İstanbul'daki üzücü olayın yeni görüntüleri ortaya çıktı

Ukrayna’nın Odessa Limanı’na doğru giden kuru yük gemisi M/V Tolunay ile KAAN 19 sınıfı TCSG 25 borda numaralı sahil güvenlik hücumbotu, 17 Ağustos 2016 sabahı İstanbul Boğazı’nda çarpışmış, hızla batan hücümbotta bulunan bot komutanı kıdemli üsteğmen Ali Rıza Yücel, ikinci komutan astsubay Yavuz Gökhan Şahin, er Sinan Göktaş ve uzman çavuş Bülent Demirkaya şehit olmuştu.

banner106

İstanbul'daki üzücü olayın yeni görüntüleri ortaya çıktı

Ukrayna’nın Odessa Limanı’na doğru giden kuru yük gemisi M/V Tolunay ile KAAN 19 sınıfı TCSG 25 borda numaralı sahil güvenlik hücumbotu, 17 Ağustos 2016 sabahı İstanbul Boğazı’nda çarpışmış, hızla batan hücümbotta bulunan bot komutanı kıdemli üsteğmen Ali Rıza Yücel, ikinci komutan astsubay Yavuz Gökhan Şahin, er Sinan Göktaş ve uzman çavuş Bülent Demirkaya şehit olmuştu.

12 Nisan 2017 Çarşamba 17:02
1472 Okunma

Ukrayna’nın Odessa Limanı’na doğru giden kuru yük gemisi M/V Tolunay ile KAAN 19 sınıfı TCSG 25 borda numaralı sahil güvenlik hücumbotu, 17 Ağustos 2016 sabahı İstanbul Boğazı’nda çarpışmış, hızla batan hücümbotta bulunan bot komutanı kıdemli üsteğmen Ali Rıza Yücel, ikinci komutan astsubay Yavuz Gökhan Şahin, er Sinan Göktaş ve uzman çavuş Bülent Demirkaya şehit olmuştu.

Hücumbot, o sırada Aralık 2015’te İstanbul Boğazı’ndan geçerken güvertesinde roketatarlı askerle görüntülenen Rus savaş gemisi Caesar Kunikov’u yakın takip etmekle görevliydi. Hücumbotun takip ettiği savaş gemisindeki Rus askerlerin çektiği, yeni ortaya çıkan görüntüler, kazanın ne kadar ürkütücü olduğunu gözler önüne serdi.

‘Bulp’ kısmına Ortaya çıkan görüntülerde, RS Caesar Kunikov’u Karadeniz’e çıkışına kadar izleme görevi verilen hücumbotun, 158 metre boyundaki 22 bin DW ton ağırlığındaki M/V Tolunay ile uzun süre yan yana gittiği görülüyor.

Rus savaş gemisini yakından takip eden hücumbotun çok yaklaştığı yük gemisinin siren çalarak tehlikeyi fark ettiği ancak hızını kesmediği de gözleniyor. Sarayburnu açıklarına gelindiğinde hızını aniden düşüren hücumbotun dev yük gemisinin en güçlü yeri olan ‘Bulp’ kısmına çarptığı görülüyor. Geminin su altında kalan ve sert çelikle güçlendirilen kısmına çarpan sahil güvenlik botunun alabora olduğunu görüntüleyen Rus askerlerin aralarındaki konuşmaları dikkat çekiyor.

Gökhan Karakaş /Milliyet

Son Güncelleme: 13.04.2017 14:10
Anahtar Kelimeler:
MV TolunayIstanbul Bogazi
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
EXPERT 2017-04-14 08:57:50

Kurdoğlu denizci olmadığın belli. Burası VTS alanı içinde hızlara VTS karar verir.
20 metrelik her tekneye boğzda düdük çalınsa ilk şikayet eden yine sen olursun.
Bir kaptan kolay yetişmiyor. 22.5 yıl yatacak bir suç işlediğini düşünmüyorum. Bilerek adam öldüren bile hapis yatmazken bu kaptan hala hapisteymiş , bir kaptan olarak bunu kınıyorum.

