'Dikkatim dağıldı ve çarptım'

Salih Reis-4 deniz otobüsünün kaptanı İsmail Taşpınar, 'küçük bir gemiye çarpmamak için manevra yaptığı esnada dikkatinin dağılması üzerine' kazanın meydana geldiğini söyledi.

banner227

'Dikkatim dağıldı ve çarptım'

Salih Reis-4 deniz otobüsünün kaptanı İsmail Taşpınar, 'küçük bir gemiye çarpmamak için manevra yaptığı esnada dikkatinin dağılması üzerine' kazanın meydana geldiğini söyledi.

15 Ağustos 2007 Çarşamba 10:07
1841 Okunma
'Dikkatim dağıldı ve çarptım'

"Başka bir gemiden kaçarken dikkatim dağıldı ve çarptım"

Salih Reis-4 deniz otobüsünün kaptanı İsmail Taşpınar, `küçük bir gemiye çarpmamak için manevra yaptığı esnada dikkatinin dağılması üzerine` kazanın meydana geldiğini söyledi
 
Zeytinburnu açıklarında 449 yolcusu ile sefere çıktıktan 15 dakika sonra, demirli duran Ukrayna bandıralı Seymon Rudnev adlı kuru yük gemisine çarpan Salih Reis -4 adlı deniz otobüsünün kaptanı İsmail Taşpınar , kazaya bir anlık dalgınlığının sebep olduğunu belirterek, `Hareket halindeki küçük bir gemiye çarpmak üzereydim. Kaçmak isterken demirli yük gemisine çarptım` dedi. İstanbul Cumhuriyet Savcısı İlker Yaşar `ın talimatıyla ifadesi Balat `taki Deniz Polisi `nde alınan 13 yıllık kaptan İsmail Taşpınar `ın, İDO `da iki yıldır çalıştığı, bugüne kadar herhangi bir deniz kazasına adının karışmadığı ve sicilinin temiz olduğu öğrenildi.

YOLCULARIMI KURTARDIM

Kaptan İsmail Taşpınar , Deniz Polisi `ne verdiği ifadede, kazanın oluş anını detaylarıyla anlattı. Dümeninde bulunduğu Salih Reis 4 deniz otobüsünün her bakımdan denize ve yola elverişli olduğunu belirten Taşpınar , kazanın oluş anını ve sonrasını şöyle anlattı: `Saat 10.35`te Yenikapı `dan Avşa `ya gitmek üzere, 449 yolcuyla hareket ettikten sonra, demirde bulunan gemiler arasında normal süratle dikkatli bir şekilde seyir etmekteydim. Gemide radar dahil bütün seyir cihazları açık ve çalışır durumdaydı. Saat 10.50 sıralarında, bir personel, köprü üstüne geldi ve yolcuların durumuyla ilgili bana bilgi verirken bir an için dikkatim dağıldı ve nehir tipi suya yakın eski tip küçük bir gemiyi önümde gördüm. Diğer geminin demirde olduğuna dair güvertesinde aydınlatıcı ve dikkat çekici bir ışık gözlemlemedim. Diğer gemi demirde olsa dahi, kaptan köşkünde bulunması gereken nöbetçi zabit telsizle herhangi bir uyarı yapmadığı gibi bir ses işareti de vermedi. Yoğun gemilerin bulunduğu bu alanda gerekli manevraları yaptım ancak yük gemisine çarpmaktan kaçınamadım. Olay sırasında yaralanmama rağmen, önce kendi yolcularımın, sonra da çarptığımız geminin personelinin durumlarını kontrol ettim. Kuru yük gemisindekilerin durumunun iyi olduğunu gördükten sonra, durumu telsizle gerekli yerlere bildirip yaralı yolcuları Yenikapı `ya geri getirmek için hareket ettim. Yolcularımın hayatını tehlikeye attığım için çok üzgünüm.`

YOLCULAR DAVA AÇIYAR

Kaza sonrası yaralanan ve hastanede tedavi gören 48 kişiden 47`si tahliye edildi. Kevser Dodurga isimli yolcunun tedavisi ise Samatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi `nde sürüyor. Dodurga `nın, ayağında takılı bulunan platinlerle ilgili bir sorun meydana geldiği belirtildi. Yolcuların tüm hastane masrafları, sigorta şirketi tarafından karşılandı. Taburcu edilen yaralılar Balat `ta bulunan Deniz Şube Müdürlüğü ve Kumkapı Polis Karakolu `na giderek kazayla ilgili ifade verdi. Yaralıların büyük kısmı, İDO `dan ve deniz otobüsünün kaptanı İsmail Taşpınar `dan davacı olacaklarını ifade ettiler .

