Türk Gemisi Tınaztepe-S Libya açıklarında battı, 7 kayıp

SeaNews Turkey'de yer alan ahbere göre; 81 metre uzunluğundaki Türk Bayraklı Tınaztepe-S adlı gemi, mermer yükü ile Misrata limanına gelmişti. Geminin liman açıklarında demirde beklemekte olduğu esnada çıkan fırtınada dalgalara dayanamayıp battığı bildiriliyor.Libya Deniz Kuvvetleri tarafından açıklama yapıldı.

banner220

Türk Gemisi Tınaztepe-S Libya açıklarında battı, 7 kayıp

SeaNews Turkey'de yer alan ahbere göre; 81 metre uzunluğundaki Türk Bayraklı Tınaztepe-S adlı gemi, mermer yükü ile Misrata limanına gelmişti. Geminin liman açıklarında demirde beklemekte olduğu esnada çıkan fırtınada dalgalara dayanamayıp battığı bildiriliyor.Libya Deniz Kuvvetleri tarafından açıklama yapıldı.

16 Mart 2017 Perşembe 19:35
13431 Okunma
Türk Gemisi Tınaztepe-S Libya açıklarında battı, 7 kayıp

Libya Deniz Kuvvetleri tarafından açıklama yapıldı.

SeaNews Turkey'de yer alan ahbere göre; 81 metre uzunluğundaki Türk Bayraklı Tınaztepe-S adlı gemi, mermer yükü ile Misrata limanına gelmişti. Geminin liman açıklarında demirde beklemekte olduğu esnada çıkan fırtınada dalgalara dayanamayıp battığı bildiriliyor.

Yerel kaynaklar 8 kişinin boğularak hayatını kaybettiğini 5 kişinin ise kurtarıldığını bildirirken Libya Deniz Kuvvetleri 7 kişinin kayıp olduğunu 6 kişinin ise kurtarıldığını açıkladı. 

Kaza bugün meydana geldi.

Misrata kaynaklı haberlere göre Libya Sahil Güvenlik ekipleri 4 metreyi bulan dalgalara rağmen kazazedeleri kurtarmak için büyük gayret sarf etti. 

Geminin limanın 2-2,5 mil açığında telsizle yardım istediği ve sahil güvenlik ekiplerinin çağrı üzerine hemen harekete geçerek gemiye yardıma gittiği ancak dev sdalgalarda ancak 6 kişinin kurtarılabildiği bildiriliyor. 

Libya Deniz Kuvvetleri Sözcüsü General Ayoub Qassem kurtarma çalışmalarının devam ettiğini 7 kişinin halen kayıp olduğunu ve geminin "kuvvetli fırtına için çok yaşlı olduğu için battığını" söyledi. 

ŞİRKETTEN AÇIKLAMA GELDİ

Geminin işletmeci kuruluşu ise yaptığı yazılı açıklamada, Libya yetkilileri tarafından bildirilen kayıp ve kurtarılan denizci sayısını doğruladı. Batu Denizcilik’in açıklamasında şu ifadeler yer aldı: "M/V Tınaztepe-S isimli Türk bayraklı gemimiz, Marmara adasından almış olduğu 3,120 ton mermer mıcırı yüküyle bugün sabah Türkiye saatiyle 08:00’de Misurata limanı demir sahasına ulaşmıştır. Şiddetli fırtına sebebiyle bugün saat 11:51’de geminin battığı bilgisine ulaşılmıştır. Şirket temsilcimizi olay yerine göndermeye çalışıyoruz. Vize sorunu çıkmazsa yarın Libya’da olacaktır. Kurtulan personelimizin tamamının sağlık durumu yerinde olduğu bilgisine ulaştık. Umut ediyoruz ki kayıp olan personelimize de bir an önce ulaşırız."

DenizHaber.Com Özel Haber

Son Güncelleme: 16.03.2017 23:23
Anahtar Kelimeler:
LibyaTınaztepe-s
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
SENAY AKKAN 2017-03-17 02:00:45

bu kadar yaşlı gemiyi hemde ağır yüklü olarak niçin çalıştırıyorsunuz? yazık değil mi o canlara..ailelerinden uzakta olmak yetmiyor gibi birde canlarından oldular..bence cinayettir bu.

Avatar
SİNAN DİVAN, 2017-03-17 14:21:34

ÇOK BİLENLER HEMEN BEDAVA AVUKATLIĞA BAŞLAMIŞLAR. ÖNCE HER ŞEYİ BİLİN ONDAN SONRA KONUŞUN, GEMİ HURDANIN HURDASI BU BİR, GEMİ ÖNC E YANAŞMIŞ YÜKÜ TAHLİYEYE BAŞLAMIŞ SONRA NEDENDİR YARIM YÜKLE DIŞARI ATMIŞLAR HEMDE FIRTINA VARKEN BU BİLİNMİYOR YAKINDA ÖĞRENİRİZ. SN. ŞENAY AKKAN SONUNA KADAR HAKLIDIR. SN. KEMAL KADAKAL EVET MAALESEF ÜÇ KERE HURDAYA AYRILDI, BU SON ARMATÖR DİYE GEÇİNEN ADİ İNSAN ALDI VE ÇALIŞTIRIYOR.

