Bu dökme yük gemilerine ne oluyor?

Zonguldak'taki termik santrale kömür getiren dökme yük gemileri sık sık kaza yapar oldu. Dün öğlen de dev dökme yük gemisi Hebei Universe karaya oturdu.

banner217

Bu dökme yük gemilerine ne oluyor?

Zonguldak'taki termik santrale kömür getiren dökme yük gemileri sık sık kaza yapar oldu. Dün öğlen de dev dökme yük gemisi Hebei Universe karaya oturdu.

13 Mart 2012 Salı 20:53
2883 Okunma
Bu dökme yük gemilerine ne oluyor?

Zonguldak'taki termik santrale kömür getiren dökme yük gemileri sık sık kaza yapar oldu. Dün öğlen de dev dökme yük gemisi Hebei Universe karaya oturdu.

Hebei Universe adlı Hong Kong bayraklı 296 metre uzunluğunda, 46 metre genişliğindeki dev dökme yük gemisi; saat 12:45 sularında Eren liman girişine 1 mil kala bölgedeki sığlıkta karaya oturdu.

Geminin neden karaya oturduğu henüz belirlenemedi.

Gemi, çatalağzı bölgesinde yer alan Eren Holding e ait termik santralin limanına Kolombiya'dan kömür getiriyordu.

Ulaştırma Bakanlığı AAKKM Merkezinden yapılan açıklamada; kaza anında geminin kılavuz kaptan değil kaptan kumandasında olduğu bildirildi. Geminin limana 1 mil kala karaya oturmasına rağmen AAKKM verilerine göre kılavuz kaptanın gemide neden olmadığı anlaşılamadı.

17 Eylül 2011 tarihinde yine aynı bölgede, Eren Holding grubuna ait Zonguldak Çatalağzı Kömür Santrali'ne ait Eren Limanı'na 158 bin ton kömür getiren ISLE OF MAN bayraklı GLORIUS isimli dev dökme yük gemisi, rıhtıma yanaşma manevrası esnasında rıhtıma bindirmişti. Yunanlı Enterprises Shipping'e ait geminin yaptığı kaza sonucunda geminin baş bodoslamasında ve rıhtımda hasar meydana gelmişti. Ölü veya yaralının olmadığı kazada herhangi bir deniz kirliliği oluşmamıştı.

Aynı bölgede tekrar bir büyük dökme yük gemisinin kaza yapması bölgedeki deniz emniyetiyle ilgili kaygıları artırdı.

Ulaştırma Bakanlığı AKKM Merkezince kaza ile ilgili yapılan açıklama şöyle:

Kaza Tarihi 13.03.2012BölgeISTANBULYaralı 
Kaza Saati 12.45Kaza YeriZonguldak çatalagzi mevkiiHasta 
Kaza Tipi Oturma/ stranding/ groundingKoordinatlarıEnlem:41°31'  Kuzey Boylam: 31°53'  DoguKayıp 
Kaza Nedeni BilinmiyorÇevre KirliliğiYOKÖlü 
Operasyona katılan birim DIGER  Kurtarılan 

Geminin Adı HEBEI UNIVERSEGRT94710
IMO Numarası 9420590Tam Boy 296m
BayrağıHONG KONGGeminin Yaşı  
TipiKURUYÜK GEMISIYük Durumu DOLU
İmal Yılı  Yük Tipi Kömür
Mürettebat22Pilot Gemide HAYIR

Düşünceler (Sonuç) :
13‎.‎03‎.‎2012 ‎günü saat ‎12‎:‎45 ‎sularinda Zonguldak Çatalagzi mevkiinde bulunan EREN Limanina ‎163‎.‎087 ‎m‎/‎t kömür yükü ‎ile gelen Hong Kong bayrakli M‎/‎V HEBEI UNIVERSE isimli yük gemisi Eren Liman agzina ‎1 ‎deniz mili civarinda karaya ‎oturmus olup‎, ‎oturma sirasinda kaptanin sevk ve idaresinde seyir yaptigi pilot ve liman isletici kurulus tarafindan ‎belirtilmistir‎.‎Olayda ilk belirlemelere göre can kaybi ve yaralanma yoktur‎.‎Zonguldak Liman Baskanligi tarafindan idari tahkikat baslatilmistir.

