Bakan Denizcilere Tedbir Sözü Verdi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, krizin denizcilik sektörünü olumsuz etkilediğini ancak moral bozmayı gerektirecek bir durum olmadığını söyledi.

banner217

Bakan Denizcilere Tedbir Sözü Verdi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, krizin denizcilik sektörünü olumsuz etkilediğini ancak moral bozmayı gerektirecek bir durum olmadığını söyledi.

02 Temmuz 2009 Perşembe 10:31
1804 Okunma
Bakan Denizcilere Tedbir Sözü Verdi

Bakan denizcilere tedbir sözü verdi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, krizin denizcilik sektörünü olumsuz etkilediğini ancak moral bozmayı gerektirecek bir durum olmadığını söyledi. Teşvik tedbirlerinde denizciliğin yer almamasının hiçbir şey değiştirmeyeceğine de işaret eden Yıldırım, "Sektöre yönelik tedbir aşamasına gelinmiştir, onunla ilgili çalışmalar da sürdürülmektedir" diye konuştu.

Kabotaj ve Denizcilik Bayramının 83. yılı nedeniyle Deniz Ticaret Odası Meclis toplantısına katılan Bakan Binali Yıldırım, krizle birlikte küresel anlamda ticarette bir güven bunalımı yaşandığını ve dünya ticaretinin bundan önemli ölçüde etkilediğini aktardı.

Yıldırım, "Dünyada yüzde 5 daralma varsa bu taşımacılığa yüzde 20 yansır. Ama bu hiçbir zaman denizcilikte bugüne kadar kat ettiğimiz mesafeler, kazanımlarımızı yok farz gerektirmez" dedi.

Son 6 yıllık dönemde gemi inşa sanayiinde de önemli gelişmeler yaşandığını belirten Yıldırım, tersane sayısının 40'tan şu an inşa edilenlerle birlikte 175'e çıkardıklarını söyledi. Gemi siparişinde Türkiye'nin dünya beşinciliğine yükseldiğini, sektör ihracatının 2002'de 488 milyon dolardan geçen yıl 2.65 milyar dolara ulaştığını anlatan Yıldırım, "Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır. Hiç paniğe gerek yok" diye konuştu.
 
'Neden teşvikte yok' sorusu

DTO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Kalkavan'ın teşvik paketinde denizciliğin neden yer almadığı sorusunu da yanıtlayan Yıldırım, bunun hiçbir şey değiştirmeyeceğine işaret etti.

Yıldırım, denizciliğin hükümetin gündeminde ayrıca yer aldığını diye getirerek,

"Denizciliğin açıklanan teşvik programlarında yer alması aslında bir yanlışlık olurdu. Sorunlarının öneminin fark edilmediği anlamına gelirdi. Orada yer almamış olması bana göre denizciliğe verilen özel önemin bir gereğidir. Denizciliğimizin sorunlarıyla ilgili sektör temsilcileriyle her düzeyde görüşmeler yapılmıştır. Tespitler ortadadır. Artık tedbirler aşamasına gelinmiştir, onunla ilgili çalışmalar da sürdürülmektedir. Sanıyorum önümüzdeki hafta içi yine bir Ekonomi Koordinasyon Kurul toplantısı yapılmış olacak. Alınacak tedbirler bir kez daha gözden geçirilecektir" şeklinde konuştu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
AVNİ AKPINAR 2009-07-02 23:34:30

Sayın bakanım halen tedbirdir, takdirdir gibi Türk siyasetçisinin yuvarlak laflarıyla bu felaketi geçiştirmemelisiniz. Çünkü bittik bakanım bittik, ya birşeyler yapacaksanız yapılsın yada boşuna ümit verip insanları umutlandırmayalım. Herkes başının çaresine baksın.

Avatar
Hayrettin Şahin HS MARIN 2009-07-03 10:30:27

Sayın bakanım ve ekibi gemi inşaa rüzgarını iyi değerlendirdiler.Ancak içinde bulunduğumuz durumdan çıkabilecek çareler henüz ortaya konulmadı. Tabi ki panik olmayalım. Ama dünyada gemi yaptırmaya çok ihtiyacı olan ancak para yerine gaz, petrol, maden vb gibi doğal kaynaklarını öneren birçok ülke var. Formülü bulmak ve işleri başlatmak için ciddi atılımlar yapılmalı

Gerektiğinde hep birlikte bu tip çalışmalar yapmalıyız.

Saygılarımı Sunarım

Avatar
hüsamettin canbilen 2009-07-07 05:33:10

Her sektör hükümetten teşvik paketi istiyor,mali yardım istiyorda bu paranın kaynağını belirtmiyor veya nasıl geri ödeneceğini veya neyi teminat vereceğini söylemiyor.

Türkiye Ali Babanın çiftliği midir beyler? veya bizim bilmediğimiz gizli para kaynağımı vardır?

Para yine bizim gibi ücretli halktan ve vergisini ödeyen esnaf ,zannatkar ve sanayiciden geliyor.

Hesap,kasap ve masat durumu var yani.Armatörlüğü iyi para kazandırıyor diye önüne gelen oduncu,mobilyacı,kömürcü,sarraf,petrol istasyonu sahibi,otobüs ve kamyon firması sahipleride yapmaya kalkınca kasap durumuna düştüler.Birde armatörlük yaparken Salıpazarında limon satmak daha karlı deyip limon satmaya kalkan armatörler var onlarda kasap durumuna girince batıyoruz diye bağırmaya başladılar.

