Bulancak'a 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu

Giresun Üniversitesi Senatosu Bulancak ilçesine 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu Kurulmasına karar verdi...

banner106

Bulancak'a 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu

Giresun Üniversitesi Senatosu Bulancak ilçesine 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu Kurulmasına karar verdi...

21 Mart 2008 Cuma 09:11
2542 Okunma
Bulancak'a 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu

Bulancak'a 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu

Giresun'un  Bulancak ve Espiye ilçelerine kurulan  2 adet Yatılı  Anadolu Denizcilik Meslek Liselerinden  sonra Giresun Üniversitesi  Senatosu  Bulancak ilçesine 4 yıllık Denizcilik Yüksek Okulu Kurulmasına karar verdi..
 
Giresun Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Osman Metin ÖZTÜRK'ün  17 Mart 2008 günü Üniversitenin 2nci kuruluş yılı münasebetiyle yapılan törenler esnasında yapmış oldugu basın toplantısında vermiş oldugu bilgiye  göre Bulancak a Kurulacak  ve İçinde 4 Yıllık DENİZCİLİK YÜKSEK OKULUnun da   bulundugu  UYGULAMALI BİLİMLER YÜKSEK OKULU   YÖK tarafından  onaylandı..
 
Bu okul Karadenizde bir ilk olacağı,zira  diger Üniversitelerde  Su Ürünleri veya diger Fakülteler var ama Denizcilik Yüksek Okulu olmadığı ifade ediliyor.

Bildindiği gibi  Meslek Liselerinden Gelen ögrencilere  Yüksek Okullara  giriste ek  puan veriliyor. Böylelikle Denizcilik Meslek Lisesi Mezunları 4 yıllık Bulancak Denizcilik Yüksek Okulu na  daha avantajlı  puanla   girecekler.
 
Önümüzdeki  ögretim yılında  Bulancak Denizcilik Yüksek Okulu 'na ögrenci  alınacak.
 
Daha geniş bilgi Üniversite Rektörlügünden alınabilir. www.giresun.edu.tr

DenizHaber.Com

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2008-03-21 13:31:32

hayırlı olsun...zaten moda oldu her yere denizcilik yüksek okulu açmak...inşallah bu insanları yetiştirecek hocalarda bulursunuz..malesef denizcilik sektorunde yetişmiş hocalarımız pek yok...

Avatar
metin kellerbagi 2008-03-21 13:50:09

Dün okumuştum, aynı şekilde Mersin üniversitesinde de Denizcilik Fakültesi açacaklarmış ve şimdide Giresun. Piyasada çalışan denizci kardeşlerimizin biraz olsun maaşlarında iyileşme olunca neden yeni bir üniversiteler açılması gerekiyor? Bu üniversitelerin asıl amacı, mevcut olan istihdamın üzerinde denizci yetiştirip çalışanların daha az paraya çalışmasını sağlamaktadır. Burdan tüm denizci kardeşlerime sesleniyorum. ITF maaşı altında çalışmayın arkadaşlar. Tamam sizi belki almazlar o işe ama sizden sonra gelen belki biraz fazla maaşa çalışır. Dünyada ITF seviyesinde ki maaşa çalışmayan tek millet biziz. Unutmayın! Sizcede Bayrak olarak ITF'e taraf olma zamanımız gelmedi mi?

Avatar
Ali Yıldırım 2008-03-21 17:06:27

Okul, fakülte açılması çok güzel bir olay.

Tüm gençlerimiz Okusun yetişşin. Bazı arkadaşlar

okulların çok olmasından neden rahatsız oluyorlar anlamadım.

Okumuş, Yetişmiş bir denizcinin bu vatana ne zararı olur ki.

Yetişmiş adamnın herkese vatana millete ve Tüm insanlığa

faydası olur.

Allah Tüm denizcilere selamet versin..

Avatar
metin kellerbagi 2008-03-21 20:21:03

Eğer okuyan gençlere ihtisdam hazırlayabiliyorsanız bu konuda bende size katılıyorum. Ama piyasada, Türkiye'nin Denizcilik sektöründe gemilerde çalışabilecek olan personelden fazlası varken böyle bir okul açmanın çok da doğru bir yaklaşım olacağını düşünmüyorum. Okulu açmadan önce veya beraberinde bu ihtisdamı da hazırlamak, bu okullardan mezun olacak arkadaşlara verilecek en güzel hediye olmazmı? Koskoca 4 yıl bittikten sonra işsiz kalmak daha mı iyi yada?