Misafir Avatar
KURDOĞLU MUSLİ 2017-04-14 16:28:01 @EXPERT

Doğru ben denizci değilim bildiniz. Ama mesela şunu biliyorum: her tekneye değil tabii, ama çarpışma tehlikesi apaçık olan bir tekneyi -ki önünüzde olduğu için sizi görmemiş de olabilir- belirli bir süre öncesinden uyarmak için düdük çalmak zorundasınız. DÇÖT diye bir şey var diyorlar, orada yazıyormuş bu. Hoş ona da gerek yok, sokakta ben bile önümde duran bir adama uyarmak için kaç hemşerim derim, arabamla gidiyorsam korna çalarım en azından! Gelelim hıza. Hıza o dediğin şey mi karar veriyor bilmiyorum ama; adama çarpmışsın artık, denize adam düştü pervane biçmesin diye hemen makineleri stop etmen gerekmez mi? Yahu iyi ki denizci değilim, soğuttunuz beni denizden.

Beğenmedim! (1)
Avatar
ahu 2017-04-12 17:53:40

Gemi kaptanına 22.5 yıl hapis cezası istendi .Bu görüntülere göre şimdi suç gemi kaptanında mı ?

Misafir Avatar
denizci 2017-05-09 12:25:31 @ahu

evet suc kaptanda önunde deniz aracı var daha onceden uyarmaması tum sucu asrkadaki gemiye dolayısı ile kaptana verir. cok gorduk stajyer ile bogaz gecen kamarasında cıkmayan köprüyü gunde 1kac defa ziyaret edip tum gununu kamara veya salonda geciren kaptan.. bogazı cokdefa gecmek " burayı ben gocum kapalı gecerim" diyen hatta "okadar gectimki burdan serdumensiz bıraksam gemi kendi gecer" diyen asırı özgüvenli ama zihinden yoksun .. kişiler.

Beğenmedim! (0)
Avatar
EXPERT 2017-04-13 09:41:49

Yazıktır kaptana, önüne atlayan etrafından bihaber bir sg botu. Ruslar hepsini bizimki bir rusu takip etmiş anlaşılan.
Radar anteninin dönmüyor olması ayrca çok tartışılmalı.

Avatar
Kurdoğlu Muslihiddin Reis 2017-04-14 08:02:53

Gemi düdük çalmakta çok geç kalıyor. Çarptığı anda çalıyor. O andan sonra bot kendini nasıl kurtarabilirdiki. Ayrıca Rus savaş gemisi yol kesmiş kazadan sonra, kazayı yapan gemi tam yol devam ediyor. Garabet.

Misafir Avatar
Bir Bilene cevap 2017-04-16 20:52:53 @Kurdoğlu Muslihiddin Reis

Bir bilen.. Mehmetçik şehit olmuş.. Boğazdan kılavuz kaptan almadan geçen bir gemi var.. Düdük dahi çalmamış. Yetişen bir gemi statüsünde. %70 suçlu bir gemi bu. Denizci misin diyorsun. Denizci olmaya gerek yok. İnsan ol yeter.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Başka Bir Bilen.. 2017-04-16 18:18:02 @Kurdoğlu Muslihiddin Reis

DÇÖT aynı zamanda Transit geçiş yapan gemiler ile Yerel Trafik arasındaki etkileşimi de düzenler. Gemilerden birisi Askeri gemi statüsünde olunca ister istemez fatura sivil gemiye kesiliyor.
Muslihiddin Reis Bey MaaşAllah ,denizci değilim diyorsunuz ama deniz kazası konusunda yorumunuz var. Eksik olmayın tabii ki yorum yapın . Fakat Allah Rahmet eylesin askerlerimize , boğazda gemi takibi ile ilgili SG Subay ve Astsubaylarımızın da çok dikkatli ve temkinli olmalarında fayda var gibi görünüyor. DÇÖT'ne uyuyor olmak sizleri kazanın sonuçlarından korumuyor ne yazık ki ( Bu da DÇÖT'nün sonunda yazar )

Beğenmedim! (1)
Avatar
Ceyhan 2017-04-13 14:58:37

Bu goruntuden bot hatali gozukuyo

Avatar
mat 2017-04-30 00:11:48

Suc türk denizciliğindedir.

Avatar
denizci 2017-05-09 12:28:15

gemi uyarmakta cok gec kalmıs..
SG nin kendisini gordugunu sanarak yol kesmeden devam eden gemi SUCLU...!!!
senin dusundugunu ben bilemem o yuzden goster bende bileyim.
daha erken uyarsa bu kaza cok rahat onlenebilirdi..!!!

banner209

banner208

banner148

banner145

banner179

banner176