Bakan Yıldırım: "Tersaneler Birleşmeli"

Yıldırım, Gemi Mühendisleri Odasının 55. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla verilen yemekte yaptığı konuşmada "tersane birleşmelerinin ön plana alınması önemlidir" dedi.

banner217

Bakan Yıldırım: "Tersaneler Birleşmeli"

Yıldırım, Gemi Mühendisleri Odasının 55. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla verilen yemekte yaptığı konuşmada "tersane birleşmelerinin ön plana alınması önemlidir" dedi.

19 Aralık 2009 Cumartesi 11:20
2089 Okunma
Bakan Yıldırım:

"Hiçbirimiz bulunduğumuz makamlarda kalıcı değiliz"

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, THY Yönetim Kurulu Başkanı'nın değişmesine ilişkin, ''Herkes bir göreve gelir, görevini yapar. Her gelişin bir gidişi var. Hiçbirimiz bulunduğumuz makamlarda kalıcı değiliz. Eğer her geliş-gidiş bir kriz, çatlak diye algılanırsa memlekette hiçbir şeyin dirliği, düzeni kalmaz'' dedi.

İstanbul- Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Gemi Mühendisleri Odasının Kartal Titanic Business Hotel'de düzenlenen 55. kuruluş yıl dönümü gecesine katıldı. Burada gazetecilerin sorularını yanıtlayan Yıldırım, ''THY'ye yeni seçilen başkanı nasıl değerlendiriyorsunuz?'' sorusuna, ''O herhalde vekaleten geldi, yıllık genel kurula kadar'' yanıtını verdi.

Yıldırım, ''THY'de istifaların olması kurumda bazı çatlaklara mı işaret ediyor?'' şeklindeki soruya karşılık da şunları söyledi:
''Herkes bir göreve gelir, görevini yapar. Her gelişin bir gidişi var. Hiçbirimiz bulunduğumuz makamlarda kalıcı değiliz. Eğer her geliş-gidiş bir kriz, çatlak diye algılanırsa memlekette hiçbir şeyin dirliği, düzeni kalmaz. Arkadaşımızın kendi iradesiyle yaptığı bir tercihtir. İstifa kararı almıştır. Hayırlı olsun.''

THY'nin yıllardır ortaya koyduğu başarıların Türkiye'nin dışına taştığını, küresel boyutlara eriştiğini belirten Yıldırım, ''Bu başarı tek başına bir kişinin başarısı değildir. Ekip çalışmasının işidir. Dolayısıyla sistem aynı şekilde çalışmaya devam eder. Kişiler değişir, ama THY'nin büyüme adımları devam eder'' diye konuştu.

Bir gazetecinin, eski BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu'nun hayatını kaybettiği helikopter kazasına ilişkin hazırlanan rapor hakkındaki düşüncelerini sorması üzerine de Yıldırım, ''Rapor ne gerekiyorsa söylemiştir. Rapor çok titiz ve kapsamlı bir çalışma sonucu ortaya çıkmıştır. Raporun üzerine bir söz söylememizin anlamı yok'' dedi.


''Kaynakların akılcı şekilde harekete geçirilmesine ihtiyaç var"

Yıldırım, Gemi Mühendisleri Odasının 55. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla verilen yemekte yaptığı konuşmada da hızla kalkınmakta olan Türkiye'de tabii, beşeri ve iktisadi tüm kaynakların akılcı bir şekilde harekete geçirilmesine ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

Bu bağlamda çevreye, kültürel ve turistik değerlere zarar vermeksizin, kıyılardan da azami ölçüde yararlanılması gerektiğini belirten Yıldırım, bunun bir yolunun deniz ulaşımını canlandırmak, diğer yolunun ise tersane, liman, marina ve benzeri tesis yatırımlarının gelişmesini sağlamak olduğunu ifade etti.

Gemi inşa ve işletmeciliği sektörlerinin ürettiği mal ve hizmetler itibariyle doğrudan ve dolaylı olarak her zaman uluslararası rekabete maruz kaldığını vurgulayan Yıldırım, bu nedenle sektörün dünyada ulusal normlardan ziyade uluslararası normlara göre yönlendirildiğini ve her ülke için askeri, ticari ve sosyal açıdan değişik fakat özel bir öneme sahip ve bu nitelikleriyle daima korunmaya mazhar olduğunu anlattı. Yıldırım, kara listede olan deniz taşımacılını beyaz listeye geçirdiklerini belirterek, Türk deniz taşımacılığının dünyada başarılı hale geldiğini kaydetti.