Öz sermaye yeterliliği olmadan büyük borçlarla iş yapmaya kalkarsanız şapa oturmak kaçınılmaz olur ama sonra beni kurtar devlet baba diye bağırmayın.Birde krize rağmen lüks yaşantınızı sürdürmeyi devem ettirmek çözüm değildir.

Mazlumun ahı yavaş yavaş çıkar derler.

Avatar
Deniz Erenler 2009-07-07 18:29:06

Selamlar



Ongorulebilen gelecekte Ticaret gemisi fazlasi olan vede olan ticaret gemilerin (konteyneri, kuruyuk kosteri veya dokmecisi, tankeri, kimyasali, yenisi, eskisi, o klaslisi, bu klaslisi, o bayraklisi, bu bayraklisi, vinclisi, vincsizi ... bila istisna hepsi dahil olmak uzere...) zarar ettigi icinde bulundugumuz gibi donemlerde, dahada fazla TICARET GEMISI yapmaya kalkmak, sadece denizticaret zararini arttirir.



Danimarkali bir navlunbrokeri arkadasimiz, bir dostunun balayina Tayland”a gitmeyi dusundugunu duyunca, Tavuk ciftligine Tavuk”lami gidilir !!! diye bir espri yapmisti.



Tesbihte hata olmaz diyerekten soruyorum,



Evet : Tavuk ciftligine tavuklami gidilir !!!



Dogru Cevap: H A Y I R



BUGUN İlle yuzen birsey yapilacak ise, askeri gemiler, kıyı/cevre/doga koruma ile ilgili projeler, Limanlarimizin ihtiyaci olan modern destek gemileri, balikci gemileri, belediyelerin ihtiyaci olan hizli/yavas feribotlar, yolcu gemileri, ayrica platformlar vesair

Dusunulmelidir, ticaret gemileri degil.



Tersane sahipleride, aynen GemiSahipleri gibi (bu milletin ihtiyaci olan) Girisimcilikleri yuzunden, bu donemde malesef cok zor duruma dusmusler, aynen gemisahipleri gibi finans kurumlarina vede piyasaya gecmise donuk (ve/veya ileriye donuk taahutleri sebebi ile)

Buyuk borc yuku altinda kalmislardir. Bugun getirisi olmayan (daha dogrusu zarar eden) varliklari hurda degerine inmistir, fakat zaman icinde (eger bu donemi atlatabilirlerse) bu kendini duzeltebilir. Aslolan makul ve basiretli davranarak elinden gelen onlemleri alan Gemi ve Tersane sahiplerin icinde bulunduklari nakit sikisikligini asmalarina destek olmaktir, ki varliklarini bu sebepten kaybetmesinler, herkes icin (bunlara hizmet verecek, tersane iscisinden, taseronundan, yakitcisindan, kumanyacisindan, gemi adamina kadar, akla gelebilecek herkes icin) geri donusumu olmayan zarar olusmasin. Bir donem hepimiz zarar etmis oluruz, ama varliklarimizi kurdakusa yedirmez isek, hic suphesiz

ilerde bunun faydasini hepimiz goruruz.



Birakalim etrafimizdaki ulkelerin denizdeki varliklari telef olsun, yada bizim elimize gecsin. Birakalim etrafimizdaki ulkelerin gemiinsa/tamir sanayileri telef olsun, yada bizim elimize gecsin.



“Krizi firsata cevirmek” lafi dillerde pelesenk olarak kalmasin, fiiliyati gorelim, KOTU GUNDE sektorumuze yardim edilsin, yonlendirilsin, gerisi gelir.. Turk veya yabanci bayrak altinda gemi sahibi olan Turk Isletmecilerine daha fazla yokolmalarini beklemeden bu darbogazi asmak icin nakit destegi yapilsin. Tersaneler icinde “ayni sekilde” destek verilsin. Zaman icinde varliklarinin degeri toparlanan Gemi ve Tersane sahipleri bu kaynaklari geri dondurecektir.



Bugun zaten bircok ulkenin gemisi bizim elimizde, olmayanlarda ya burda yapiliyor, yada buraya tamire geliyor (hemde kosa kosa cigneye cigneye, ornek gecenlerde Bozcaadanin guneyinde yabanci bayrakli ama Turk Sahipligindeki kuruyuk gemisinin tepesine cikan gemi gibi...) , yani saka degil, gercekten TEKEL konumuna dahada yaklasabiliriz.





Sayg/Deniz Erenler



Avatar
ahmet öztürk 2009-07-11 08:14:40

dikkat ederseniz artık feryat eden pek kimse kalmadı, armatörler artık batağa saplandığı için devletin yardımının da bir işe yaramayacağını düşünmeye başladılar.

ne yazıkki geç gelen yardımın bir faydası olmuyor.

bakanı da suçlamamak lazım, sadece onun iradesi ile dönmüyor bu işler, yoksa denizcilik için yaptıklarını inkar etmek mümkün değil. yine bir şey çıkarsa ondan çıkar.



saygılarımla,

ahmet öztürk

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176