2 Türk Gemisi İngiltere'de tutuldu

İngiliz Denizcilik ve Sahil Güvenlik Dairesi (MCA) bugün bir sirküler yayınlayarak PSC kontrolleri neticesinde Ocak 2012 ayı süresince İngiliz Limanlarında tutulan 8 gemiyi açıklad

banner227

2 Türk Gemisi İngiltere'de tutuldu

İngiliz Denizcilik ve Sahil Güvenlik Dairesi (MCA) bugün bir sirküler yayınlayarak PSC kontrolleri neticesinde Ocak 2012 ayı süresince İngiliz Limanlarında tutulan 8 gemiyi açıklad

29 Şubat 2012 Çarşamba 01:48
4906 Okunma
2 Türk Gemisi İngiltere'de tutuldu

İngiliz Denizcilik ve Sahil Güvenlik Dairesi (MCA) bugün bir sirküler yayınlayarak PSC kontrolleri neticesinde Ocak 2012 ayı süresince İngiliz Limanlarında tutulan 8 gemiyi açıkladı.

8 gemi arasında 2 adet Türk armatöre ait gemi de bulunuyor. Bu gemiler, Sanmar Denizcilik'e ait BURAK N ve ER Em Denizcilik'e ait olan MOST SKY adlı gemiler.

Tutulan 8 gemiden sadece 3'ü Ocak ayı içerisinde tutuldu. Diğer gemiler önceki dönemlerde tutulan ancak henüz bırakılmayan gemiler.

Cargo Ship Burak N IMO 8616582 by Benat

 Tutulan gemilerden Sanmar Denizcilik'e ait olan Burak N, Kribati bayraklı. İtalyan RINA'ya klaslı olan gemi 1829 GT kapasiteye sahip. Gemide 21 Ocak 2012 tarihinde yapılan denetlemede tutulmayı gerektiren 14 eksiklik  bulunmuş. Bu eksikliklikler arasında ISM Kod gerekliliklerinin uygulanmasında büyük eksiklikler, makine dairesi alarm sisteminin çalışmaması, gemi kaptanının dinlenme saatlerinin düzgün kaydedilmemiş olması, mürettebat dinlenme kamarasının lumbuzunun kırık olması gibi nedenler bulunuyor. 8 gün süreyle tutulan gemi eksikliklerin giderilmesiyle 29 Ocak tarihinde bırakılmış.

Diğer gemi, Most Sky'ı ise DenizHaber okurları hatırlayacaklar. "Kebap ızgarasıyla ısıtılan Türk gemisi" manşetli haberimize konu olan gemi 8 Kasım 2010 tarihinde Birkenhead'de yapılan PSC kontrolünde tutulmuştu. PSC Uzmanları gemide tutulmayı gerektiren 12 eksik bulmuştu.

PSC uzmanları, geminin kaloriferlerinin yanmadığını, geminin kuzinesi, tuvaletleri ve banyolarının çok pis olduğunu ve mürettebat için yeterli kumanya bulunmadığını belirlemişti.

Gemi o tarihten bu yana Birkenhead'de bulunuyor.

 

Anahtar Kelimeler:
İngiltereMCA
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2012-02-29 11:19:11

Yazı içeriğinde Most Sky isimli geminin 2010 yılında tutuklandığından beri Birkenhead'de bulunduğu yazıyor. Ancak başlık ocak 2012'de tutulan gemiler ile ilgili. gemi yeniden mi tutuklandı yoksa o tarihten bu yana hala tutuklu mudur? Sayın editorden açıklama getirmesini rica ederim.

Avatar
Deniz Erenler 2012-02-29 15:54:49

Selamlar,





MCA (Ingiliz liman devleti) tutulmalari tamamen irkcidir. Sadece Turklere karsi diye

Dusunmeyelim (Gerci, bircok liman denetcisi HINT asilli dir, yani Canakkale”deki

Ingiliz Sehitliklerinde yatan atalarinin hemserileri...). Ingilterede liman devleti,

Turk/Arap (koster) ve Pakistan-Bengaldes (dokmeci) gemilerini tutar, buda olmazsa

arada dusen Cin ve Japonlari tutar . . . .



bunlardan bulamazsa Arnavut/Ukrayna/Rus/Romen/Bulgar tutar, yok bunlardanda bulamazsa Yunan/Italyanlari (zaten bunlarin Turklerden farklari ne !!! hepsi Turk dimi !!) tutar,



MCA”nin her ay yayinladigi Ingilteredeki bu Liman Devleti tutulmalari, INGILIZIN INGILIZE PROPAGANDASIDIR . . Seviyorlar bunu, kendilerini iyi hissediyorlar . .