Son 6 yılda gemi inşa sanayinin Türkiye'de önemli bir konuma ulaştığını vurgulayan Yıldırım, gemi inşa sektörünün tek başına ülkelerin istihdamını artıran, teknolojik ve stratejik açıdan da vazgeçilmez ve ülkeleri refaha ulaştıran lokomotif sektör olduğunu bildirdi.

Dünyada tüm gemi inşa piyasalarında keskin bir rekabet olduğunu ifade eden Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Sektörde var olma iddiasında olan her ülkede ve de ülkemizde, verimliliklerin yükseltilmesi, tersane birleşmelerinin ön plana alınması, tersanelerimizin teminat ve finans sağlayacak yeni ortaklar bulmaları şüphesiz çok önemlidir. Tüm bunlardan hareketle, hizmet ettiğiniz sektörlerde, denizciliğimizi her alanda hak ettiği yere taşıyabilmek için yoğun ve meşakkatli bir yoldasınız. Yolunuz açık olsun.''

Gecede daha sonra Gemi Mühendisleri Odasında 25. ve 40. yıllarını dolduranlara ödülleri verilirken, 50. yılını dolduranlar da ödüllerini Bakan Yıldırım'dan aldı.

Anahtar Kelimeler:
GMOBinali Yıldırım
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
murat birecik 2009-12-19 13:42:00

sayın bakan'ım, muhalefet lideri sn. deniz baykal gibi konuştu...



işbu tarz; sayın başbakanımızın da işaret ettiği ''oligarşik bürokrasi'' tarzıdır!



dikkat buyurun; binali bey, kendisini hiç de sorumlu tutmayarak; şu anda ''kanın gövdeyi götürdüğü'' gemi inşa sektörüne akıl veriyor...



''aranızda birleşin'' diyor...''yabancı ortak bulun'' diyor ve de bol miktarda felsefe yapıyor!



yahu; bir sene önce siz değil miydiniz; 142 tane tersane'nin varlığını onaylayan ve de övünen? türk loydu'na, törenle ''tersaneler master planı'' siparişini veren?!



saygılarımla

murat birecik

Avatar
2009-12-22 18:25:59

Tersaneleri kurtarmanız için önce armatörleri kurtarmanız gerekir. malesef hükümetiniz deniz ticaretine iyi gözle bakmamaktadır. sayenizde deniz bitti sayın bakanım. gemi atarak beyaz bayrağa geçmek başarı değildir.

Eskiden beri ülkede buyuk bır deniz düşmanlığı vardır. bunun nedenlerinin en başında ise kara yolu taşımacılığı yatar. senelerde raylı taşımayı redettiniz. deniz taşımacılığını reddettiniz. varsa yoksa kara yolu dendi. Nedenleri basit ama burda sayarsam editör yayınlamaz yazıyı.

avrupanın en uzun sahiline sahip olan memleketime bakın, onu yöneten kafalar bakın. tersaneler birleşmeli imiş, dogru bakkalları birleştirdiniz, sabancı, koç marketi yaptınız, vardır bir çıkar düşüncesi de bu işte de bakalım.

Avatar
vatandaş 2013-09-21 19:21:29

murat bey...aşağıdaki yorumunuzda sn.bakan'ı deniz baykal'a benzetmiş, oligarşik bürokrasiyle ve sorumsuzlukla suçlamışsınız...bira z ayıp olmamış mı?

Avatar
savas özcengiz 2009-12-20 14:50:17

*** Denizcilik firmalarına batmamalarsı ve personel maaşlarını düzgün ve kaliteli bir şekilde ödeyebilmeleri için devlet desteği yapılmalı.



*** 1000-20.000 DEADWEİGHT LİK GEMİLERE SAHİP ARMATÖRLERİN ESKİ GEMİLERE SAHİP ARMATÖRELERİN FİLOLARINI KRİZ ORTAMINDA YENİLENMELERİ İÇİN DESTEK DEVLET TARAFINDAN SAĞLANMALI.



*** BİR DE DENİZCİLERİN HER SEFERDEN DÖNÜŞTE LİMAN BAŞKANLIKLARINDA SÜRÜNMELERİ ENGELLENMELİ EVRAKLAR KULLANIM TARİHLERİ 10 YILLIK YAPILSIN.ESKİ HAKKIMIZ OLAN YIPRANMA PAYI OLARAK 5 YILDA 1 YIL YIPRANMAYI PAYI TEKRARDAN BİZ DENİZCİLERE İADE EDİLMELİDİR.

