Herşey 13 dakikada olup bitti!

7 Kasım akşamı Siros Adası'nın güneyinde karaya oturan Cafer Dede gemisinin totasından çıkıp karaya oturması arasında geçen süre 13 dakika...

banner217

Herşey 13 dakikada olup bitti!

7 Kasım akşamı Siros Adası'nın güneyinde karaya oturan Cafer Dede gemisinin totasından çıkıp karaya oturması arasında geçen süre 13 dakika...

11 Kasım 2011 Cuma 13:26
2636 Okunma
Herşey 13 dakikada olup bitti!

DenizHaber, 7 Kasım akşamı Yunanistan'ın Güney Ege'deki adalarından Syros Adası'nın güneyinde karaya çıkan Cafer Dede gemisinin kaza esnasındaki rotasını ve hızını haritada tesbit etti.

Geminin 7 Kasım günü saat 14:30 da Aliağa'dan hareket ettiği görülüyor.

İzmir-Karaburun-Çeşme ile Sakız Adası arasında kalan boğazdan geçen gemi, daha sonra Güney batı yönünde rotasına devam etmiş.

Andros Adası ile Mikonos Adası arasındaki boğazdan saat 22:20'de geçen gemi, bundan 1 saat kadar sonra Syros Adası'nın güneyinden geçen rotasını izlemeye devam etmiş. İşte ne olmuşsa bu esnada olmuş.

Syros Adası'nın Güneyinden yaklaşık 2,5 deniz mili (yaklaşık 4,5 Km.) açıktan 16,7 Knots hızla geçmekte olan geminin ansızın sancağa doğru dönmeye başladığı görülüyor.

Gemi tam yol ilerlemeye devam ediyor. Hızda bir miktar düşme oluyorsa da muhtemelen dönüşün etkisiyle oluyor.

Karaya oturduğu anda geminin muhtemel mhızı 14.7.

Herşeyin 13 dakikada olup bittiği kaza il ilgili uzmanlar "Kaza akıllara geminin autopilot da seyir yapıyor olduğu ve rotadan sapılmasının zamanında farkedilemediği ihtimalini getiriyor" dediler.

HABERİN FOTO GALERİSİ İÇİN TIKLAYINIZ

HABERİN VİDEOSU İÇİN TIKLAYINIZ

 

Anahtar Kelimeler:
Cafer Dede
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
2011-11-11 17:34:50

persönelin maaşları yatmamıştır..

Avatar
2011-11-11 19:54:19

Hep 3.kpt ının fışkı yemesi. Erken gelseydi çocuk uyuya kalmazdı.

Avatar
2011-11-11 20:07:10





Onyıllar önce Kuzey Atlantik geçişi....o zamanlar cayrolar step-by-step. Sancak radarın cayro bağlantı kutusu tam da Süvari Bey'in kamarası üzerinde. Tık da tık, tıkır da tıkır... oldukça rahatsız edici.



Köprüüstüne telefon ediyor Süvari Bey ; Kapatıla!



Baş üstüne Beybaba! Amma ne varki karanlıkta radarın cayro bağlantısını keseceğine, otopilot'un cayro bağlantısını kesmiş 2.Zabit .



Vardiyaya geldiğimde bir gariplik var, 50-60 derece sancakta olması gereken rüzgar 30-40 derece sancakta. Hayırdır inşallah? Hava raporunda bu yoktu? Neler oluyor yoksa aşağıdan bir Tropical depression mu? derken mesele anlaşılıyor. Gemi gelmiş rüzgara yaslanmış son 4 saattir 25 derece sancakta seyrediyoruz, Allaha emanet.



Bir EP koyarsın rotayı düzeltirsin, nasıl olsa sabaha 2 saat kalmış, evvelallah astrofix koyar durumu toparlarsın.



2.Zabit mi? O akşam uyuyabildiğini sanmıyorum. :)



Avatar
kpt.Süleyman ŞİŞMAN 2011-11-11 23:48:49

personelin maası yatmamıstır dıyen arkadas cok terbıyesızce ve acımasızca bir mesaj yazmıstır.Bize sadece gecmis olsun demek duser. Allah kimsenin basına boyle kotu bir durum vermesin.

Ayrıca bir yorum yapılacak ise altına adınızı da yazma cesaretinde bulunup yorum yapmanız daha ahlaklı olduğu düsüncesindeyim...

Avatar
ercüment aykaş 2011-11-13 20:14:31

geçmiş olsun arkadaşlar.

süleymanın dediklerine katılıyorum.

ocean m gemisinden ercüment aykaş.

Avatar
yavuz demir 2011-11-13 23:50:57

personelin maaşı yatmamış yada başka bir şey.kimin parası kalmış içeride veya kimi zorla gemiye yollamışlar?kazadır olmuş bir kere.Herkese büyük geçmiş olsun.Allah kimsenin başına böyle bir şey vermesin demekten başka biy düşmez bize.

Avatar
Deniz Kızı 2011-11-14 02:56:45

Öncelikle tüm gemi personeline geçmiş olsun.Kimse böyle bir durumla karşılaşmak istemez.Şuna anlam vermek mümkün değil personelin maaşı yatmamış diyen arkadaşlar böyle durumlarla karşılaştıklarında ekmek yedikleri kapıya tükürüyorlar mı?Kimsenin maaşını geç alıyor diye bir gemi kazazı fantazisi kurduğunu zannetmiyorum.Ne varki bizler toplum olarak acıları üzüntüleri paylaşmayı empati kurmayı biraz geç öğreniyoruz.Gülme komşuna gelir başına derler yinede sağduyulu olmakta fayda var derim.Seferde olan tüm kaptanlar ve zabitler geceniz aydınlık puruvanız neta olsun selametle...

Avatar
ÇARESİ VAR GEMİ KUMANYACILIĞI - MERSİN 2011-11-15 12:57:59

BÖYLE DEĞERLİ VE SAYGIN BİR FİRMANIN BAŞINA BÖYLE ÜZÜCÜ BİR KAZANIN GELMESİ HEPİMİZİ ÇOK ÜZMÜŞTÜR.EMİNİZ Kİ EN KISA SÜREDE HERŞEY ESKİSİ GİBİ YOLUNA GİRECEK,VE M/V CAFER DEDE GEMİNİZ YİNE DÜNYA DENİZLERİNDE SEFERLERİNE HAYIRLISIYLA DEVAM EDECEKTİR.ŞİRKETİN TÜM DEĞERLİ ÇALIŞANLARINA GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİZİ İLETİR,HER ŞEYİN GÖNLÜNÜZCE OLMASINI DİLERİZ.



AHMET ERTENİ

ÇARESİ VAR GEMİ KUMANYACILIĞI

MERSİN

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176