MSC Nederland ile Kimyasal Tanker Çarpıştı

MSC Nederland adlı 237 metre uzunluğundaki konteyner gemisi, Cumartesi günü ABD'nin Houston Limanında Elka Apollon adlı 243 metre uzunluğundaki kimyasal tanker ile çarpıştı.

banner227

MSC Nederland ile Kimyasal Tanker Çarpıştı

MSC Nederland adlı 237 metre uzunluğundaki konteyner gemisi, Cumartesi günü ABD'nin Houston Limanında Elka Apollon adlı 243 metre uzunluğundaki kimyasal tanker ile çarpıştı.

30 Ekim 2011 Pazar 18:22
3132 Okunma
MSC Nederland ile Kimyasal Tanker Çarpıştı

Dünyanın en büyük konteyner operatörlerinden olan MSC'ye ait MSC Nederland adlı 237 metre uzunluğundaki konteyner gemisi, Cumartesi günü ABD'nin Houston Limanında Bayport Gemi Kanalında Elka Apollon adlı 243 metre uzunluğundaki kimyasal tanker ile çarpıştı.

Çarpışma sırasında konteyner gemisindeki konteynerlerden 3 tanesi kimyasal tankerin güvertesine düştü.

Kaza Bayport Gemi Kanalının 75 numaralı ışıklı şamandırası yakınında meydana geldi.

Herhangi bir ölü veya yaralının olmadığı kazada deniz kirliliği de oluşmadı. Kaza sonrası kanal trafiğe açık kaldı.

ABD Sahil Güvenlik Teşkilatı, kaza nedenini araştırıyor. Teşkilat, gemi armatörlerinden bir kurtarma planı sunmalarını talep etti.

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Kpt. Murat Yılmazel 2011-10-30 21:19:50

237 metre LOA artık konteyner gemileri için orta boy size anlamına gelmektedir. "Dünyanın en büyük konteyner gemilerinden" ifadesi abartılı olmuş ve hatta yanlış olmuş. Çarpışan gemilerden diğeri, tanker olanı da, resimlerden gördüğüm kadarıyla kimyasal tanker değil ürün tankeri "product tanker". Saygılar,

Avatar
Kpt.Murat Yılmazel 2011-10-30 22:29:43

Kusuruma bakmayın ben yanlış okumuşum. MSC elbette ki dünyanın en büyük konteyner operatörlerindendir. Saygılar,

Avatar
Uz.Vrd.Zbt 2011-10-30 23:52:41

Bu ara ne kadar sıklaştı çatışma haberleri. Allah biz denizde çalışanları korusun. Herkese Selametler dilerim.

Avatar
Merak Eden 2011-10-31 01:12:51

Sayın Yetkili,



Ben uzun süredir İngilterede denizcilik üzerine bir şirkette çalışmaktayım. Şuna anlam veremedim çarpışma demişsiniz, ben denizcilik terimi olarak meydana gelen bu hadisenin çatışma olarak kullanılması gerektiğini düşünüyorum.



Empati yapıyorum İngiltere'de Collision yerine crashed desek ne olur acaba.



Saygılar

Avatar
Merak Eden 2011-10-31 02:33:54

Sayın Yetkili;



Türkiye'de iki araba çatıştı dersekte anlarlar emin olun, ama ya azeri sanarlar yada dili sürçtü derler. He anlarlar o konuda haklısınız.



Yıllarını denize vermiş ve Deniz Hukuku konusunda uzmanlaşmaya çalışan ve işin doğduğu yerde bulunan biri olarak. Benim tercihim her zaman, terimleri Ticaret kanununda yer alan şekli ile kullanmak olacaktır.



İngilterede de anlarlar haklısınız, ama denizci olarak görmezler, buna emin olabilrsiniz.



Saygılar

Avatar
Merak Eden 2011-10-31 12:21:54

Sayin editor;



Gelin o doktora beraber gidelim, sizde 'ship collisioned' demek yerine ship collited demeyi ogrenirsiniz belki...



Benim bilgim sizin kadar engin degil fakat google a ship crashed yazinca copy paste habercilerle karsilastim, demekki yurtdisinda bile boyle bir habercilik sistemi varmis.



Ayrica herhangi bir hukuki kaynakta crashed kelimesinin kullanildigini gosterebilirseniz, bu fakiri bilgilendirmis olursunuz.



İyi calismalar

Avatar
2011-10-31 13:18:25

Fizik biliminde kullanılan anlamı ile collision = çarpışma İngiliz dilinde collision tabir edilen olayı bizim fizikçilerimiz çarpışma şeklinde çevirmişler. Denizcilerimiz de bu olayı çatışma olarak algılamış ve devam etmişler. Bir çok yabancı metinin de çevirisinde bunu kullanmışlar.



Şimdi bizim öğrencilerimiz üniversitelerde, liselerde bu olayı ( collision ) çarpışma olarak belliyoruz



Daha sonra karşımıza bir denizcilik kuralı veya hukuki metin çıktığında derinine araştırmadan vardır bir hikmeti deyip sorgulamyoruz. İngiliz öğrenci bir önceki fizik dersinde öğrendiği collision ile bir deniz hukuku dersinde öğrendiği collision un aynı fiziksel olay olduğunu biliyor ve benimsiyor ve olayın öz niteliğinin fiziksel olduğunu biliyor.





Türk öğrenci (bu aşırı mollalıktan, sorgulamayıp, kabul etmekten ileri geliyor) derin felsefi manalar yüklemeye çalışıp karşılaştırma ile problem çözmeye çalışıyor.



Bizim fizik ilimimizin geçmişi olmadığı çarpışma, momentum gibi kavramlar düşünülmediği veya az sayıda beyinde var olduğu için

bunların ayırdına yazı dilinde pek farkına varılmıyor.



Not : Böyle şahane açıklayıcı ve destekleyici yazıyı kimseden bulamazsınız



Selamlar

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176