Avatar
Tuncay Şenyurt 2009-12-21 12:40:21

Merhaba,

Yorum satırlarımıa, mensubu olduğum Gemi Mühendisleri Odası'nın düzenlediği ve çok önemli etkinliklerle gerçekleştirilen Gemi Mühendisleri Haftası nedeniyle, ilgilileri tebrik ederek başlamak isterim.

Sayın Bakan sanırım en son oda yemeklerinde yaptıkları konuşmaları okumadan gelmişler.

Tersanelerin şaha kalktığı neredeyse tellal tutulup ifade edilmekteyken, müşterisi olmayan gemiler nedeniyle sektörde kara günler amerikalı biraderler daha batmadan kendini belli etmişti.

Benim merakım şudur;

O günlerde kalıbına ve şartlara uymayan gemiler yapma arzusu neye dayanmaktaydı?

Tersanelerin, başta en büyük kabul edilen ve rüştünü defalarca kanıtlamış olan Sedef olmak üzere, ucunu hesap edemeyecekleri yatırımları yapmaya;

Fİziki ve insani altyapısı hiç hesaplamadan neredeyse dağa taşa tersane yapmaya;

Bir yandan kaynakları böyle israf ederken, bir yandan da dünya ekonomisinde herkesin beklediği bir ekonomik açmazı gör-e-meyen tersane girişimcilerini hazırlık yapmamaya;

Tersaneler altın çağını yaşadı denilen yaklaşık on yıllık bir süreçte "ak akçe kara gün için dir" atasözünü unutup, bir kuruş zor gün bütçesi oluşturmamaya;

İşbirliği yapmak ve ortak aklın etrafında buluşmak yerine, sert ve vahşi rekabet koşullarını temel sektörel model olarak uygulamaya;

bizi, sizi, onları;

Bütün denizcileri ve tersanecileri kim zorladı?

Türk Loydu'ndan master plan istemek doğruydu ama master planın bitmesini bile beklemeden tohum eker gibi tersane serpiştirmek ne kadar mantıklıydı?

Bu yazdıklarımız sayın Binali Yıldırım Beyefndiyi ilgilendiriyor mu bilemem ama bu sektörden ekmek yemeye çalışan mühendisleri,işçileri, yan sanayi mensuplarını, bütün denizcileri ilgilendirmektedir.

Birbirimizi daha fazla pohpohlamayı ya da boğazlamayı bırakıp da, son günlerde her yerde açıklanmakta olan "gemi inşa sektörünü daha kara günler bekiyor" açıklamaları ile bir irkilip, ne yapacağımıza bakalım.

Yine de umutsuzluk içinde yaşamak yerine, bu zor günleri aşma çabalarıyla ve işbirliğiyle, daha güçlü bir sektör oluşturmanın umudunu yeşermenin yollarını arayalım.

Yeni yılıa on gün kala, tüm denizcileri ve bu işin emektarlarını saygı ile selamlarım,

Tuncay Şenyurt

Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mğhendisi

Avatar
2009-12-21 18:38:05

geçen gün yalova tersanelerinde inşaat ve kazık işlerinden bahsettiler. konular aynen şu şekilde;

Yalova tersanelerinin büyükbir kısmı Ankara ekranına aitmiş !!! Yani çoğunun sahibi politikacılarmış. Söyleyenlerin yalancısıyım.

Diğer önemli duyumum ise hayli ilginç ; tersaneler kazık çakarken, çoğunluk kazık çakıldığı yerden içeri düşmüş. yani fay hattı !! bundan sonra da çakılan kazıkla daha sığ çakılmış. Söyleyenin yalancısıyım.

Avatar
2009-12-21 23:23:26

SN.BAKANIM ANADOLU İNSANISINIZ BİLİRSİNİZ;ESEK OLDUKDEN SONRA YOL GOSTEREN COK OLUR.SİZLER BU TEDBİRİ YILLAR ONCE ALMANIZ GEREKİRDİ.YİNEDE DANISMAK İSTERSENİZ VEBİMİZDEN TAFSİYELERİMİZİ

OKUYABİLİRSİNİZ.

Avatar
Ali Can 2009-12-22 17:43:04

Öncelikle, Gemi Mühendisleri Odasını, 55. kuruluş yıldönümü ve bu münasebetle tertip edilen başarılı gece dolayısıyla kutlamak istiyorum.



