“Bu Yönetmelik Denizcilik Liselerini Bitirir”

Beykoz Denizciler Derneği Başkanı Kaptan Ahmet Okur ve İdari Sekreter Sedat Kesim Kabotaj Bayramı kapsamında hazırladıkları programlarını denizhaber.com ile paylaştılar.

banner106

“Bu Yönetmelik Denizcilik Liselerini Bitirir”

Beykoz Denizciler Derneği Başkanı Kaptan Ahmet Okur ve İdari Sekreter Sedat Kesim Kabotaj Bayramı kapsamında hazırladıkları programlarını denizhaber.com ile paylaştılar.

15 Haziran 2012 Cuma 13:31
4360 Okunma
“Bu Yönetmelik Denizcilik Liselerini Bitirir”

Taslak Gemiadamları Yönetmeliğine eleştiri var

Ahmet Okur ve Sedat Kesim Denizhaber.com'a yapmış oldukları ziyarette; henüz taslak halinde bulunan, denizcilik lisesi mezunlarının artık denizcilik ehliyeti alamayacağı yönünde değişiklikler içeren yeni Gemiadamları Yönetmeliğinin  mevcut haliyle yürürlüğe girmesi  durumunda karşılaşılacak sorunlar ve bu sorunların giderilmesi için verdikleri mücadeleyi denizhaber.com'a anlattılar.

Beykoz Denizciler Derneği Başkanı Ahmet Okur yeni çıkan bir yönetmeliğin yasalaşması durumunda denizcilik liselerinin şimdiye kadar almış oldukları denizcilik ehliyetinin Danıştay kararı ile artık verilmeyeceğini ve bu durumun denizcilik lisesi mezunlarını zor durumda bırakacağını söyledi.

Kaptan Ahmet Okur; konu ile ilgili olarak Deniz Ulaştırması Genel Müdürü (Deniz ve İçsular Genel Müdürü) Özkan Poyraz'ı da ziyaret ettiklerini ve neden böyle yapıldığını sorduklarında; IMO'nun MANILA'da aldığı kararlar çerçevesinde yapılacak  bir uygulama olduğu ve okullarda eğitime atanan öğretmenlerin bu ehliyeti alacak öğrencilere eğitim verecek yeterlilikte olmadıklarından kaynaklandığı cevabını aldıklarını ifade etti.

“Bu yönetmelik denizcilik liselerini bitirir!”

Ayrıca öğrencilerin belli dönemlerde yapmış oldukları stajın yeterli olmadığını da belirten Okur, sorunu şu sözleri ile dile getirdi: “Bu yönetmeliğin denizcilik liselerini bitireceğini düşünüyoruz!” Eğer bu yeterlilik belgesi verilmez ise denizcilik lisesi mezunu gemici olarak çalışmak zorunda kalacak ve denizcilik liselerinin bir anlamı kalmayacaktır. Gemici olarak çalışmak için ise ilkokul mezunu olmak yeterli... Zaten meslek lisesi mezunları üniversiteye giriş şanslarını da yüzde 80 kaybediyorlar. O halde niçin denizcilik lisesinde okusunlar ki!”


“Milli Eğitim Bakanlığı'nı da ziyaret edeceğiz”

 Konu ile ilgili Ankara Milli Eğitim Bakanlığı'nı da ziyaret edeceklerini söyleyen Ahmet Okur; “Kaptanların öğretmen olması için pedagojik formasyon alması gerekiyor ise ya bu formasyonun alımı kolaylaştırılsın ya da “Denizcilik” gibi; okul eğitiminden ziyade tecrübe ile öğrenilen mesleklerde pedagojik formasyon alma zorunluluğu kaldırılsın.” dedi.

“Kaliteli Denizcilerimiz Olabilir...”

Okur, konunun bir başka boyutu olarak; taslak halindeki yönetmeliğin yasalaşması sonucunda kaliteli denizcilerin yetişebileceğini, ancak bu soruna bir çözüm getirilmesi gerektiğini vurguladı.