Anahtar Kelimeler:
ZonguldakHebei Universe
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
oktay denizmen 2012-03-17 13:42:31

Degerli Zonguldakli hemsehrilerim,

liman yapmak kolay bir is degil. ne yazikki son yillarda özellikle karadeniz kiyi seridinde birbiri ardina özel lmanlar insa edildi. Devlet eliyle kisi zengin etmenin yeni bir yolu!!!Oysa Limanlarin özellikle son derece titiz bir arastirmayla güvenli kiyiya yapilmasi sart. Catalagzi bölgesini bilirim, denize kiyisi son derece elverissiz bir yerdir. Icinde yasadigim Almanyada degil yeni liman yapmak, calisan limanlarin genisletilmesinde bile son derece titiz arastirmalar yapildiktan sonra insaat basliyor. Örnek Wilhemshafen Container Limani!!!TÜrkiyedeDenizcilik Müstesarligina sanirim büyük sorumluluk düsüyor. Es, dost kayirma degil cevre ve insan güvenligi ön plana cikarilmalidir!!!

Avatar
Deniz Erenler 2012-03-13 23:04:18

Selamlar,



HEBEI UNIVERSE ve STAR POLARIS . . oturan cape”ler . .

GLORIUS eski haber (eylul 2011), ustelik otırma degil, rihtima carpma ama

Hepsi EREN LIMANI”nin muhtemelen SAFE PORT olmadigina delalet . .



Bunlar CAPESIZE denilen 180.000 tonluk kuruyuk dokmeciler vede tam yukte 18 metre (18.22/18.30mtr) civarinda bir (TUZLU/YAZ) su kesimleri var . . Karadeniz nerdeyse tatli su . . bunlara

Alicilar, Erenport ve yaklasimlarinda ne kadar draft garanti ediyorlar bilemiyoruz ama

Buyuk bir sikinti oldugu cok acik ve bu sekilde devam edemezler.



Asagidaki haber, 14 Subat 2012”de oturan STAR POLARIS gemisinin olaydan dolayi

Siyirmis Yunan armatorunden (bunlar bu soylediklerinde samimi iseler, muhtemelen donup

Alicilari mahkemeye verecekler demektir, bu vermese siradakiler verecek...)





Star Bulk Discloses Damage To Star Polaris, ship moved to Mangalia Daewoo yard

Star Bulk Carriers Corp. (SBLK) said one of its ships suffered hull damage entering a Turkish port, forcing the company to declare the vessel off-hire to potential charterers for at least a month. The company said its Star Polaris vessel suffered bottom damage entering port at Eregli, Turkey. The shipping company, which transports iron ore, coal and grain, said it is investigating the incident and hinted it could blame the port for unsafe conditions. The ship's damage is the latest setback for Star Bulk, which returned to the red in its latest two quarters after a straight year of profits. The company had benefited from cost-cutting and modest revenue growth before posting losses caused by renewed macroeconomic headwinds that swept the shipping sector last year. The company said Friday it has moved the Star Polaris to Daewoo Mangalia shipyard in Romania for permanent repairs, which Star Bulk expects to finish in about 30 days





Capesize ran aground

The "Star Polaris" ran aground on Feb 14, 2012, en route from Rotterdam to Eregli, in the Black Sea, odin.tc reports. Last AIS signal was dated Feb 8, when the vessel was in the Black Sea on the way from Istanbul Strait to Eregli. Presumably the "Star Polaris" ran aground while being in Eregli



29/2/2012 scrapping report: STAR YPSILON/91 151000dwt ALANG (16 gemilik bu yunan capesize filosunun en eski gemisi idi hurdaya giden, en yeni gemisi ise bu karaya oturan..)



++



Beaufort”u mezarindan kaldirip buralari da bir Survey ettiremiyecegimize gore artik acilen SHODB”mi ilgilenir, kim ilgilenir bilemiyoruz ama birileri bu limanin yaklasimlari acilen

Tekrar bir Survey etse iyi olacak gibi ??