Iste biz Ingilizler soyle kraliz boyle aslaniz, bu pasakli pis milletlerin gemilerinide limanlarimizda otturuyoruz falan filan gibi .. Isi bilen dunyanin butun denizcilerine

rezil kepaze oluyorlar ama umurlarina bile degil, kendilerini iyi hissetmeleri icin illa bunu

yapmalari lazim . . Birde “Saddamin Nukleeer Silahlari” gibi kendi milletleri ile beraber,

diger milletleride inandirabilirseler, sebepleniyorlar iste orasindan burasindan . . .



En son MCA”in Ocak ayi icin yayinladigi bultenden orneklerle anlatmaya calisalim:



Kaynak: (28 Subat 2012 tarihli olani secelim ltf)



http://www.dft.gov.uk/mca/mcga07-home/newsandpublications/press-releases.htm





2012 OCAK ayinda, Ingilterede tutulan 3 gemi var, 1 tanesi Turk isletmesinde koster,

Digeri Yunan handysize dokmeci, oburude 8000 tonluk 23 yasinda bir Rus kimyasal

Tankeri ki, simdiki sahipliligide pek belli degil (muhtemelen hurdaya vermek icin alan Dubai merkezli offshore CASH BUYERS !!) , cunku bos olarak Hindistana sokume

Giderken Ingiltereye sadece yakit almak icin ugradi (vede bugun ALANG”a vardi)



Karsilastirmak icin, OCAK 2012”de Turkiyede tutulan gemiler, BlackseaMoU”da 2 adet

Gemi (Trabzon”da tutulan Sormovskiy isimli rus nehitipi gemi ile, Samsunda tutulan TRABZON isimli TURK FERIBOTU) + MedMoU”da tutulan 27 (YIRMIYEDI) gemi ki

Aralarinda Canakkalede tutulan EXETER, Izmit”de tutulan KUMSAL, Gemlikde tutulan

EREFLI STAR, gene Gemlikde tutulan SKYLARK, gene Gemlikde tutulan KYME gibi

TURK ISLETMESINDEKI gemiler var. .



Yani, 2012 OCAK”da Ingilizler 3 gemi tutmus, TURKLER 29 (YIRMIDOKUZ) !!!! puheee

Yani, 2012 OCAK”da Ingilizler 1 Turk gemisi tutmuslar, TURKIYE 6 TURK GEMISI !!!



Ustune bide Ingilizleri irkci, Turk dusmani yaptik dimi !!!





Neyse OCAK 2012 Ingitere tutulmalari 3 adet:



01.) GLOBAL STAR isimli 8000tonluk kimyasal tanker, Baltikdan bos yola cikmis

Hindistana sokume giderken ,yakiti bitip Portland/UK”ye giriyor, MCA”de mal bulmus Coni gibi atliyor ustunde demirde gemiye cikip olmadik (TL – KOMUT type...) bir

Suru eksiklik yaziyor, ama armatorun/personelin umruna bile degil, yakiti aldikdan sonra

basip gidiyorlar yollarina . . MCA”de bunu PARISMOU”ya rapor ediyor, ParisMou”da

Bu gemiyi BANNED diye marifetmis gibi (gecmiste Baltik”da LAID UP olmaya gelirken

Kiel Kanal gecerken bir tutulmasi var bir cok eksikle, o tutulmanin raporu vede fotolari ile

“BAKIN BU BERBAT GEMIYI NASIL TUTTUK MARIFET YAPTIK MAASIMIZI NASIDA HAK EDIYORUZ” diye ParisMou internet sayfalarina koyuyor . .



ParisMou Baskan ida cok buyuk basari gibi, bu olayi kendi blogundan yayinliyor



http://www.linkedin.com/groups/M-V-GLOBAL-STAR-EX-3252813.S.91399718?qid=53c0fb0c-4f39-4eb4-816c-982252441e75&trk=group_most_popular-0-b-ttl&goback=%2Egmp_3252813%2Egde_3252813_member_78994952%2Egmp_3252813



AMA BU ARADA, COSTA CONCORDIA BATMIS, ORTALIK TOZ DUMAN . . .