Beykoz'da Kabotaj Bayramı...

Dernek Başkanı Ahmet Okur ve İdari Sekreter Sedat Kesim, 1 Temmuz Kabotaj Bayramı kapsamında Beykoz'da ilk defa gerçekleştirilecek etkinlik hakkında şu bilgileri verdiler;

Beykoz Belediyesi'nin önünde 29 Haziran tarihinde kurulacak stand ile başlayacak etkinlik, 1 Temmuz Kabotaj Bayramı'nda yapılacak etkinlik ile devam edecek. Aynı gün saat 12:00 'de ise kortej ile tekne geçişi gerçekleştirilecek.

Bu etkinliğin Beykoz için bir ilk olacağını ancak ileriki yıllarda daha büyük organizasyonların yapılabilmesi için yeterli desteği alabileceklerine inandıklarını söyleyen Sedat Kesim; “Denizciliğin halka tanıtılması ve sevdirilmesi için ne yapabiliriz diye düşündük ve Kabotaj Bayramı'nda daha önce yapılmamış bir etkinlik gerçekleştirmeye karar verdik. Konu ile ilgili destek için Belediyeden Kaymakamlığa kadar pek çok yere başvurduk ancak aldığımız destek ile planladığımız il çapındaki organizasyon yerine, kendi gücümüzün yettiğince ilçe bazında bir etkinlik gerçekleştireceğiz” dedi.

“Beykoz'un Fabrikası “Denizcilik””

Beykoz'daki önemli geçim kaynağını oluşturan tüm büyük fabrikaların kapanması ile geçim kaynağının Denizcilik Sektörü olduğunu söyleyen Kaptan Ahmet Okur; “Beykoz'un bütün fabrikaları kapandı ve tek fabrikası denizcilik okulu... Halkın sahip çıkması gerekiyor” dedi.

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
EMRE ŞAHİN 2012-06-22 21:11:38

sayın refik hocam Allah Aşkına detain olan gemideki kadronun mezun olunan okullarla ne alakası var. 2 yıllık okul mezunuyum meslek hayatım boyunca hiç remark yemedim. eğer olduysa da geminin bağlanmasına sebep olabilecek veya zaman kaybettirecek bir eksikliğimiz kesinlikle olmadı. fakat konuyu buraya nasıl getirdiniz anlamadım. yani 4 yıllık okullardan mezun olan bir gemi kaptan olunca psc ler aaaa bak bunlar fakülteli abi hiç boşyere gemiye çıkmayalım falan mı diyorlar. ne alaka oldu şimdi bu. hocam anlamıyorumda yani şimdi çıkıp biz 2 yıllıklar 4 yıllıklarla yaşadığımız geyikleri 4 yıllıklarda 2 yıllık mezunlarla yaşadıkları geyikleri mi anlatmaya başlayalım. seydi ali reisler barbaroslar piri reisler de yoksa fakültelimiydi. :)

Avatar
semra doğan 2012-06-16 20:58:52

TAMAM GÜZEL SÖYLÜYURSUNUZ.AMA BU SÖYLEDİKLERİNİZ.YILLAR ÖNCE MESLLEK LİSELERİ KURULMADAN ÖNCE YAPILMALIYDI.BENİM OĞLUM ANADOLU DENİZCİLİK SON SINIFA GEÇTİ.BENİM ÜNİVERSİTE OKUTMA DURUMUM YOK.BİR AN ÖNCE OKULU BİTİRİP.KAÇINCI KAPTANLIKLA BAŞLIYORSA BAŞLASIN İSTİYORUM.VE BU YÜZDEN BU BÖLÜMÜ SEÇTİM.MADEM ÖYLE OLACAKTI ŞİMDİ BU OKULDAN MEZUN OLANLAR ÇIRAKMI OLACAK.YAZIK YANİ VERDİĞİMİZ EMEKLERE.BİR KANUN KONACAKSA DAHA ORTAOKUL BİTİREN YENİ LİSEYE GEÇENLERE MECBUR EDİP YASALAŞTIRILMALI.Kİ MİLLET ONA GÖRE ÇOCUĞUNUN GELECEĞİNİ YÖNLENDİRSİN.BEN DUL BİR İNSANIM.BİR AN ÖNCE ÇOCUKLARIM BÖLÜMLERİNİ BİTİRİP İŞE BAŞLAMALARINA İHTİYACIM VAR. LÜTFEN BUNLARIDA DÜŞÜNÜN.