Avatar
kaptan 2017-03-17 17:02:30

resmen göz göre göre cınayet su gemının resmını avrupada hangı adama gostersen dırek kesın armatoru Turk dur der denızcılık bıttı yazıklar olsun

Avatar
SULEYMAN KIRKPINAR 2017-03-17 11:08:13

Türk Deniz camiasının başı sağ olsun. Yaralı kardeşlerimize acil şifalar, Hakka kavuşan vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet diliyorum.
"Çaresizlik dalgaların içinde gizlidir... "

Avatar
Olcay Özçelenk 2017-03-17 12:58:51

Şenay hanım sanırım gemicilikten biraz uzaksınız. Her ölümlü kaza katliam değildir. Eskiden gemilere istiap haddinden fazla yükleme yapılırdı. Fakat özellikle son 15 senedir Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) yaptığı uygulamalarla bu imkansız hale geldi. IMO, her geminin hangi çalışma şartlarında, hangi bölgelerde çalışacağını, kaç ton yükleyebileceğini, gemilerin ne sürelerle bakımdan geçeceğini vs. aklınıza gelebilecek tüm güvenlik şartlarını belirledi. Ve tüm dünyada çok sıkı bir denetim uygulanıyor. Bu yüzden, oluşan kazalar bu gemide olduğu gibi ya ağır hava şartlarından yada gemi, kaptan hatasından kaynaklanıyor.
Denizde ölüm çok üzücüdür. Ailelerine çok ağır gelir. Başka bir ülkede olduğu için cenazelerine ulaşmak için bile bir sürü mevzuatla uğraşmaları gerekir.
Armatör arkadaşımıza ve tüm tayfanın ailelerine sabır diliyorum. Allah'tan rahmet niyaz ediyorum.

Misafir Avatar
mete kurtoka 2017-03-19 17:49:24 @Olcay Özçelenk

Olcay bey .Bu işlerde ne katakullilerin döndüğünü her denizci bilir.Sizde bu tip yorumlardan uzak durun.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Can 2017-03-19 08:51:21 @Olcay Özçelenk

Olcay bey,bence siz de denizcilikten anlamıyorsunuz ya da armatör sizin bir yakınınız.yani konu ile alakalı bir yorum yapmamışsınız.imo demişsiniz de Tanrı aşkına şu geminin imo ile ne alakası kalmış lütfen bana açıklar mısınız?

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
NEŞE TUNÇ 2017-03-18 12:06:30 @Olcay Özçelenk

ŞENAY HANIM DENİZCİLİK CAMİASINDAN UZAK OLABİLİR BELGİ OLCAY BEY BEN 20 YILLIK DENİZCİ EŞİ OLARAK ŞANAY HANIMA KATILIYORUM ŞİRKETLER KENDİ İŞLERİNE GELDİGİ GİBİ DAVRANIYOR. ÇÜRÜK GEMİYE MICIR VEDE KAYICI YÜK YAZIK ORDAKİ İNSANLARA AMA ONLAR İCİN NAVLUN ONEEMLİ EŞİ COCUGU GERİDE KALMIŞ KİMİN UMURUNDA BİZE GELİNCE İKİ AYDA BİR MAAŞ YAZIK

Beğenmedim! (1)
Avatar
ahmet elbeyli 2017-03-17 13:51:43

ben sadece bu olayda gemi personeline üzülürüm o gemide bende çalıştım 4000 tl alacağım için 1 sene uğraştırdı beni o geminin armatörüne gram acımam beter olsun diyeceğim ama sigortadan kurtarmaz inşAllah paçasını

Avatar
Senay 2017-03-17 21:54:11

Gemi ile ilgili daha once yapilmis baska yorumlarida okudum.calisanlarin alacaklari odenmemis.ve gemide calismis bir kaptan geminin onarim gerektiren yerlerini raporla bildirmesine karsin bu yapilmamis hatta sigortadan para alabilmek amaciyla batmasi icin ozellikle bakim yapilmadigi iddiasi var.gemi cok eski.bizim yasalarimiz ne yazikki bu durumu gozonune almiyor.calisanlarin haklarini gozetecek anlasmalarda yapilmiyor.yazik o canlara yazik denizciligimizin dustugu durumlara.

Avatar
Kamil KADAKAL 2017-03-17 12:02:08