Bundan 50 sene evvel, dünyada hiçbir yeri olmayan gemi inşa sanayimizin, geçen sene itibarı ile dünyada dördüncü sıraya yükselmiş olması hepimiz için bir gurur vesilesidir.



Ancak, bütün dünyada olduğu gibi, denizcilik sektörümüz ve gemi inşa sanayimiz son yıllarda yaşanılan global ekonomik krizinden büyük ölçüde etkilenmiş, tersanelerimiz mevcut kapasitelerinin çok altında çalışmak zorunda bırakılmıştır. Bunun yanısıra yatırım kararı ekonomik kriz öncesinde verilmiş ve inşaatına başlanmış olan tersaneler de yatırımcılarını zor durumda bırakmıştır.



Bazı yorumcularımız da, bu durumu, plan ve programsızlığa ve hükümetlerce verilen tersane teşviklerine bağlayarak, merkezi yönetimleri eleştirmektedirler.



Bu yorumcularımızın, krizden evvel, şu andaki eleştrileri doğrultusunda düşünüp düşünmediklerini, gerekli ikazları vaktiyle yapıp yapmadıklarını bilmiyorum; ama, ben, çok sayıda birdenbire tersane inşaatını endişe ile takip ettiğim halde bu konudaki endişelerimi vaktiyle yüksek sesle dile getirememiştim. Getirmiş olsaydım da kimsenin beni dinleyeceğini tahmin etmiyorum.



50 senelik mesleki tecrübelerim bana gösterdi ki, bina inşaatı sektöründe olduğu gibi, gemi inşaa sektörü de yıllar içinde lineer bir artış veya düşüş trendi yerine sinüsoidal bir gelişme çizgisi takip eder. Bina inşaa sektöründe eğri tepe noktasına yaklaşınca;



* bilen bilmeyen müteahhitliğe soyunur,

* çimento fabrikaları kapasitelerini artırmaya başlarlar,

* yeni seramik fabrikaları kurulmaya başlar.



Bir iki sene sonra eğri aşağı doğru yönelmeye başlayınca özellikle banka kredisi ile yatırım yapanlarda önce sıkıntılar sonra iflaslar baş gösterir.



Gemi inşaat sektöründe de son üç dört sene içinde olay aynen maalesef bu şekilde gelişti.



Bu, hepimizin ders alması gereken önemli bir tecrübedir ve bilindiği gibi tecrübe de en pahalı öğretidir.



Benim bu konudaki önerim şudur: Herşeyi hükümetten beklemek ve herşeyin vebalini hükümete yüklemek yerine, GİSBİR'in ivedilikle konunun uzmanlarından teşekkül eden bir "Düşünce Grubu" oluşturarak, tersanelere,



* gemi inşaatı yanında alternatif yeni iş imkanlarının nasıl yaratılabileceği,

* içlerine düştükleri mali sıkıntılardan nasıl kurtulabililecekleri,

* bankalarla olan problemlerinin nasıl çözülebileceği



gibi konularda teorik öneriler hazırlamak ve tersanelerle sürekli olarak teke tek görüşüp bu teorileri pratik çözümlere dönüştürerek tersanelerimizi çıkmazdan kurtulmalarına yardımcı olabilmek.



Ulaştırma Bakanlığı'mızın durumuna gelince; meslek hayatım boyunca tanıdığım ve birlikte çalıştığım çok sayıda bakanın hiçbiri meslekten değildi. Bu sebeple, denizciliğimizin ve gemi sanayimizin problemlerini iletmekte sıkıntı çektik ve sonuçta gerekli yardımları yeteri kadar alamadık.



Ne büyük bir şanstır ki, yedi yıldır sektörümüzün başında içimizden bir arkadaşımız bakan olarak bulunmakta ve ekibi ile birlikte uyum içinde sektörümüze gereken desteği büyük bir gayret ve çalışkanlıkla vermektedir.



Bu durumu bir fırsat olarak değerlendirip, mevcut yöneticilerimize yıkıcı eleştiriler yerine yapıcı öneriler getirerek, onları teşvik etmek, sektörümüzün ve hepimizin menfaatinedir. Unutmayalım ki, Türkiye, çok başarılı yıldız evlatlarını küstürüp, onların hizmet sahnesinden uzaklaşmaları yüzünden çok şey kaybetmiştir.



Ali Can













banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176