Avatar
Çetin Pehlivan 2012-06-16 11:37:02

Evet plansızlık malesef herzaman karşımızda....Bir çok kanun, taslak,yönetmenlik evrensel hukuka ve mantığa değilde menfaat guruplarının etkileriyle çıkmakta.Okullarda öyle; seçim var yakında, aç bir okul,bakan gelecek ,aç bidaha,cumhurbaşkanı buradan geçecek ,bidaha ,bu bildim bileli böyle .Denizcilik alanında hocalarımız yokmu? çok var, ama gelirmi böyle 3+3.5 lara, gelmez tabi, eee kim anlatacak ,kim öğretecek ,taşeron öğretmen buluruz bir yerlerden..yada matematik hocası kıvırır bu işi...benim ehliyetimle 7500 grt.gemiyi ispanyaya kadar götürebiliyorum ama almanyaya gidemiyorum bumu evrensel mantık ..çözüm nedir tabiki evrensel hukuk ve uygulamalardır.Tabi bu işler birazda paraylan oluyor .yada parayı bulana kadar vaziyeti böyle idare edeceğiz.Başkanımıza çabalarından dolayı teşekkürler.

Avatar
Deniz Aykan 2012-06-16 11:43:23

Ahmet Kaptan'ı ve çalışmalarını imrenerek takip ediyoruz, eline sağlık.Bir yanda "Meslek Liseleri memleket meselesi" diyeceğiz, diğer yandan bazı yasal düzenlemeler ile haklarını ellerinden alıp, sektördeki katkılarını azaltmaya calışacağız.Bu nasıl bir çelişkidir...Mevcut taslak, başından sonuna yanlış ve hatalıdır, Türk denizciliğine hiç bir katkı sağlamayacaktır, kimlere katkı sağlayacağını, büyük Türk milletinin vicdanına bırakmak lazım.Bu taslak yürürlüğe girdiği anda herkes mahkemelere koşacaktır ve yürütmeyi durdurma kararları ile sektör "malesef" zor günler geçirecektir.Taslağa sebep ve dayanak olduğu söylenen uluslararası anlaşmalar ve taslak içindeki düzenlemelerin "hiç bir alakası yoktur", bir kaç kelime Ingilizce bilen herkes bu uluslararası anlaşmaları okuyup gerçekleri görebilir.

Zaman, bütün Türk denizcilerinin bir araya gelip, tek yumruk olup, dünya denizcilik sektörü içindeki payımızı arttırmak için mücadele etme zamanıdır.Tabiri caizse, "kasaba bakkalı zihniyeti ile küçük olsun benim olsun" devri bitmiştir.Bunu bütün Türk denizcilerinin çoktan anlamış olması lazımdır.

Selamet ile kalınız

Deniz Acar

Avatar
Ali Kalkancı 2012-06-16 13:52:30

Dernek yetkililerini çalışmaklarından dolayı tebrik eder ve kendilerinin tespitlerine bir katkıda bulunmak isterim, zira meslek liseleri mevcut haliyle bir kandırmadacadır..



ADML ler dahil Tüm meslek Liselerinde Coğrafya Matematik, Fizik,Kimya, gibi FEN dersleri sadece Lise 1nci sınıfta Okunuyor.. 2-3 ve 4ncü sınıfta sadece seçmeli derstir.

Okul Yönetimi isterse ve Dışardan Ücretli Öğretmen bulunursa

Okutulur. Dolayısıyla Meslek Lisesi Mezunu çocuklar BOŞ mezun olur.. Amaç bu gençleri el becerisi olan ÇIRAK yetiştirmektir.

