Denizcileri sevindiren gelişme

Tekne sahipleri, teknelerine zamanında vize işlemi yaptırmamaları nedeniyle ödemek zorunda kaldıkları para cezasından kurtuldu.

banner217

Denizcileri sevindiren gelişme

Tekne sahipleri, teknelerine zamanında vize işlemi yaptırmamaları nedeniyle ödemek zorunda kaldıkları para cezasından kurtuldu.

23 Ocak 2012 Pazartesi 13:37
3908 Okunma
Denizcileri sevindiren gelişme
Tekne sahipleri, teknelerine zamanında vize işlemi yaptırmamaları nedeniyle ödemek zorunda kaldıkları para cezasından kurtuldu. Ancak vize işlemi yaptırılmayan tekneler seferden men edilecek.

Bağlama Kütüğü Uygulama Yönetmeliği'nde ocak ayı başında uygulamaya konulan değişikliğe göre, ruhsatnamesi olmayan veya zamanında vize işlemi yapılmayan gemi, deniz ve iç su araçlarının sahiplerinden alınan, vize harç tutarının iki katı para cezası, artık alınmayacak. Ancak tekne sahipleri, teknelerinin vize işlemlerini yaptırmazsa, seferden men edilecek.

İstanbul ve Marmara, Ege, Akdeniz, Karadeniz Bölgeleri Deniz Ticaret Odası (İMEAK DTO) Yönetim Kurulu Üyesi ve Deniz Turizmi Temsilcisi Faruk Okuyucu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, değişikliğin denizcilik açısından büyük önem taşıdığını söyledi. 10 metre uzunluğundaki bir teknenin yıllık vize ücretinin yaklaşık 470 lira olduğunu anlatan Okuyucu, ceza uygulaması kalkmadan önce, vize işleminin bir gün bile gecikmesi durumunda, yaklaşık bin lira ceza ödendiğini kaydetti.

Bağlama Kütüğü Uygulama Yönetmeliği'ndeki ceza uygulamasının kalkmasının ardından teknelerin yalnızca yıllık vize ücretlerinin ödeneceğini belirten Okuyucu, bunun denizciler arasında sevinçle karşılandığını bildirdi.

2 yıllık sorun çözüldü

Bütün yatları ilgilendiren ve yaklaşık 2 yıldır şikayet ettikleri sorunun çözüldüğünü belirten Okuyucu, “Bilindiği gibi yatlar ruhsatname alıyor, bunun karşılığında yıllık belli bir harç ödüyordu. Ve her yıl bu ruhsatnamelere vize yaptırmak zorundaydılar. Vize gününü bir gün bile geçse ödeyeceğiniz harcın iki katı kadar ceza ödüyordunuz. Bu cezalar kaldırıldı. Bundan sonra vize gününü geçirirseniz bile bu astronomik cezayı ödemeyeceksiniz. Bu durum denizciliğimiz için olağanüstü güzel bir gelişme” dedi.

Ceza uygulamasının kalkmasıyla, denizcilerin önündeki büyük bir sorununda çözüldüğünü anlatan Okuyucu, şöyle konuştu:

“Bu konu 18 grostonun altındaki tüm özel yatları, 50 metre uzunluğunda lüks yatları, kayıkları ve ticari küçük teknelerin bir kısmını da ilgilendiriyordu. Buradaki cezalar haksız ve yüksekti. Türkiye'de başka bir örneği yoktu. Özel tekneciler mağdur olmuştu. Artık bu cezalar ödenmeyecek.”

Okuyucu, ceza uygulamasının kalkması yönünde karar alanlara, İMEAK DTO ve tekne sahipleri adına teşekkür etti. Değişikliğin tekne almak isteyenleri rahatlattığını ifade eden Okuyucu, “Bu uygulama teknecileri çekingenliğe sürüklüyordu. Çünkü insanız, unutabiliyoruz. Bir gün bile unutsanız, ceza ortaya çıkıyordu. Oysa arabanızın vizesini bir gün geciktirseniz, bu kadar büyük ceza ödemiyorsunuz. Şimdi adaletli bir karar oldu” diye konuştu.

