İTÜ DF Öğrencileri Çanakkale Törenlerinde

İTÜ Denizcilik Fakültesi öğrencileri, okul gemisi MTA-Sismik 1 ile Çanakkale Deniz Zaferi ve Şehitleri Anma Gününde Çanakkale'deydi.

banner106

İTÜ DF Öğrencileri Çanakkale Törenlerinde

İTÜ Denizcilik Fakültesi öğrencileri, okul gemisi MTA-Sismik 1 ile Çanakkale Deniz Zaferi ve Şehitleri Anma Gününde Çanakkale'deydi.

19 Mart 2013 Salı 17:21
2818 Okunma
İTÜ DF Öğrencileri Çanakkale Törenlerinde

İTÜDF EĞİTİM GEMİSİ ÇANAKKALE’DE

18 Mart Çanakkale Deniz Zaferinin 98. yıldönümünde, Şehitleri Anma Günü kapsamında, İTÜ Denizcilik Fakültesi Eğitim Gemisi MTA Sismik-1 ile gemi personeli, Öğretim Görevlisi Denizcilik Koordinatörü Ümit Ülgen, Öğretim Görevlisi Ali Kandemir ve öğrenciler ile beraber İTÜ Denizcilik Fakültesi rıhtımından avara oldu.
16 Mart’ta Çanakkale’ye gelmek üzere yola çıkan MTA Sismik-1 Gemisi olumsuz hava koşullarına rağmen, 17 Mart’ta Çanakkale’nin Kepez Limanına aborda oldu. Ziyaretimize gelen Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Öğrencileri ve Öğretim Görevlilerine; MTA Sismik-1 Gemisi gezdirildi. Daha sonra 18 Mart Üniversitesi Öğrencileri ve Öğretim Görevlileri ile beraber, Okulumuz Öğrencileri, Öğretim Görevlileri ve Gemi Personeli, rehber eşliğinde Şehitlik ziyaretine başladı.

Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi ve Arıburnu ziyaret edildi. Ardından 57. Alay Şehitliği’nde saygı duruşunda bulunarak çelenk bırakıldı. Devamında, M. Kemal Atatürk’ün cep saatine isabet eden kurşunun atıldığı yer olan 261 Rakımlı Tepe, Seddülbahir, Ertuğrul Koyu, Mehmetçik Abidesi, Kilitbahir Kalesi, Seyit Onbaşı Anıtı, Alçıtepe ve Aynalı Çarşı gezildi.

Akşam saatlerinde gemiye dönen gruba, Dekanımız Prof. Dr. Nil GÜLER’de eşlik ederek akşam yemeği yenildi.

Geceyi Kepez Limanında geçiren MTA SİSMİK -1 Gemisi personeli, öğrencileri, öğretim görevlileri, 18 Mart sabahı Çanakkale Şehitliğinin açıklarına gelerek Çanakkale Şehitleri için saygı duruşunda bulundu ve gemiden denize çelenk bıraktı.

Salı sabahı İTÜ Denizcilik Fakültesi rıhtımına yanaşan MTA Sismik-1 Gemisi ve personeli verilen görevini başarıyla tamamladı. Denizcilik Koordinatörü Ümit Ülgen, Gemi Kaptanı A. Faruk Karahan ve Baş Mühendis C. Seçkin Mengeçin, hem geminin hem gemi personelinin bu tür görevlere her zaman açık olduğunu, daha fazla öğrenci ve öğretim görevlileriyle beraber daha uzak limanlara gitmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Zor hava ve deniz koşullarında makine ve güverte seyir vardiyalarında aktif görev alma imkânı bulan öğrenciler, ayrıca dostlukların pekiştiği unutulmayacak hatıralara da imza atmış oldu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ydo Öğrencisi 2013-03-19 19:56:23

Emeği geçenlere ve destek verenlere okulum adına çok teşekkür ediyorum.Hangi öğrenci denizcilik üniforması içinde Çanakkale şehitlerinin önünde saygı duruşunda durmak istemez ki.Biz YDO olarak geri kalan öğrenciler de otobüs ile katıldık bu anma ziyaretine. Gönül isterdi ki eğitim gemimiz büyük olsa da bütün okul gidebilse idik...Disiplin zabiti kardeşime ve katılan tüm kardeşlerime teşekkür ederim.Tekrardan helal olsun hepinize.

Avatar
anı yılmaz 2013-03-19 22:55:34

bu tür bir organizasyon düzenlenmesinde ve katılımda bulunan, emeği geçen herkese teşekkür eder yıllar boyunca yapılan çanakkale şehitliği ziyareti gibi kalıcı bir hal alarak devam etmesini temenni ederim.

Avatar
YDO Öğrencisi 2013-03-21 20:46:20

Bir okulun adı İTÜ ya da YDO olmasıyla o okulun öğrencilerinin kalitesi nasıl değişebilir ki...Biz aldık bir bayrağı hedefe doğru yürüyoruz. Önemli olan abilik kardeşliğin devam etmesi. Bu yolda öğrenciler motivasyonunu YDO diyerek sağlıyorsa buna kimsenin karışma hakkı yoktur. Şu an İTÜ DF de okuyan tüm öğrenciler okuduğu üniversitenin kalitesini eminim senden daha iyi biliyordur alçak denizcilik mezunu.... Yav adında YÜKSEK var diye o okul yüksek, diğerleri alçak mı oluyor, ne kadar basit şeylerle uğraşıyorsunuz. Çocuklar güler şu alçak denizcilik lafına. Kendini bilgi yönünde geliştiren ve denizcilik geleneği konusunda geliştiren birisi bence iyi denizcidir. Her okuldan illaki iyi de çıkar kötü de. Biz en eskiyiz en köklüyüz, en oturmuş olanız. Bir geleneğimiz var hiçbir okulda olmayan gelebek, yapın bunu siz de hak kazanın övünmeye...

