teşkilatlarda görevlendirilmelidir.

Beğenmedim! (9)
Avatar
Mustafa 2018-10-12 19:42:11

dediğim gibi bu akademik bir sınav ve bu sınav bizler için ölçü olamaz

Avatar
TK 2018-10-15 09:09:56

Bir uzakyolda denizci olarak sunu belirtmeliyimki
Yds akademik için gerekli bir sınavdır. 5 yıldır meslekteyim böyke bir sınava gerek duymadım. 30 yıldır denizde çalısan kaptanlar var.

Zaten zorlu kosullar altında gemide çalışıyoruz. Bir de gelip bu sınaca girmek artık bezdiriyor. Bu kadar çok sınav yapılan bir meslek görnedim resmen. Denizde çalısmamıs insanları geçtim denizde çalısıp karada bulunan kaptanlarda artık denizdeki adamı düşünmüyor.
Yakında 2. Kaptan sayısında azalış olunca ancak o zaman kaldırılır.
Sayenizde mesleğimizden soğumaya başladık.

Avatar
Samet 2018-10-12 10:24:00

Yat kaptanlığı yds 50 puan şartı kalkmalı !!

Avatar
Mete 2018-10-12 15:34:18

Yat kaptanından YDS iste klavuz kaptandan isteme. Ayıptır yaa.. Klavuz kaptanın ana dili gibi İngilizce bilmesi lazım, süezden geçerken gelen Mısırlı klavuzların halini görüyoruz; rezalet. Utanmadan böyle bir eksikliği alkışlamakta ayrıca bir rezalet.

Avatar
Mesut yıldız 2018-10-12 19:09:27

Bilindiği üzere YDS akademik bir sınav, yanlızca kılavuz kaptanlardan değil, yat kptn, sınırlı vardiya zabiti, yani tümden kaldırılması gerekli bir sınav, keza bakanlık denizcilik İngilizcesi adı altında bir donan yapıyor

Avatar
Vurgun KARAYEL 2018-10-15 08:30:22

Öncelikle şunu bilin hiç kimse İngilizce puanı olmasın demiyor,. itiraz YDS puanı istenmesine,. YDS devletin memuruna dil tazminatı vermemek için düzenlemiş olduğu bir sınavdır. İki yıl öncesine kadar akademik personelden YDS puanı istenirken, sınavın amacının farklı olduğu görülerek akademik personel için YÖKDİL diye bir sınav yapılmaya başlandı. Çözüm akademik personele yapıldığı gibi gemiadamlarına mahsus, metinleri denizcilik mesleği ile alakalı bir sınavın yapılmasıdır. Onurlu arkadaşların bilgisine....

Misafir Avatar
Hüsamettin Canbilen 2018-10-20 20:42:08 @Vurgun KARAYEL

Sayın Uzakyol Kaptanı Muhterem Y. adlı okuyucuya cevabımdır.
Değerli meslekdaşım kılavuz kaptanları onursuzlukla suçlaman biraz ağır kaçtı.Türk limanlarında veya Türk Boğazlarında yeterli ingilizce bilmediği için işini yapamayan veya düzgün yapmıyor şeklinde bir şikayet ne yabancı gemi kaptanlarından nede armatörlerinden bugüne kadar benim bildiğim kadarıyla olmamıştır. Aksine, Dünyadaki 7 büyük P+I klüp şirketlerinin yaptırdığı istatistiklerde en az KAZA YAPAN VE TAZMİNAT ÖDEMESİNE MARUZ KALAN TÜRK KILAVUZ KAPTANLARIDIR. (ama YDS 70 puan sertifikası yok).
İş sadece ingilizceye kalsaydı ;ABD,KANADA,İNGİLTERE,AVUSTRALYA vs gibi anadili ingilizce olan devletler neden önümüze geçmedi? sadece Boğazlardan yılda 70-90 bin gemi geçiyor.Buna Türkiye limanları dahil değildir. Bu itibarla gemi adedi hiçte yabana atılı bir rakam değildir.

Beğenmedim! (3)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176