ADAMLARIN UGRASTIKLARI SEYE BAKARMISINIZ LUTFEN . . BU KADAR BOS ADAMLAR BUNLAR, KOCA KOCA MEVKILERDE, GUZEL GUZEL TITRLERLE

SAGA SOLA IS OGRETMEYE KALKARLAR AMA ASLINDA BU KADAR ZAVALLI,

KAPASITESIZ, ACIZ INSANLAR ISTE . . .ISLERI GUCLERI MILLETI KANDIRMAK,

BU ARADA GUZEL MAASLARLA GUNU KURTARMAK, AKSAM SOFRAYI KURABILMEK . . .HEPSI BU . .



COSTA CONCORDIA 4500 KISI ILE BATTI, ALLA SUKUR SADECE 32 KAYIP VAR,

DAHA EVVELSI GIN COSTA ALLEGRE SOMALI ACIKLARINDA SEYSELLER YAKININDA USTUNDE 1000 KUSUR KISI ILE BLACKOUT OLDU, BUTUN DUNYAYA KEPAZE OLUYORLAR, YANI BU KEPAZELIGIN DEVAMIDA GELECEK,



BUNLARIN UGRASTIKLARI SEYLERE BAKARMISINIZ LUTFEN !!!





02.) BURAK N, San-Mar”in 2.500 ton tasima kapasiteli 25 yasinda kuruyuk kosterini

SOUTHAMPTON”da 8 gun tuttular . . SOUTHAMPTON, Avrupanin en buyuk CRUISE

LIMANI . .ayrica bu tip Yolcu Gemilerini Avrupada adam gibi denetleyebilen (GENOVA ile birlikte) tek yer . . ama yolcu gemileri her tarafta sapir supur dokulup batarken, bunlar limana

Bir TURK KOSTERI gelince, mal bulmus Coni gibi atlamislar ustune . . bir kere cikildikan sonra gemi tutuldu ise elbet vardir eksikleri, fazla yorum yapmak istemeyiz, armatoru cani cekerse kendi anlatir...



03.) PEGASUS; 14 yasinda YUNAN handysize dokmeci. Ispanyada tutulmus idi ordan kalkti

Buraya geldi (Turkiye/Nemrut”a hurda yuklemeye !!) burdada tuttular, iyimi...



Neyse bu 3 gemide kalkti gitti, ama birde evvelki tarihlerde tutulmus ama hala serbest kalamamis (TERK EDILMIS) gemiler var isterseniz birde onlara bakalim cunku aralarinda enteresanlari var..



++



04.) WESTWIND II, 27 yasinda Panama bayrak TURK KOSTERI . .



Gemi gecen sene 19 Ekim 2011 gunu bir firtinadan kacip siginmaya calisiyor ama demir tariyor vede sahile (yada mendirek ustune) gidiyor, daha sonra kurtarilip Portland limanina aliniyor, sonrada tutuyorlar, personel (11 kisi) klasik ITF yapiyor ve gemi o tarihten beri zannediyorum TERK EDILMIS olarak ortada kaldi !!



DUZHABER EDITORLERIMIZ bu geminin TURK oldugunu goremiyor olabilirler,

Fakat TURK LOYDU “ndaki dostlarimizdan yardim alabilirler, cunku gemi TURK LOYDU klasli . .



http://www.turkloydu.org/turkloydu/Musteri-Destek-Hizmetleri/Gemi-Bilgileri-Takip-Sistemi/Gemi-Sicil-Kitabi/Gemi-Sicil-Kitabi-View-Form.aspx?form=sorvey&lang=en-gb&imo=8515635



Bu gemi ile ilgili en son haber:



Westwind crew still waiting for wages

The seafaring charity Apostleship of the Sea is concerned for the welfare of the crew of the "Westwind II" that has been stranded for three months off the Dorset coast. The vessel had into difficulties during a storm in October 2011 and dragged its anchor before running aground in Weymouth Harbour. The vessel was later arrested after claims its anchor had damaged commercial mussel beds in the harbour. is trying to help five crew who remain on board. They have not been paid any wages since last June. Although they are free to leave they believe they will never be paid if they do. The chief officer is fearing he may be arrested over unpaid bills if he returned to Turkey without his wages. The captain left the ship several weeks ago.