Yüzde 70-80ni ÖSS sınavlarında barajı dahi geçemezler, ancak direk geçiş sistemiyle 2 Yıllık MYO ya giderler..



Matematik Fizik Kimya,Coğrafya vs Okumayan İngilizce bilmeyen ÖSSde barajı dahi geçemeyen bir Gence Mühendis ayarında diploma verilmesi bizce tam bir Komedidir..



Çözüm: Ya Meslek Lisesi KANDIRMACASINA bir SON verilmeli ve bu Okullar Kapatılmalı ,Ya da FEN,Matematik ve İngilizce dersleri Mecburi Olarak Okutulmalı ve Kaliteli TEKNİK eğitim verilmelidir.

Avatar
ali ünlü 2012-06-16 21:00:21

asıl soru şu hocam madem bu okullar yetersiz nasıl oluyorda bazı ileriyi görme becerisi olan egitim kurumları 60 hafta kurs 2 yıl denizcilik liseleri 1 yıl meslek yüksek okulları mezunlarına batumda egitim verim dominic ve gürcü ehliyeti veriyor sonradan dominicle müracat cevir türk yeterliliğine internet girip bakarsanız görürsünüz bunların kimler oldugunu ve bu kurum agustosta anlaşma yapıyor ekim gibi bu taslak hazırlanıyor ileriyi görmek yatırımcı ruhu bu olsa gerek şimdi bu mantıkla sizce bu liseler kapıtılırmı yoksa potansiyel müşterimi yapılır yıllık 3700 euro hadi versin herkez cvp. internet bir araştırın ve lütfen bu kurumları acıklayın kimdir bunlar ve kimlerle ilişkileri varda işlerine geldimi manila ranta geldimi sizdemi bir şekilde delmeni yolunu bulmak için care cok hadi kalın saglıcakla

Avatar
2012-06-16 21:38:07

Ülkemizdeki denizcilik eğitimi her geçen gün komedi oluyor. Sabah erken kalkan okul açıp en üst ehliyeti ben veririm diyor. Meslek liselerinde verilen eğitim ders müfredatı ve saatleri bazın da eğitim sınav yönergesine göre incelendiğinde göreceksiniz ki SINIRLI ehliyetleri bile karşılayamıyor. Buralar nasıl denetleniyor anlamak zor. BU okularda hatırlarsınız idareninin söylediğini Denizde güvenlik dersine Din bilgisi öğretmeni, seyir dersine Türkçe öğretmeni giriyor. İyileştirme yapılması demekte Su Ürünleri Mühendislerinin derse girmesi. Sapla saman hep karışıyor.

Avatar
Hasan Yılmaz 2012-06-17 09:59:06

Ahmet Kaptan eline, diline, emeğine sağlık, Allah bin kere razı olsun senden.Bakanlık yetkilileri bir yıl önce gelip okulu, donanımını ve öğretmenlerini ilgili mevzuata göre denetime tabi tutuyor ve uygun buluyor.Bir yıl sonra, hiç bir denetim yapılmadan, hiç bir şikayet veya olumsuz olay olmadan, bir başka bakanlık bu okul gerekli şartları yerine getiremiyor diyebiliyor ve mezunların ehliyetlerini tenzil-i rütbe etmeye çalışıyor.Sebep nedir ? Sebep belli, sektördeki istihdam pastasının paylaşımından memnun olmayanların, aynı düşüncedeki bürokratlarca desteklenerek haksız bir rekabet ortamı oluşturma düşüncesidir.Din bilgisi öğretmenleri meslek derslerine giriyor vesaire hepsi şehir efsanesidir.Okullarda canla başla çalışan alın teri döken öğretmenlerin hakkını kimse yemeye çalışmasın,insanların emeklerini hakir göremezsiniz.Bu taslak adeta bir saatli bombadır, bu hali ile çıktığı gün onlarca dava iptal davası açılacaktır sizi temin ederim

Allahın selameti üstünüze olsun

Hasan

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176