Bu arada, Bağlama Kütüğü Uygulama Yönetmeliği'nde yapılan değişikliğin, liman başkanlıkları tarafından uygulandığı öğrenildi.
Anahtar Kelimeler:
TeknePara CezasıAf
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
kpt.şevket özdemir 2012-01-23 15:44:38

maalesef türkiyede denizcilik denince akla gelen marinalar ve yatlardır.yazının başlığına bakınca zannetimki zor durumda olan gemiler/armatörler hakkında bir iyileştirme yapılmış.gelgörki dağ fare doğurmuş.bu haber denizcileri ilgilendirmiyor.sektör yoğun bakımda.iyileştirme bu hastaya gerek.

Avatar
fahri delibalta 2012-01-24 04:22:03

evet maalesef:dünyada deniz taşımacılığının en avantajlı konumunda olan bir ülkesi olduğumuz halde ve okullarımızdan her yıl binlerce kaptan makinist mezun edip iş bulmak için kimbilir kaç gemi sahibi olan şirketlerin kapısının önünden hayalleri yıkılarak dönmüştür.ayrıca yeni çıkarılan yönetmelikte bu çocukların işi dahada vahim.bencede denizcilik deyince bende şefket kaptanın anladığını anladım zaten bir deniz insanının halinden başka bir deniz insanı anlar.maalesef denizcilik deyilince zenginlerin yatları kotraları anlaşılıyormuş.bu durum gerçekten düşündürüçü.fahri çarkçı

Avatar
gülhan batur 2012-01-24 05:44:19

Amatör, 10 m ahşap tekne sahibi bir kadınım. 5 yıl boyunca yıl 365gün yaz - kış teknemde eşim, çocuğum ve babamla yaşadım. Kadınca işlerden dolayı epey yorucu olmasına rağmen 100 lerce kişi tanıdım hepsiyle tekne komşuluğu yaptık. Balıkçılardan balık,karides ikram edildi ben onları sabaha karşı gece dönüşte sıcak çay ile karşıladım. güzel günler geçirdik.Taa ki 12 eylül 2010 da tekne kazası yapana kadar.

Şimdi yazlıkçı, kısa dönem olarak bu yaşam şeklime devam ediyorum.

Memur emekli ikramiyemiz ve banka kredileri ile borçlanarak aldığımız teknemizin kaydını c belgesi sorunu nedeniyle 2009 yılında gemlik liman başkanlığına kayıt yaptırdık ve ilk vize harcını ödedim. 2.nci yıl kaza nedeniyle uzaklaştığım ortam nedeniyle vizeyi unuttum daha doğrusu herkesi 31 aralık son gün şeklinde ödeniyor biliyordum. ve her yıl yüzde oranı artarak ödeneceğini biliyordum.

23 aralık 2011 tarihinde liman başkanlığını arayarak bu yılki vize harcımın ne kadar olduğunu sorduğumda ŞOK ŞOK ŞOK görevli hlanımefendi borcunuz şu ama siz vize tarihinizi kaçırmışsınız. vizeniz 430 Tl fakat 430 harç artı 900 küsür cezanız var dendi. Benim bunu ödemem mümkün değildi. Yedim bu cezayı 2012 sonuna kadar bi şekilde öderim diye üzüle üzüle para denklemeyi bekliyordum. Her tekne sahibine bu ülkede ve çevremizdekiler de, diğer tekne komşularımızda limanlarda ki yerli esnafta bizi kazıklayacak, sömürecek zenginler sanıyorlar. Hayır bir iki emekli maaşı ile çocuk okutup tekne de yaşamaya çalışıyoruz.

Sorumlu bir vatandaş olarak teknemizin kaydını yaptırabilmek için yıllarca uğraştık. Yabancı bandrol çekmek istemedik.

Bu yönetmelik inanın binlerce tekne sahibinin içinde en çok beni sevindirmiştir.

Bu ceza hiç adil değildi, hiçbir vergi, harç, banka bu denli ceza uygulamıyordu. Yönetmeliğin çıkmasında emeği geçen klüplere, federasyona, liman başkanlığı çalışanlarına, Denizcilik Müsteşarlığına, herkese ama herkese en içten teşekkürlerimi sunarım. İsterseniz bu yorumumu her türlü yerde kullanabilirsiniz.

gülhan batur gemlik liman başkanlığı TANOSU teknesi.