Zararı sigorta şirketi karşılıyor

Bu arada, kendi imkanlarıyla Pendik Askeri Tersanesi`ne giden deniz otobüsünde hasar incelemeleri sürüyor. İlgili sigorta şirketinin ekspertizleri de, hasar tespit çalışmasına katılıyor. Sigortalı olan deniz otobüsünün tüm hasar masrafları, sigorta şirketi tarafından karşılanacak. Yapılan tespit çalışmalarının ardından deniz otobüsündeki onarım çalışmalarına başlanacak. İDO bünyesinde de, kaza tetkik kurulu oluşturuldu.

ERGÜN ÇOLAKOĞLU -GÖKHAN YILMAZ İSTANBUL

Yeni Şafak

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
behıc dalkıranlı 2007-08-15 10:20:40

11 yıllık denızcılık gecmısı olan bırısını cıddı bır kurulus olan ıdo ya kaptan yaparsanız dıkkatım dagıldı veya dıger gemıde uyarı yoktu gıbılerden ıfade verır ucuz bır sekılde kendını kurtarmaya calısır allahtan yaralı var ve olum olayı olmadı ıdo yonetımını kaptan secımınde daha dıkkatlı olmaya cagırıyorum ve her uzakyol ehlıyetı olanı da kabul etmemmelerı gerektıgıne ınanıyorum tum yolculara gecmıs olsun dılıyorum.saygılarımla

Avatar
Harun Yanıklar 2007-08-15 12:08:23

kaptan, önünden bir geminin geçmesini beklemekte ve rotasını bu geçen heminin hemen kıç kısmına teğet olacak şekilde ayarlamaktadır ancak bu arada bu önünden geçen geminin arkasında kalan küçük gemiyi görememiştir. gerekli manevraları yapmaya çalışmış ancak gemiyi kurtaramamıştır ve bodoslama girmiştir diğer gemiye.



bu senaryo, yıllardır denizcilik sektöründe olan bir kimse tarafından sağlam duyumlar ertesinde oluşturulmuştur.



ne kaptanın ifadesi, ne ido yetkililerinin ifadeleri, ne de alınan duyumlar dış bir etken ile ilgili birşey söylemiyor. olayın tamamen insan hatası olduğu biliniyor, yani kaptanın.

demirli bekleyen gemilerin yakınlarında olması gereken hızı 4 deniz mili iken 20 deniz mili hızla gidildiği için meydana gelmiş.

kazanin ertesi gunu pendik-kabatas deniz otobusunde nadiren acilan televizyon yeniden islemeye baslamis, ve kur'an tefsirleri okuyan birisi yol boyunca yolculara eslik etmistir. olursek dinsiz imansiz gitmeyelim diye yapiyorlar herhalde.

turyol'a elma'nın sapını tersten gösteren türk hukuku, medyası ve insanları bakalım aynı tutumu ido içinde sergileyecek mi diye merakımı depreştiren olaydır.

Avatar
salih akpınar 2007-08-15 12:28:36

işallah diger zabit ve kaptanlara ders olur.bir kişinin ölmesi halinde neler olabılecegını dusunmek bıle istemıyorum

Avatar
Ersin SALT 2007-08-15 15:21:12

Öncelikle başta yolcular olmak üzere gemi kaptanı, tüm gemi mürettebatı ve ido' ya geçmiş olsun dilerim. Bu acı olay bizlere bir kez daha göstermiştir ki, her ne konuda olursa olsun yeterlilik / ehliyet / diploma...vs. herşey demek değildir. Bu meslek öncelikle yetenekle doğru orantılıdır. Yeteneğin varsa ozaman sana verilecek eğitimle belli bir noktaya ulaşabilir yetenklerini geliştirebilirsin. Maalesef herkesin her işi yapamadığı gibi elinde her ehliyeti olanda bu işi yapamıyor. Doğru olan mesleğe ilk adım atıldığı an olan okula doğru insanı, yeteneği olan ve bu mesleğe gönül verip uzun yıllar denize hizmet edecek insanları seçip yetiştirmek. 11 değil 21 yıl çalışsanda insanın yeteneği yoksa olmuyor. Yüzlerce puanla en üst sıralarda okula girip, 5 yıl eğitim verdikten sonra 2 yılda insan mesleği bırakıyorsa yanlış kişiye yatırım yapılmış demektir. Umarım bu kaza başta Denizcilik Müsteşarlığı olmak üzere bu meslekle ilgili olan herkesin ve herkesimin şapkayı önüne alıp adam akıllı bir kez daha düşünmesine yardımcı olur.

