İstanbul modern bir balık haline kavuşuyor

İstanbul’un gelişen ihtiyaçlarına cevap vermekte zorlanan Kumkapı’daki Su Ürünleri Hali’ni Gürpınar’a taşınıyor.

banner106

İstanbul modern bir balık haline kavuşuyor

İstanbul’un gelişen ihtiyaçlarına cevap vermekte zorlanan Kumkapı’daki Su Ürünleri Hali’ni Gürpınar’a taşınıyor.

19 Aralık 2009 Cumartesi 22:19
2586 Okunma
İstanbul modern bir balık haline kavuşuyor

İstanbul modern bir balık haline kavuşuyor

İstanbul’un gelişen ihtiyaçlarına cevap vermekte zorlanan Kumkapı’daki Su Ürünleri Hali’ni Gürpınar’a taşınıyor. 240 bin metrekarelik geniş bir alanda inşa edilecek modern balık halinin planları Belediye Meclisi’nde onaylandı.    İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi‚ şehrin gelişen ihtiyaçlarına cevap veremeyen Kumkapı’daki Su Ürünleri Hali’ni Gürpınar’a taşıyor. Beylikdüzü İlçesi’nin Gürpınar sahili dolgu alanına inşa edilecek Su Ürünleri Hali’nin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı‚ İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 18 Aralık 2009 Cuma günkü birleşiminde oybirliğiyle kabul edildi.

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın da onay verdiği yeni Su Ürünleri Hali‚ 240 bin metrekarelik geniş bir alanda inşa edilecek ve dünyanın en modern hallerinden biri olacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi‚ balıkçı barınağı‚ su ürünleri tesisi‚ mendirek‚ çekek yeri‚ iskele‚ yanaşma yeri‚ dalgakıran‚ kayıkhane‚ depo‚ otopark gibi yapı ve tesislerden olaşacak hal için proje ihalesine çıkacak. AB ülkelerine su ürünleri ihracatı yapabilecek teknik‚ hijyenik ve fiziksel yeterliliğe sahip olacak yeni halin Türkiye’nin su ürünleri ihracatını önemli ölçüde arttırması bekleniyor.

Balık sezonu açılış töreninde yeni hal müjdesini veren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da “Gürpınar’da inşa edilecek yeni halimiz dünyada bir numara olacak. En ileri teknolojiye sahip bu tesis İstanbullulara 50 yıl hizmet verecek. İhracatımızı arttıracak” demişti. Başkan Topbaş‚ projenin uygulama aşamasında da ilgili kurum ve kuruluş görüşlerinin dikkate alınacağını vurgulamıştı.

1983 yılından bu yana 10 bin metrekare kapalı ve 17 bin metrekare açık olmak üzere 27 bin metrekare alanda hizmet veren Kumkapı’daki mevcut Su Ürünleri Hali’nde 100’ün üzerinde deniz ürünü satılıyor. Halde Tarım İl Müdürlüğü’nden ruhsatlı çeşitli boylarda bin civarında tekne faaliyet gösteriyor. 26 yıldır faaliyet gösteren balık hali‚ aradan geçen süreçte hem nüfus artışının hem de gelişen teknolojinin beklentilerine cevap vermekte zorlanıyor. Hale fiziki yetersizlikler nedeniyle aynı anda birkaç tekne yanaşamıyor.

Anahtar Kelimeler:
IstanbulBalık Hali
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ercan CAN 2009-12-27 21:02:54

geç kalınmadımı

Avatar
amatör oltacı 2010-01-20 16:59:49

Balık halini büyütmek iyi de, satılan balıkların boy limitlerine dikkat edilecek mi? Genelde görmeye alıştığımız Yavru kalkanlar, yaprak çinekoplar, yine tezgahlarda olacak mı? Balıkların yuvaları trollerle taranıp dağıtılacak mı, daha yeterli büyüklüğe ulaşamamış kırlangıçlar tezgahta yer alacak mı? Levrekleri ışıkla yuvalarından çıkarıp onlarcasını katledip hallere dağıtan zihniyete birileri dur diyecek mi? Saroz körfezinde gübre bombası ile balıkları katledenlere bir Allah'ın kulu dur diyecek mi? Ülkemizde Denizcilik BAkanlığı kurulabilecek mi? Balıklara yaşama hakkı tanınabilecek mi? Neslini hızla tükettiğimiz balıklar hakkında birileri "bırakalım üresinler, çoğalsınlar" diyecek mi? Deniz kazası ile gemilerden sızan mazota bariyer kurup dağılmaması için gereken önlemler alınacak mı? halleri büyütmek yetmez, onları dolduracak balıkları nerden bulacaklar?

Avatar
Dertli Vatandaş 2010-01-21 21:08:42

Kardeşim hal büyüyecek,ama içi boş kalacak !