Avatar
kpt.şevket özdemir 2012-01-24 12:03:18

gülhan hanım biz başka yerlerdeyiz.sen başka yerdesin.



türkiyede bayraktan kaçış var.bunu zaman zaman buralardan yazıyorum.neden bizim bayrağımızın başka ülke gemi ve yatlarına çekilmesini teşvik etmiyoruz.ımo da bazı sıkıntıları olacak ama aşılmaz değillerdir.



sizin sorununuz bence ayağınızı yorganınıza göre uzatmamanızdan kaynaklanıyor.yaşam tarzınız sizin tercihinizdir.baktınız türk bayrakta vergi çok çek yabancı bağrağı.yabancı bayraklardan türkiyede konaklayanlarının transit yakıt kullanma hakkı varmı bilmiyorum ama olması gerek.onuda kullanabilirsin.daha ne olsun.



Avatar
Ali Türkmen 2012-01-24 12:48:10

Bu yönetmelikte Vize cezaları af edilmiş ANCAK yeni çıkacak

4922 Sayılı Denizde CAN ve MAL Emniyeti Hk. kanun taslağındaki Vİzesi geçmiş geçmiş ,Eksik veya Geçersiz Belgeye öngörülen ceza BELGE BAŞINA 5.000.- TL.



1 Belgen Eksik 1 Belgenin de vizesi geçmisse 2 x 5.000.- =10.000 TL Ceza, Yandı gülüm kenten helvası..



Taslak 4922 Sayılı Yeni Kanun Bu şekilde Ağır Cezalarla Çıkarsa, Denizden Kaçan Kurtulur Artık..

Avatar
amatör denizci 2012-01-24 22:53:19

USA bayraklı 30 yaşındaki tekneme (yatıma) en büyük arzum kendi bayrağımı çekmekti,çekebildim,ama yönetmenlikleri yapan değerli kanun koyucular ,hiçbir yerde olmıyan ceza oranını koyunca nasıl olsa kalkar diye düşündüm eh 2 senede kalktı.ama fırsat bulursam tekrar yabancı bandıraya geçeçeğim.

Yüzününü karaya dönmüş denizcilerin olduğu ülkemde kendi bayrağımı taşımak zor .

Avatar
gülhan batur 2012-01-25 07:28:01

Sayın Şevket Kaptan;

aynen bakıyorsunuz işte ayağınızı yorganınıza göre uzatın. Yani ne haddinize tekne sizin alın bir 124 kapının önüne diyorsunuz. Zenginlere hizmet etmek (profesyonelkaptansanız eğer) yormamış hiç sizi anlaşılan. Yok kendi teknenizin kaptanıysanız zaten^"aynı görüş işte benim param var dünyanın kaymağını ben yerim senin ne işi var Türkiye'nin denizindeeeee, keyf yapmak senin haddine miii)tam zengin bakışı işte:

Kendine hak gördüğünü başkasına çok görme ; Mevlana

Ben zengini severim Turgut Özal

Avatar
kpt.şevket özdemir 2012-01-25 12:10:14

gülhan hanıma.



denizcilik meşakkatli bir iştir.kazancıda gideride buna göredir.ister amatör yap ister profesyonel.ben profesyınel kaptanım.kendi işimide hatırı sayılır yaparım.hiçbir zaman sorunlarım biriksin nasıl olsa bir af kanunu çıkar demedim.deme şansım zaten yok.herhangi bir eksik durumunda liman çıkışı almam mümkün değil.türkiyede yönetmeliklerin ki ben akşam yatanın sabaha nasıl yeni bir yönetmelik çıkaracağını merak eder oldum,çok ama çok zorlamalarla dolu olduğu bir gerçektir.sonrada yerine getirilemeyen taahhütler artınca aman bizi kurtarın deniyor.tıpkı sizin gibi.ben hiç kimsenin ülkemiz zenginliklerinden faydalanmasın demedim.sanada yabancı bayrak çekersen çok daha ucuz transit yakit kullanabilirsin dedim.bunun özel şartları varmı bilmiyorum.onuda öğrenmek senin görevin.ben hatırlattım.ayrıca neden bayrağımızı bırak kendi taknelerimizde yabancı teknelere çekme kolaylıklarını sağlamıyoruz diyede öz eleştiri yapmıştım.