Saygilar





Avatar
murat birecik 2012-03-14 09:02:07

sn. erenler,



verdiğiniz düzeltici ve öz bilgi için teşekkür ederim.



belli ki, armatör liman işletmecisinden (ve belki de

müteselsil denizcilik müsteşarlığından) imdentifikasyon talep edecek!



saygılarımla

murat birecik

Avatar
nilufer tmbk 2012-03-14 10:36:17

konu bolgede liman insası evvelinde 20 senem gecti. kuvvetli havada kayalar dahil yer degistirir! Deniz derinligi sabit olsa da hava ve dalgalarin etkisiyle yıkılan falezler ve kaya yıgıntıları deniz yatagında yerinden oynar. Her sene yaz ayında bunu hayretle farkederdik daldıgımızda. Belki sebeplerden biri budur.

Avatar
Ural Cağırıcı 2012-03-15 02:17:50

Sn. Erenler,

Yorumlarınız için teşekkürler.

Kazalarda adı geçen limanlardan Ereğli limanı ile Erenler limanı birbiri ile tamamıyla farklı iki liman. İsim benzerliği ve Zonguldak il sınırları içinde olmaları haricinde, gerek coğrafi, idari (pilotaj vb.) gerekse alıcılar birbirlerinden farklı...

Selamlar

Avatar
İsim Önemli Değil 2012-03-15 12:59:41

Deniciliğin içinde sadece tesadüfen olup bu konuda hiçbir yeterliliği ve profesyonel fikri olamayan kamu ve tüzel kişilerin uygulamaktan sakınmadığı gerek politik baskıları gerekse limitsizce para kazanma hırsı can,mal ve çevre güvenliği açısından önemli sıkıntılara sebep olduğu ülkemiz genelinde açıkca görülmekte ve bu durum gayet olağan karşılanmaktadır. Ülkemizde mevki ve para kazanmak için her türlü üç kağıtçılığın,hak yemenin,vicdansızlığın meziyet görülüp onurlandırıldığı bir ortamda ilgili kazaların değerlendirilmesi doğru olacaktır (Örneğin bir Rotterdam limanını beş yıldızlı bir yolcu gemisinin güvertesinden izliyormuş gibi kendimizi konumlandırmak yersiz olur.) Bu çerçevede Eren limanı ile ilgili NORMAL olan şeyler şunlardır;

1-Eren limanı yaklaşık 1,5 yıldır faaliyete olmasına rağmen bu limanın halen yaklaşma haritasının bulunmaması?

NORMAL!

2-Limanın etrafında ve içinde belirlenmemiş topuklar olmasına rağmen buralara şamandıra konmaması?

NORMAL!

3-500 metre çapında çin malı karton kutu gibi bir limana 300 metrelik bir gemiyle deniz dibinde sürtüne sürtüne 5 knot süratle girmek zorunluluğunda olup, limandan içeri girdikten sonra yarım gemi boyu geçmeden durdurmak?

NORMAL!

4-Akıntıları hakında hiçbir bilgi bulunmayan yeni yapılmış meraksız bir limanda tahmini 2,5-3 knot gibi medireğe yapıştıran ciddi bir akıntıyı ve süpriz değişimlerini çarpa çurpa deneyimlemek?

NORMAL!

5-Yangın söndürmek için üretilmiş ve haydarpaşada emeklilik hayatı süren söndüren romörkörlerini bu mantıksız şartlarda liman romörkörü olarak kullandırmak?

NORMAL!

6-Kafasına göre şartlar ve ebatlarda liman yaptırıp trilyon harcayan ve burayada 180bin tonluk her türlü deniz şartında 24 saat kesintisiz bir hizmetle girer ve hatta bu kadar romörkörede gerek yok diyen insancıklar?

NORMAL!

7-6 ay içinde iki gemi kazası ne demek oluyor diye yaygara çıkarırken 6 ay önceki kazadan sonra önlem olarak en ufak birşey yapılmaması?

NORMAL!