Bu serzenişim ilgililere, yakında karadeniz marmara'da lüfer kalmayacak deniyor, yazılıp çiziliyor, keza artık balık olmadığından millet kibrit kadar istavriti satın almak zorunda kalıyor, el kadar çinekopu lüfer diye yiyiyor, siz de daha büyük hal yapıyorsunuz !



Hal'i yapmak kolay; ver ihaleye vs. vs., ohh sen sağ ben selamet. Sonra ??? Tezgahlarda ne duracak ??? !!!

Avatar
Amatör bir oltacı 2010-01-22 15:00:41

Hali büyütmek??? Neye yarayacak ki... Zaten birkaç yıl içinde hale gelecek balık kalmayacak bu gidişle; tezgahlarda küçücük boylarda gördüğümüz çinekoplar; havyarlı mezgit, kalkan... Zamansız ve usulsüz avlanmalar... Bazı türleri nerede ise yok edip ekolojik dengeyi de bozmalar... Bir de bahanesi var bu işin "ekmek parası"

...Sonunda yiyecek ne ekmek; ne de kırıntısı kalacak bu gidişle...



Kim dur diyecek bu işe merak ediyorum; denize binlerce wattlık ışık tutmak, suya torpil atıp patlatmak; ya da elektrik vermek! Herhalde normali bu olsa gerek avlanmanın...



Üç yanı denizlerle çevrili; onlarca akarsuyu veya gölü olan ülkemizin ne zaman bir Deniz ve Su Bakanlığı olacak merak ediyorum?



Avatar
serkan 2010-02-02 18:50:18

bu konuda teknelere yüklenen karacı arkadaşlara hak veriyorum 4 cm boyunda tonlarca cinokop un giris yapıldıgı yerde nasıl su ürünleri kontrol yapmaz.sıra gelelim karacı arkadaslara ben onlarında 4 5 cm boyunda karagöz ve bu tur balıkları tuttuklarını görüyorum gece ısıkla dalanlarda var burda teknecı yada karacı fark etmez herkezin kurallara uyması lazım... denize çöp atmamakta dahil.. herkeze bereketli avlar..

Avatar
ibrahim kalafat 2010-03-21 13:57:05



Bu gelişmeler iyide ufak balıkçı piyasaya nasıl ulaşıcak,maliyetler hesab edildimi,kazancın yarısı zate mazot bu konu çozüm bekliyor,belediye ve koperatif işbirliği ile tarım bakanlğı denetiminde ilçe bazında satış müzaide alanları oluşturulmalı,büyük ve küçük balıkçı av alanları ,av zamanları ayrıştırılmalı,korunmalı ,profosyonel balık avcısı, korsan balık avcısından, ayrıştırılmalı denetim paylaşılmalı,sorumluluk verilmeli,balıkçılık mevzuatı yazboz tahtasına döndü ne balıkçı ne denetçi gündemi takip edebiliyor sürküler bilimsellikten uzak ,iştişare toplantıların da tartışılsada,genel kabül görmüyor buralarda ufak balıkçı temsil edilmiyor ,devletin hükmü adil ve asaletli olmalı,yasal mevzuatın ve doğal şartların ufak balıkçı üstündeki baskısı nafakasını bu işten kazanan vatandaşı perişen etmiştir görmezden gelmek, zülümdür, asalet gereğini yapmalıdır. ttreis

Avatar
Muhittin Bagriyanik 2013-12-25 05:28:01

Yeni Balik halini yapmak cok guzel ancak bunu yaparken buyuklerimiz orayi balikcilar veya balikcilikla ilgili calisanlarla yani sira Turkiyede olabilecek baliklarla doldurabileceklerini saniyorlarmi ????

Ben zannetmiyorum Cunku I stanbul Buyuk Sehir Belediyesi gelir pesinde Tarim Bakanligi ulkedeki yapmis oldugu olumsuz kanunlarla Baliklarin yok olmasinda Bakanliklarsa Siyasicilerle Balikcilarin Fikirlerine danismadan yaptiklari kanunlarla Balikciliga Darbe vurmaktadirlar , bu arada sadece yanliz kalan Avrupa birligi kendini dusunmesiyle ulkemizdeki balikciligi iyilestirerek Baliklarimiza kavusmanin amaci bos kalmaktadir

Durum boyle olunca her 3 kafadar vede yaninda sayisini saymakla bitiremedigimiz balikci, dernekler , kabzimallar , saticilar balik alicilari kendilerini dusunmek istediklerinden bence saglikli bir hal olmiyacak



Ben olsam Bu saydigim kisi veya sayamadigim kisi ve kuruluslardaki kisilerle yapacagim anket sonucuna gore Balik Halini yapar vede degerlendiririm

Balik hali pirojesini Muhendislere cizdirip uygulamak ve uygulatmak bana gore yanlistir Roudt yaparken cok yonlu yaparsaniz calisir aksi halde yapilan balik halinin kololarini Belediye kendi her gun sayar durur

kalin salicakla

Balikci dostu Muhittin

banner209

banner191

banner148

banner145

banner179

banner176