Avatar
armatör 2013-03-21 11:43:17

Biz ALÇAK denizcilik mezunuyız (karamürsel, yıldız, vs vs) onun için kendimiz bu tartışmaların dışında sayıyoruz, Allah'ımıza bin şükür.

Beyler İTÜ bu memleketi inşa etmiştir, düzinelerce başbakan, bakan, bürokrat, iş adamı yetiştirmiş, ve yetiştirmeye devam etmektedir.

İTÜ bu ülkenin ODTÜ ile beraber ''BİLİRKİŞİ'' ihtiyacını karşılayan yegane kurumdur aynı zamanda.

Bu YÜKSEK denizciler kendilerini ne sanıyor ?

YÜKSEK denicilerimizin yönlendirdiği Türk Denizciliği geçen uzun zaman zarfında nereden nereye gelmiş, belli, ona bakmak lazım.

Ayrımcılık yapmayınız

Alçak denizcilik mezunu

Avatar
Faruk Şensoy 2013-03-20 19:24:51

Evet güzelde YDO öğrencisi diye yazan arkadaş, sen İTÜ öğrencisi değil misin ? Önce okulunun adını doğru öğren. Olsa olsa senin epey büyük ağabeylerin bu lafı edebilir. O gemiyi İTÜ Denizcilik Fakültesi aldı. Hamit Naci gemisiyle karıştırdın galiba.Okuluna nankörlük etme.Diplomanda ne yazacak acaba ? O diplomayı alma, inkar et. Sana o zaman ben helal olsun diyeceğim.

Misafir Avatar
YDO Öğrencisi 2013-03-21 00:40:25

Efendiler
Bizler İTÜ DF öğrencisiyiz, bunu söylemekten gurur duyarım. Türkiye'nin en kaliteli okullarından bir tanesidir. Faruk şensoy isimli zatın yazdıkları Çanakkale Şehitliği ziyaretini yok saymanın ve isimlere takılmanın bir göstergesidir. Bizler güzel bir iş yapıyoruz, şehidimize borcumuzu ödemeye çalışıyoruz, bazıları nelere takılıp kalıyor.
Evet biz İtü DF adında bir üniversiteden mezun olacağız. Gurur duyarım. Diplomamı da vicdanım rahat olarak paşalar gibi de alırım. Bunu hakkettik çünkü...
Ancak biz SOYADI YDO olan bir okuldan mezun olacağız. Biz mezunlarımız gibi birliktelik içinde, geleneklerimiz içinde yaşamak istediğimiz için bu SOYADI başımızın üstünde taşırız. İsimler değişebilir ama soyad ruhu aynıdır. 129 yıllık tarihinde okulumuz çeşitli isimlerle anılmıştır elbet. Ancak buna genel bir isim olarak artık günümüzde YDO diyoruz. Bu bir ruhun adıdır.
Senin adın Faruk soyadın Şensoy, hangisinden vazgeçebilirsin... İsminle gurur duyup soyadını yok mu sayıyorsun. Bu da öyle bir şeydir.
Anlayacağın ,
Bizler abilerimizden devraldığımız bu DENİZCİLİK TÖRESİ bayrağını her zaman yaşatacağız ve Dünyanın en iyi Denizcilerinin bizim okulumuzdan çıktığını herkese göstereceğiz. Anladığım kadarıyla bu ruha hakim olmayanlardansın.
T üm camiada adı YDO olarak bilinen bir okul var ortada bunu yok sayamazsınız. haaaa eğer yeni mezunların YDO adını kullanarak pirim elde ettiği düşünülüyorsa bunun doğru olup olmadığını abilerimizin okula yaptığı ve yapmadığı yardımlara bakarak anlayabilirsiniz. Biz abilik ve kardeşliğin yaşatılmaya çalışıldığı bbir okulda okuyan geleceğin denizcileriyiz. Bırakın da YDO'yu mu, İTÜ DF'yi mi kullanacağımıza herkes kendi karar versin. YDO da İTÜ DF de bu okuldur...

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Gökhan DOĞRU 2013-03-20 22:20:58

Senin ile ne alaka, onu anlayamadım?! Ama yinede soruna belki anlarsın diye cevaplıyorum. "Okul olarak bu okul bir ruh taşıyor. O ruhta YDO ruhudur. Bu okulun öğrencileri bu ruha inanıyor, bu ruh onları bir arada tutan bir gemi misali. Ağabeylerimizden yadigar, kardeşlerimize armağan. İTÜ olayına gelince, biz İTÜ'yü tercih ettik. Puanımız ile satın aldık da dyebiliriz. Kaç bin kişiyi eledik ve buraya geldik. İTÜ bizi tercih etmedi. İTÜ bize bizden fazla bir şey vermedi. Ama biz abilerimizde de olduğu gibi, İTÜ'yü de sırtımıza alıp ilerilere götürende yine biz olacağız. Eğer bir nankörlük aranıyorsa, onu öğrencide değil İTÜ'de araman lazım sayın yürek yemiş bilgisiz zat." Herkes işine baksın lütfen, kayda değer işlerinizi ve görüşlerinizi görelim.

Beğenmedim! (1)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176