Avatar
Mahmut AYDIN 2008-03-21 21:05:25

Giresun'da deniz eğitimi konusunda çok güzel gelişmeler oluyor.

Bulancak ve Espiye ilçelerimizde bulunan Anadolu Denizcilik Meslek Liselerimizde halen 300 yatılı ögrencimiz var hedefimiz 1000 ögrenci..



Deniz Eğitiminin Yatılı ve İngilizce ağırlıklı olması gereğinin bilincindeyiz.



Yeni Kurulan ve Lisans düzeyinde egitim verecek Bulancak Denizcilik Yüksek Okulu'yla birlikte Giresun tam bir deniz

egitimi veren, denizci yetiştiren şehir oluyor.



Başta sayın Valimiz,Rektörümüz,Milletvekillerimiz,kaymakamlarımız ve Ögretmenlerimiz olmak üzere destek veren Tüm Hemşerilerimize

tesekkürlerimi sunarım..

Giresun örneği denize kıyısı bulunan tüm illerimize örnek olmalıdır.

Avatar
sertopasha 2008-03-21 21:55:51

..açmasına da nerde bunun hocaları,alt yapısı? Denizcilik için eleman lazım ama boş eleman değil,yetişmiş kalifiye eleman lazım.Manavgatta da acılıyomus. Bu iş armatörlerin hükümetten isteği üzerine yapılıyor.Armatör neden bin dolar fazla versin ki denizciye(!), köle bol nasılsa

Avatar
mustafa baykuş 2008-03-21 22:22:38

okullar açılmalı elbette..yetişmiş insanların bu memlekete faydası dokunmalı...ancak anlaşılmayan yada anlaşılamayan konu şudur ki yetişmiş hocanız yokken iyi yetişmiş denizciyi nasıl yetiştireceksiniz...yapmayın, yazıktır...bu insanların hayalleriyle oynamayın....her ile bir üniversite acılıyor...belliki bazı yorum yazarı arkadaslar bu illerdeki universitelerin durumunu görmüyor...bu kadar insan yetişiyorda neden hala iş ilanlarında İTÜ, ODTÜ ve BOĞAZİÇİ mezunu olması şartı koyulabiliyor...sizcede bu üniversite eğitimine hakaret değil mi...diğer üniversitelere hakaret değilmi...yazık gerçekten yazık...her tarafa okul açın..açınki adam çoğalsın, denizcilikte piyasada ki diğer meslekler gibi üç kuruşa yapılan bir meslek olsun...hadi herkese hayırlı olsun...



Allah Selamet Versin

Avatar
Triton 2008-03-22 10:30:33

Evet ben bu oyunu daha oncede gördümsanırım, kimsenin okumasına karşı değilim ama bikısım kendini armatör sanan örümcekli zihniyet yok pahasına yetişmiş gencecik insanlarımızın kanını emmek istiyorlar. Bu kabul edilemez ucuz insan gücü olarak gözüken AZERİ personel dahi türk (demekten utanıyorum!) armatörüne ait gemilerde çalışmak istemiyor peki neden ?



Neden basit FAZLA ÇALIŞMA SAATİ, DÜŞÜK ÜCRET, hatta YETERSİZ KUMANYA en basitinden bir uydu anteni almayan,ya da elzem olan çamaşır kainasını bile fazlalık gören zihniyet bu değilmi.



Şimdi yapılmaya çalışılan şu 90lar da mantar gibi okullar açıldı bu okullardan mezun olan arkadşlar ben dahil bırakın iş bulmayı staj (bedava hamallık) için bile 8 AY bekledim okul bilircisi arkadaşım 4 AY iş bekledi ha iş yokmuydu?

HAYIR iş vardı 3.KAPTAN OLARAK 850 USD SİGORTASIZ ÇALIŞIRSAN vardı.



Şu gün itibari ile denizci maaşları ITF'in ön gördüğü seviye çivarında eğer bu okullara izin cıkarsa personel maaşlar eski seviyesine geri dönecektirki amaçlananda budur.



Dİğer bi konu Açılacak okullar MYO statüsündedir yani vereceği ehliyetin içerigi belli değildir.



Ayrıca bu okulda okuyanlar herhangi bir fakülte bitirmedikleri için okullarda akademik kariyer de yapamaz. Unutmayın bir sınfta 30 örenci varsa ancak 1 tane ögretmen vardır. (şansınız ancak 30 da 1 dir)

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176