Demir tararken (Shellfish Ltd.)MIDYE CIFTLIGINE ZARAR vermis diye CLAIM yemis gorunuyor.. yani, kisacasi Ingiltere gibi yerde basina gelebilecek hersey ustuste gelmis . .



Bahsi gecen yardim kurulusu tarafindan gemideki personel fotolari :



http://www.fbjs.facebook.com/media/set/?set=a.10150556647988938.411865.8552398937&type=1



Kaptan gemiyi bir muddet evvel terk etmis ama 2.kaptan (Asim Aktay) dahil 5 kisi hala Turkiye”ye donmeyi reddediyorlar vesair malum bildik maas mevzulari . .



http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-dorset-16709838





05.) MOST SKY, 6 yasinda Cin yapim Turk kosteri HALA TUTUKLU . .serbest kalmadi..

Bu gemide yanilmiyorsam terk edildi . .



http://www.ilo.org/dyn/seafarers/seafarersbrowse.details?p_lang=en&p_abandonment_id=163&p_search_id=110409073712



06.) DYCKBURG, 10 yasinda Alman 5000tonluk Romanya Damen/Galatz yapim kuruyuk

Yolda bozuluyor Liverpool”a cekiliyor sonra personel maas alamadan beklemede derken itf derken o bu . . Bu gemide terk edildi (sahibinin finansal sorunlari vesair..) ondan dolayi tutuldu, yoksa tutulduda terk edildi degil . .



http://www.nautilusint.org/News-and-Events/Pages/article.aspx?newsid=283



07.) WADE STONE, 1969 yapim, 400 dwat, bunker barji, ne bayragi, ne sahibi ne birseyi

Belli, cok uzun zamandir terk edilmis halde, bunuda tutulmus gemi diye listeleyip (asagidaki gibi) saga sola medyaya veriyorlar . . merak edip biri bakar kepaze oluruz diye bir sikintilarida yok . . buyuk is/gorev yapiyorlar ya, o kadar gemi tutuyorlar, maaslarini hak

Ettiler canim . . aman siki tutun bunlari haaa, sakin kacirmayin elinizden Mazalla . ..





08.) CIEN PORCENTO, 1913 yapim, 215 dwat, bunker barji, gemi 2010 felan degil cok

Eski tarihten beri orada terk edilmis durumda, ne bayragi, ne sahibi belli ne birsey . . bunuda marifet gibi yaziyorlar tutukladiklari listesine . .



++







SEKIZDE UC (IKI DEGIL) TURK KOSTERI ILE,

ALIN SIZE INGILTERE . . .





Saygilar



Avatar
CELAL ÇİÇE 2012-02-29 16:35:15

İYİ GÜNLER,



HABERİ BENDE OKUDUM. HABERİN BAŞLIĞINDA "NINE FOREIGN SHIPS UNDER DETENTION IN THE UK DURING DECEMBER 2011" YAZIYOR. AŞAĞIDAKİ LINKTEN İNGİLİZCE BİLEN HERKES OKUYABİLİR. http://www.dft.gov.uk/mca/press-releases?id=6760261A9167A71C

BU GEMİLERİ SANKİ YENİ TUTULMUŞ GİBİ YANLIŞ BİLGİ VERMEYİNİZ.

KALDI Kİ İNGİLTERE PARISMOU ÜYESİ OLDUĞU İÇİN TUTULMALAR ANINDA GÖRÜLMEKTEDİR.

Avatar
2012-02-29 21:01:14

MOST SKY GEMİSİNİ 10 AĞUSTOSTA İNGİLTERE İCRADAN YUNANLI BİR FİRMAYA SATTI.İNGİLİZLER TUTARMI GEÇEN YIL TUTUKLAMIŞ GEMİYİ BIRAKIRMI.AYRICA KEBAP IZGARASI İLE ISITILMIŞ FALAN DEĞİL.MAL ISLANDI DEDİLER AMA MALI LİMANDA ANINDA SATTILAR.MALDA ÇOK BİR ZARAR YOKTU.SADECE TÜRK OLMAK UFACIK BİRŞEYLE GEMİLERE EL KOYUYORLAR.BU ÜLKEYE BİZ TÜRKLERİN ASLA GİYMEMESİ LAZIM.AYRICA MOST SKY GEMISİNDEN 2 GÜN ÖNCE DE GÖRKEM BEY İSİMLİ 2008 MODEL 9000 TONLUK TANKERİDE İCRA YOLU İLE SATTILAR.

