Tersaneler 47 Yıl Daha Tuzla'da

Tuzla'daki tersaneler, Milli Emlak ile yapılan uzun süreli kira sözleşmeleri nedeniyle 2056 yılına kadar boşaltılamayacak.

banner217

Tersaneler 47 Yıl Daha Tuzla'da

Tuzla'daki tersaneler, Milli Emlak ile yapılan uzun süreli kira sözleşmeleri nedeniyle 2056 yılına kadar boşaltılamayacak.

11 Haziran 2009 Perşembe 13:58
4095 Okunma
Tersaneler 47 Yıl Daha Tuzla'da

TERSANELER 47 YIL DAHA TUZLA'DA

Tuzla'daki tersaneler, Milli Emlak ile yapılan uzun süreli kira sözleşmeleri nedeniyle 2056 yılına kadar boşaltılamayacak.
 
Devlet Denetleme Kurulu (DDK) tarafından tersanecilik sektörüyle ilgili hazırlanan rapora göre, başka yere taşınması tartışılan Tuzla'daki tersaneler, Milli Emlak ile yapılan uzun süreli kira sözleşmeleri nedeniyle 2056 yılına kadar boşaltılamayacak.

DDK, hazırladığı "Tersanecilik Sektörü ile İş Sağlığı ve Güvenliği Açısından Tuzla Tersaneler Bölgesinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi" raporunda Türkiye'deki tersanecilik sektörünü masaya yatırdı.

Raporun Tuzla Tersaneler Bölgesiyle ilgili bölümünde şu bilgilere yer verildi:

Denizcilik Müsteşarlığı verilerine göre Tuzla Tersaneler Bölgesi'nde 2002 yılına kadar yaklaşık 5 bin işçi çalışırken bu rakam 2008 yılında 19 bin 672 kişiye ulaştı. Yan sanayilerde çalışanlarla birlikte sayı 35 bin civarında.

İstihdamda yaşanan bu artışa karşın sektöre eleman temin eden meslek liselerinin yetersiz olması, yeni meslek liselerinin açılmasında geç kalınması sektörün ihtiyacı olan ağır ve nitelikli işgücü teminini sekteye uğrattı.

Çalışanların 14 bin 287'sini taşeronlar istihdam ediyor. Bir diğer ifade ile Türkiye genelinde sektörde istihdam edilen taşeron işçisinin yüzde 56'sı Tuzla'da çalışmakta.

43 tersane ruhsatsız Tuzla Tersaneler Bölgesinde yönetmelik kapsamında faaliyet gösteren 49 adet işletmenin ruhsatlandırılması gerekmesine rağmen İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) verilerine göre bunların sadece 6 tanesi ruhsatlı. Ruhsatı bulunmayan 43 adet işletmenin ruhsatlandırma süreci ise halen İBB tarafından sürdürülüyor.

İlk tahsis 1982'de yapıldı. Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü verilerine göre Tuzla Tersaneler Bölgesinde ilk tahsis 1982, son tahsis ise 2007 yılında yapıldı. En fazla 49 yıllığına verilen tahsis sürelerinin herhangi bir yenilemeye gidilmediği takdirde 2031 yılında bitmeye başlayacak ve 2056 yılında ise tamamen bitecek. Başlangıç ve süreleri verilen irtifak haklarının mevcut hukuk düzeninde müktesep hak teşkil ettiği dikkate alındığında, tersaneler 47 yıl daha bu bölgede kalacak.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2009-06-12 12:10:30

İYİ ETÜT EDİLDİ Mİ YARIN YALOVA AYNI DURUMA DÜŞERSE NE OLACAK? KARADENİZE KURULACAK YERLER İYİCE ETÜT EDİLDİ Mİ?. ÇANAKKALE İYİ İNCELENDİ Mİ? ZİRA TUZLAYA RUHSAT VERİLDİĞİ DAHA ÜÇ GÜN OLDU DA. SONRA KALK GİT DENİLMESİN BU YAPILAN TERSANEDİR TERSANE ÇİNGENE ÇADIRI DEĞİL.

Avatar
mühendis 2009-06-11 14:38:47

tersanenin bir fabrikadan farkıne sanki yeteri gerkli önlemler alınsın

Avatar
gereksiz 2009-06-11 21:35:55

Tersane patronlarıyla Milli Emrak arasında arabuluculuk yapanlardan "Allah razı olsun!"... İyiki 3056ya kadar uzatmamışlar.nede olsa ölümlü dünya...Biz ölsek, patronlar ölse, kalan toprak olmaz oğullarına kalır. Çok iyi düşünmüşler. Bu sistem ne güzel. Bravo!

Avatar
yasin demir 2009-06-12 00:02:24

Şehrin göbeğinde ölüm tarlaları ve havada uçuşan zehirli boya zerrecikleri anadolu yakasının turizm cenneti tuzla adeta cehenneme çevrildi .Bu ne zihniyet ne kafa kirlilik hat safhada artık deniz koktu ikinci bir haliç faciası yaşanmadan kapatın buraları karadeniz sahilleri tersane dolu çanakkale hakeza burların kapanması zaten oralardan gelen işçileri geri döndürüp sefaletten kurtarır ülke daha verimli ve dengeli kalkınır .