8-Limanı evinin camından izlediği kadar bilmesine rağmen, denizi de sadece şamyelle yüzecek kadar bilene müdürler müdürü görev verip imtiyazlarla donatmak ve çalışanlarını bile bile ölüme göndermeye kadar ileri gidebilecek karar mercii yapmak? Bu konuda profesyonel hiçbir fikri yokken bakkallar tarafından bir at gözlüğüyle bilgilendirilen bir ..... Barbaros Hayrettin edasıyla telefonlar açıp gemi yanaştırtması ya da kaptan-ı derya bir ...... nin gemi yanaştırması, bakkal kafalı acenteler cirit atarken işini yapmak isteyenlere durmadan iftiralar atması, gazetelerle tehditler savurması, bir gemi katanın çok daha iyi gemi yanaştırabilme(patinaj çektirerek) yüceliğine sahip olması?

NORMAL!



E ben miyim anormal??? Peki en başta dikkat etmeniz hususunda yazdığım cümleyi bitireyim. Limanını satmak için kanunsuzluk da dahil her şeyi göze alan ancak satmayı beceremeyip buna da üzülerek demeçler veren bir devlet kurumunun yarım saat ötesine pek de bol paralı ve yardımsever arkadaşları bol olan bir ağanın kafasına göre liman inşa ettiğini düşünün. Ya peki o gemilerin pilotaj ve romörkajından gelecek gıcır gıcır paracıkları devlete kaptırmak zorunda olduğu için ağamızın uykusunun kaçmasına kimin yürekleri yanmaz? E o zaman ne yapmalı, bu limanda gizemli kazalar oluyor deyip manşetler atıp onlarında bir iken iki limanı olması için bir kazanırken iki kazanması için ekmeğine yağlar ballar sürmeli. Devletin maı deniz, değil mi? Denizi de kuruttunuz ama!(Düşünsene!Her bir limanını satmışsın, sıcacık paracıklar avucunu kızartmış ama elinde artık birşey kalmadığı içindağları satmak zorundayken gözünün önündeki limanını satamıyorsun...vah!vah!vah!tabiiki çıldırmamak olanaksız) Mesela kılavuz kaptan neden gemide olduğunu anlayamamışsınız? sorsaydınız öğrenirdiniz, merakınız sadece buraya yazmakla mı bitiyor? Gemi kaptanı tam yol sahile bodoslama dalacak, bir de içine kılavuz kaptan niye yok diye soracaksın? Unuttuysanız hatırlatalım;kaba tabirle kılavuz kaptan gemiyi can,mal ve çevre güvenliğini gözeterek geminin emniyetli yanaşıp kalkması için kaptana tavsiyede bulunmakla sorumludur. (Kılavuz kaptan isrk maymunu veya gözü kapalı akrobatlık yapan da değildir) Altında capesize olan bir gemi kaptanı oralarda hiç işi yokken haritası bile olmayan bir yerde pilot saatinden yarım saat önceden tam yol verip sahile dokuz oturak oturturken ÇOK NORMAL, bir de günah keçisi diye işkence gibi aklınıza bile getiremeyeceğiniz her türlü çirkin baskılara maruz kalan kılavuz kaptanın orada olmaması ANORMAL! Ben söyleyeyim neden? .......... Ve milyonlarca vahdettinin torunu seyirci önünde bu tiyatronun final sahnesi kapatılamadıkça kahroluyoruz. Bu tiyatro bitmeden seyirciler salondan çıkıpta biletimizin parasını geri istiyoruz diye ortalığı karıştırırsa ne kadar üzücü olur, değil mi? O da sorun değil, biletlerin parasını kapıp yurtdışına kaçarız aynı Vahdettin gibi...

Avatar
deniz sever 2012-03-16 11:08:25

Genelde bu tonajda gemiler derin draftı sebebiyle limandan oldukça açığa demirlerler. Gemiyi yanaştıracak olan pilot genelde deniz şartları mı dersiniz yada üşengeçlik mi gemiyi vhf ile çağırarak demirini alıp ağir yolla mendireğe doğru ilerlemesini söyler ve akıntı /deniz şartları sebebiyle kaptanın pilota güveni nedeniyle karaya oturur.Tahminimde bu kazanın senaryosuda böyledir. Bu tonajda 17 mtr draftlı bir geminin kaptanının kafasına göre hiç bir talimat/tavsiye almadan demir alıp haldır haldır gideceğine inanmıyorum. S-vdr kayıtlarında gerçek ortaya çıkar ama nede olsa pilot sadece tavsiye verir sorumlu kaptandır. Konu kapanır.

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176