Misafir Avatar
ertugrul şenkaya 2013-12-01 19:22:44

BU YAZILARI BİLİP BİLMEDEN YAZIYORSUNUZ BUNLARI YAZAN BEYLER O GEMİ NEDEN TUTUKLANDI BEN GEMİNİN SAHİBİ VE GEMİMİN İCİNDE OLAYLARA TAM BİLEN BİRİ OLARAK YAŞIYAN İNSANIM İSTER SENİZ SEFERİ TAM OLARAK YAZİM AMA SİZ BANA OLAYLARI YAZARSAM GENEDE İNANMAZSINIZ CÜNKÜ GEMİDE GÖSTERİLEN FIRIN GEMİME VE BANA YAPILAN COK GÜZEL İNGİLİZ VE EKMEK VERDİM ŞAHISLAR GEMİM VE KAPTANIMI AYETEVE GELEN TOMİ MARROF VE TÜRK AVUKATI MUZAFFER DİYE BİR AVUKATLA SOYADINI BİLMİYORUM BU BEYLE BERABER BANA YAPILAN COK GÜZEL TEZGAH LANMIŞ OYUNDU KAZANDILAR HELAL OLSUN TÜRKKÜN TÜRK AVUKATINA TÜRK ARMÖTÖRÜ İNGİLİZLERE SATTIN BRAVO ONA ONA Bİ ŞEY DEMİCEM BEY EFENDİLER BU YAZILANLARA BAKMAYIN KANMAYIN ALLAH HEPİZE SELAMET VERSİN İNANMAYIN YAZARSAM OLANLARI VALLAHİ BİLLAHİ KENDİNİZDEN UTANIRSINIZ ALLAHA EMANET OLUN

Beğenmedim! (0)
Avatar
2012-02-29 23:05:25

YORUM YAPAN DİĞER MESLEKTAŞLARIM GİBİ BENCEDE MOST SKY GEMİSİYLE İLGİLİ YANLIŞ BİLGİLENDİRME BULUNMAKTA. EQUASIS SİTESİNDE 19.08.2011 TARİHİNDEN BERİ GEMİ "DEKATHLON MARINE SA 7, Milou Street, 189 02 Salamina, Greece. since 19-08-2011"

YUNANLI BİR FİRMANIN İŞLETMESİNDE GÖZÜKMEKTEDİR. LÜTFEN TEKRAR KONTROL EDİP DÜZELTİLMESİ GEREKİYORSA HABERİN DÜZELTİLMESİNİ RİCA EDERİM.



SAYGILAR

Avatar
shıp broker 2012-03-01 09:56:26

MOST SKY GEMİSİNİ ,TÜRKLER ALDI ,AMA YUNUNLI İŞLETİYORMUŞ GİBİ ,AMA YALNIZ EVRAK ÜZERİNDE ,YAKINDE O PİS KOKU ÇIKAR.

Avatar
hakan 2012-03-01 18:14:40

gemilerin tutulduklar ülkeleri hep ırkçı, türk düşmanı olarak lanse ediyorsunuz ama geminin durumu belli. gemide kumanya yok, sıcak su yok, kamaralar berbat, genel tuvaletler ve banyolar deyimi yerindeyse pislik içinde. minimum insani standartlar bile mevcut değil. yani bu durum biz denizde çalışanların lehine. artık koster armatörlerinin ka^rından kısıp, gemilerine yatırım yapmaları gerektiğini düşünüyorum. saygılarımla.

Avatar
2012-03-01 19:15:44

MILLETIN MALI PARASI NE KADAR ILGILENDIRIYOR INSANLARI. ÇALISMAYIN BEYLER GEMILERDE, NE YAPALIM SIZE, SEN MUKEMMELMISIN KI O GEMI MUKEMMEL OLSUN.



O GEMIYIDE O HALE GETIREN SENSIN, KENDI KENDINE O HALE GELMEDI HERHALDE, OZELLIKLE PIS OLARAK DA YAPILMADI. SEN VEYA SENIN GIBILER O HALE GETIRDI.



SEN DURUMUNU IYI BILDIGINE GORE SENDE O HALE GELMESINE NEDEN OLANLARDANSIN

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176