Başta yolcular ve aileleri olmak üzere gemi kaptanı ve mürettebatı ve ido' ya geçmiş olsun dilerim.

Avatar
ömer asmalı 2007-08-15 16:47:26

meydana gelen kazadan dolayı başta IDO personeli, yolcular ve kaptan olmak üzere geçmiş olsun diyerek Allahtan denizde çalışanlara selamet diliyorum. Meydana gelen kazayı detaylı inceleyemedim ancak basından çıkan yazılar ve genel bilgi çerçevesinde değerlendirdiğimde (gerçek neden, soruşturma ve bilirkişi incelemesi mneticesinde anlaşılacaktır.) meslektaşımızın bir dikkatsizliği var gibi görünüyor. ancak bu tip kazalarda kaptanın kaza sonrası tutum ve davranışları çok önemlidir ve gene kazadaki ihmali kadar bu alanda başarılı olduğu kanaatindeyiz. Ancak maalesef bazı yazar arkadaşlar objektif değerlendirmeden ziyade geçmişten gelen sıkıntılarını ''vur abalıya'' örneği gibi kalemsörlük yaparak gidermektedir ki bu da sektöre ve camiaya zarar vermektedir.

Kaptan eğitimi ve mesleki bilgi birikimine sahiptir.Ancak elbetteki her mesleğin kendine has özellikleri vardır. Mensup olduğu kurumda daha önce sicilinin temiz olması bu olayıda talihsiz olay olarak değerlendiriyorum.

Bu olayların bir daha olmaması/ asgari düzeyde kalması için Benim vurgulamak istediğim 2 husus var.

1. Özellikle Bandırma, Avşa ve Kumkapı cıvarındaki demirlemiş olan gemilerin arasından geçme mecburiyeti olan deniz otobüsleri için seperasyon rotası olması buraya gemilerin demirletilmemesi.

2. Deniz otobüslerinin kalkış ve varış zamanları deklere edilmiştir. Bu ticari olarak gerekli bir koşuldur. Ancak masafe ile kalkış/varış zamanı arasında zaman incelendiği zaman çoğu 20 dz. milin üzerinde olmaktadır. Buda kaptanlar üzererinde baskı oluşturmakta, bir an önce varılan limana gitme endişesi yaşatmaktadır ki bu durumda limana giriş ve çıkışlar belli hızda olmakdadır, parvanenin yarattığı türbülans cıvardaki tekneleri tehlikeye düşürmektedir.

allah selamet versin.

ömer asmalı

Avatar
erhan ozturk 2007-08-15 20:28:59

Kaza insanoğlu var olduğu sürece olacaktır.Kazaları inceleyenlerin,eleştirenlerin veya yorumda bulunanların duygusallığı bir kenara bırakıp objektif düşünmeleri kaliteyi ve güvenliği birlikte getireceği inancındayım. Uçağı uçuran pilotun dikkati

dağılmıyorsa 500 insanı taşıyan ve saatte 25 nt sürat yapan teknenin kaptanıda böyle bir savunma yapmaya hakkı olmadığı kanaatindeyim;bu savunma kaza yapan otobüs şöforlerinin pardon demesi kadar hafif gözükmekte.kaptana ve yolcularına geçmiş olsun tüm gemilere ve yolcularına kazasız belasız seyirler dilerim.

erhan o0zturk

Avatar
Tuna Karaağaç 2007-08-15 20:38:12





dalgın ve ötesiz berisiz

ve de tanımaksızın

yüzüyorum ölü denizinde

kendi varlığımın.



suyu hissettiğimden

hissediyorum sıkıntıyı

görüyorum seni, ey çalkantı

hayat-huzursuzluk

bana has yelkenler ki

çark etmiş dümeni

insan sureti gibi soğuk

yıldızlı bir gökyüzü.



gökyüzüyüm ben, rüzgârım

gemiyim ve denizim

hissediyorum ki ben değilim

yadsımak isterim onu.

Avatar
ozturk uludag 2007-08-15 20:50:53

bende ersin beye katıldığımı belirtmek isterim.

dunyada manevrası en zor araç bildiğiniz gibi gemidir.bu iş ise yetenek meselesidir.tercihler yapılırken meslek tecrubesini biraz daha ön planda tutulmasında yarar vardır.ido da hiçbir kaptan o katamaranlarla sekstant kullanıp mevkisine bakmıyor.bu nedenle tecrube on planda tutulmalı die dusunuorum

saygılar

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176