"Celebrity Solstice" İstanbul'a Geldi

317 metre boyuyla dünyanın en büyük 9. yolcu gemisi olan malta bandıralı Celebrity Solstice adlı yolcu gemisi İstanbula gelerek Salıpazarı rıhtımına demirledi.

banner106

"Celebrity Solstice" İstanbul'a Geldi

317 metre boyuyla dünyanın en büyük 9. yolcu gemisi olan malta bandıralı Celebrity Solstice adlı yolcu gemisi İstanbula gelerek Salıpazarı rıhtımına demirledi.

21 Ağustos 2009 Cuma 14:14
3254 Okunma

"Celebrity Solstice" İstanbul'a Geldi

317 metre boyuyla dünyanın en büyük 9. yolcu gemisi olan Malta bandıralı Celebrity Solstice adlı yolcu gemisi İstanbula gelerek Salıpazarı rıhtımına demirledi.

Bugün Öğle saatlerinde İstanbul'a gelen gemiyi TDİ Kıdemli Kılavuz Kaptanlarından Kaptan Cahit İstikbal yanaştırdı.

Rıhtımda mehter takımının gösteriyle karşıladığı gemi İstanbul'a ilk ziyaretini gerçekleştirdi.

TRT İstanbul Televizyonundan bir ekip, geminin yanaşması esnasında Gemi Kaptanı ile  ve Kılavuz Kaptan Cahit İstikbal ile röportaj gerçekleştirdi.

Celebrity Solstice, 2008 yılında denize indirildi. Geminin 2850 yolcu kapasitesi var. Ayrıca gemide 1500 de mürettebat görev yapıyor.

Anahtar Kelimeler:
Celebrity Solstice
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Harun GÖKCE 2009-08-24 09:53:38

Ben kuşadası lımanında stajyer öqrencıyımm ve kruvaziyer celebrity solstice'ı kusadası lımanına yanasırken qördümm ve ona ordino ve YEB hazırladımm:) Dha öncede istanbula seferi var..

Avatar
SELAMİ KAPTAN 2009-08-21 16:38:35

Bu gemi daha öncede gelmemişmiydi ?

Avatar
Sintine Pompasi 2009-08-22 06:23:30

Sevgili editorler,



Gemiler rihtimlara yanasirlar, veya bağlarlar. Demirlemek ise kıyıdan açıkta yapılır. Bir demirini atarak yanaşma bu tipte ve donanımda bir geminin tercih edeceği bir yanaşma olmayıp, zaten bu yazınızda da kastedilmemiştir.



Bilgilerinize,

Avatar
Mert Yazan 2009-08-22 23:33:32

Valla ilk bakışta antalyadaki herhangi bir beton 5 yıldızlı oteli alıp bir duba üzerine konmuş görüntüsü var.Bu şey ile 4500 kişi ile birlikte seyahat edip deniz yolculuğu yaptım denilebilirmi.



Gemi tasarım mühendisleri gerekli hesapları yapmışlardır mutlaka ama ağırlık merkezi çok yukarda oluşmuş gibi geldi.



Sonuç olarak görüntüsünüde kendinide 5000 kişi ile birlikte yolculuk yapmak konseptini hiç sevmedim.

Avatar
çağrı ünal 2009-08-23 09:59:20

bu gemi daha önce de türkiyeye geldi arkadaşlar. bu da 6. seferi hem de. gemi inşa mühendisi olmamın yanı sıra tura turizm diye bilinen incoming konusunda ileri gelen turizm acentasında uzun yıllardır çalıtığım için bizzat biliyorum. daha dün gönderdik kendisini salı pazarından.. haberde ilk seferi deniyor ama tamamen yanlış.. bu 6. seferi solstice'in.. 7. seferini de 11 eylülde yapacak ayrıca..

Avatar
Prof.Dr. S.Aydın ŞALCI 2009-08-23 20:45:44

Mert Yazan arkadaşımız soruyor, "bu bir gemi mi ?" diye. Çok haklı. Bende aynen katılıyorum. Son yıllarda maalesef bu tip yolcu gemileri moda oldu. 3000-4000 kişi ile birlikte bir seyehatın nasıl bir tadı var bilmiyorum. Adeta bir kasaba denizde geziyor. Gemi Dizaynı yönünden bu formlar tasvip edilecek durumda değil. Bu kadar havaleli üst yapıları dengeleyecek su-altı formunu doğrusu bende merak ediyorum. Baltık denizinde birkaç yıl önce bu tipte bir feribot bir anda devrilip batmıştı. Büyük Yolcu Gemisi dizaynı için güzel örnekler olarak; Queen Elizabeth II, France, Leonardo Da Vinci, Achille transatlantiklerini söyleyebiliriz. Bu gemiler bir tekne üzerine oturtulmuş otel binası gibi. Şüphe ediyorum acaba dizaynerleri gemi inşaat mühendisi mi, yoksa mimar mı ? Başlarına kötü bir olay, kaza v.s. gelmemesini diliyorum, yoksa korkunç felaketler yaşanabilir.

Saygılarımla...

Avatar
Murat Gencer 2010-02-21 12:19:47

Celebirty firmasına ait bu gemide çalışan tanıdığım bir Türk arkadaşım var.Gemi bir tasarım harikası.denf-ge unsurunu sağlayan ve gerekli durumlarda açılan alt sağ ve sol kanatlar mevcut.Korkulacak bişey yok.İnşallah bidahaki sene bende avrupada bir yerden dahil olup istanbula kadar geleceğim.Gemide bulunan arkadaşımın özel fiyatıyla tabi:)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176