Avatar
2009-06-12 11:59:54

Arkadaşlar; ben yaptım oldu. Ne oldu? aklıma gelenler 1. 40.000.000.000.- USD.ye satılan Telekomun satışını iptal ettirip 15 sene sonra 3.000.000.000.USD.ye zor satıldı.OLDU. 2. Plansız programsız Bodrumda yaptırılan balık çiftlikleri, şimdi kaldırtıyorlar.OLDU. 3.Plansız programsız TUZLA sa yaptırılan tersaneler 1980 yılında yapımına başlandı 1985 yılından beri taşınması için propogansalar yapılmaya başlandı. Kardeşim sen bir tersane kurmanın maliyetini biliyormusun? Tersanenin toprak üstsnde maliyeti 10 TL.ise toprak altında kesin 50 TL.dir. Adama ver ruhsatı paralarını harcat, geleceğini ipotek altına koysun üç gün sonra kalk git de.OLDU. Bu izni uzatanları değil 30 yıl önce bu ruhsatları verenleri yargılamalı öldülerse mezardan çıkarıp tekrar yargılamalı bu plansızlığın, programsızlığın, savurganlığın hesabı sorulmalı.

Avatar
2009-06-12 13:51:32

yasin demir arkadaşım. Oralarda çalışan insanlar ne olacak. Türkiyenin hangi sektörü bu kadar insanı, aldıkları para miktarları bakımından ihya ediyor. Tabii hemen kapatılsın demek kolay. Dünya pazarında yat üretiminde 3. sırada yer alıyor. Türkiyenin ürettiği yatlar dünya çapında övgüyle bahsediliyor. Buraları kapatın demekle olmuyor. Bahsettiğin konularda ise yaptırım yapılarak nasıl daha iyileştirilir diye tartışmak gerekiyor. Ayrıca acaba her yıl trafik kazalarından ölenler (yolların durumundan dolayı, sürücülerin eğitimlerinden dolayı vb.) ve terörden ölenler hakkında yorum yapıyormusun.

Bilmek isterdim.

Avatar
2009-06-12 15:00:26

Kardeşim bir defa ölüm tarlaları lafı çok çirkin bu bir. İkincisi TUZLA turistik muristik bir yer değil bu iki. TUZLA bir şeye benzediyse 1980 yılından sonra tersaneler taşınmaya başladıktan sonra benzedi. Ondan önce ne miydi? lahana tarlası ve sevgililerin buluşma yeri olarak kullanılan çok sotalık biyerdi. Hatta bataklık jeep büyüklüğünde fare ve kurbağaların cirit attığı bi köydü. Lütfen işverenimizin, işçimizin, çalışanlarımızın kıymetini bilelim onlara desteği vererek ülkemize hizmet edelim. İçimizdeki RUSLUĞU,RUMLUĞU,YANKİLİĞİ ATALIM.

Misafir Avatar
tiger 2016-02-06 19:42:57

yok ya ne güzel dünya yatırım yaptın diye insanların mesire yeri olarak kullandığı dünyanın en güzel koylarından birinin içine et denizi iğrenççç hale sok.insanların denize ulaşımını kes ver peşkeş çek ondan sonrada yatırım yaptık diye çıkmayız para isteriz de.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Yasiı demir 2009-06-15 17:57:59

Evet ben yasin demir. bu rusluk rumluk yankilik kelimeleri ve iftiraları aynen iade ediyorum. sen içindeki kin ve nefreti sil barış arkadaşlık dosluk ve güzelliklerle doldur.buralara yazı yazanların her dediğiolacak değil zaten kimsede bize sormaz. sen kızma.ölüm tarlaları lafı ne için ağrına gitti öelnin acısından dahamı kalanın ızdırabından herin varmı alınan tedbirler yeterli değil çalışan cahil çalıştıran cahil.Eğitim iş kanunlarını anlatarak sertifika vermekle olmuyor. İkinci arkadaşım . tersaneler birleşecek daha verimli daha büyük sahalara kurulacak bu işi eğer milli bir sektör olarak düşünürsek örnek tersaneleri dikkate alacağız siz buralarda daha çok işçi çalışsın istiyorsanız daha çok iş yaptırma talebi gerekir onun içinde sahası büyük teknik alt yapısı yeterli hatta finansman ihtiyacını halletmiş tersane ve işverenlere ihtiyaç var sadece ben yapıyorum bizim usta iyi değil işletme piyasan varmı bunun için dünyada yerin varmı . bu yazıları ben şahsen yazmadan önce çok düşünüp genel bakarak yazıyorum .Dünyadan ayrı düşünemessiniz dunyada yerinizi almak içinde doğru yerde doğru ve hızlı karar almalısınız .Trizmi küçük görmeyin çok kazananların harcama yapacağı yerlere ihtiyaç var . son olarak tersane karşıtı değilim dünya piyasalarına gemi yapsat projelerini ortaya koyacak iveren ve tersanelere hasretim

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176